Wel of geen speen en wanneer dan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aros, Jan 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wel of geen speen en wanneer dan?

1. Ja, maar alleen 's nachts

2. Ja, maar alleen overdag

3. Nee, nooit gehad

4. Nee niet meer, al afgeleerd

5. Ja, zowel dag en nacht

6. Ja, eigenlijk constant!

7. Ja, heel incidenteel

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Vraag en poll zeggen het al!

Hebben jullie kindjes nog een speen? En dan vooral rond 8/9/10 maanden? En wanneer dan? Alleen bij slapen, of juist alleen overdag?
    Proberen jullie het al af te bouwen? En zo ja, hoe hebben jullie dat gedaan?

Hier een dochter met een speen, maar eigenlijk alleen overdag, ze slaapt eigenlik altijd in zonder speen (gelukkig).
    Overdag gebruikt ze hem ook weinig, maar soms als ze moe wordt of tandjes doorkomen... ik probeer hem niet te gauw te geven. Wil wel graag afbouwen. Ook geven we de speen 's ochtends nog wel regelmatig, om ietsje langer te kunnen slapen! Erg he? Doen jullie dit ook of zijn wij gewoon te lui!?

Ik ben benieuwd, ik hoor het wel!

Liefs AROS!

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier heeft Joris ook een speen, maar hij gebruikt de speen als hij in bedje word gelegd en als we onderweg zijn... Dit is hij zo gewend, eerst had hij vrijwel de hele dag de speen, maar nu "vraagt" hij er alleen om als we onderweg zijn of als hij in bed gelegd word. Dan begint hij te mopperen en doet zijn mondje de hele tijd open! Ik vind niet dat ik dat nu al moet afbouwen, daar vind ik hem nog veel te jong voor...!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Vanaf dat kinderen 1 jaar zijn neemt de zuigbehoefte af, de speen wordt dan gewoon 'een gewende'.
    Iman heeft de speen alleen nog met slapen, of als ze heel erg moe is en we zijn ergens, en soms in de auto.
    Ik moet wel zorgen dat er nergens spenen liggen overdag, want die geeft ze anders niet meer af haha

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb dag en nacht ingevuld, maar dan eigenlijk alleen als Jesper moe wordt en/of in bed ligt. Verder tuft hij m er zelf meestal uit na even gesabbeld te hebben. Vervolgens pakt hij zijn duim en tut daar verder mee. Ik heb er geen problemen mee dat hij een speen heeft. Hij gebruikt m al vanaf dag1...hij had m echt nodig. Hij had zo'n enorme zuigbehoefte...ik lag soms 3 kwartier met mijn vinger in zijn mond over de rand van de reiswieg...poe hee ik heb snel een speen gepakt 's nachts. De kraamhulp moest toen wel lachen en die gaf me groot gelijk. Zij mochten dat zelf niet adviseren maar ze vond het wel leuk dat ik niet zo volgzaam was en zelf mijn eigen weg erin zocht...

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    toen ik overging van borst op fles wilde lars geen foppie meer, als ie moe is pakt ie zijn duimpie

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Sinds ze een maand of 3 is, kijkt ze er niet meer naar om. Heb het dus niet afgeleerd ofzo. Ze heeft sindsdien haar duimpje.

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    's Nachts sowieso en overdag alleen in de auto of als hij moe wordt en we zijn ergens.
    We nemen ook altijd afscheid van de speen als we naar beneden gaan. Hij gooit hem al zelf in zijn bedje en zeggen dag tegen de speen.
    Maar als we dan boven zijn, weet hij hem wel te vinden :)

8. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Zowel overdag als 's nachts, maar alleen bij het slapen. Uiteraard alleen als hij aangeeft hier behoefte aan te hebben, dit is lang niet altijd het geval. Wel vind hij het vaak lekker aan het einde van de middag, als hij moe wordt. Dan doen we vlak voordat we naar boven gaan een speentje en dan op schoot een boekje 'lezen'.

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    op het cb zeiden ze tegen mij, tot 1 jaar zijn het zuigelingen en dus mogen ze zuigen, daarna proberen het af te leren... ik wilde er eerst niet aan, maar toen hij de eerste nacht thuis alleen maar huilde als hij niet ergens op mocht sabbelen hebben we er toch maar een gegeven. en zoals ik al zei, toen ik stopte met bv wou ie m niet meer. en hij is tot nu toe ook geen fanatieke duimer, gelukkig, want die kan je niet achter laten in bedje :)

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Xavièr is nog jong natuurlijk dus is misschien heel erg anders. Maar hij wil eigenlijk (bijna) nooit de speen. Heel af en toe wil hij hem als hij gaat slapen en spuugt hem dan zelf na minuutje sabbelen weer uit.

Ik zie wel hoe vaak hij er naar gaat vragen. Maar probeer zo weinig mogelijk alles op te lossen met de speen..

Liefs Kiss

11. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Wij hebben hem nooit een speen gegeven. Voor zijn zuigbehoeften kreeg hij voeding op verzoek.
    Wel makkelijk vind ik, geen omkijken naar een speen en we hoeven niets af te leren ;).

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    mijn antwoord staat er niet tussen dana heeft hem alleen gebruikt toen hij borstvoeing kreeg daarna wil hij hem niet meer

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    alleen op KDV ze is daar wat onrustiger

14. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Op het begin regelmatig gebruikt, omdat MArit haar duim toen nog niet kon vinden, en daar dan ook vreselijk boos om kon worden...tot een maand geleden vond ze haar duimpje goed zelf en was de speen ook niet meer nodig...Ja heel soms als ze echt verdrietug is....

15. Jeej

Jeej Lid

Nov 4, 2007
    84
    0
    0
    Wij hebben het wel geprobeerd, maar onze dochter wilde niet. Ze heeft een blauwe maandag geduimd, maar ook daar is ze mee gestopt. We hebben de spenen toen maar opgeborgen en weggegeven aan anderen en we hebben het eigenlijk nooit gemist. Wat mijn dochter ter vervanging gebruikt eigenlijk is zo'n snoozedoekje, ze sabbelt dan aan de labeltjes. Dit ligt in haar bedje, ze gebruikt het dus alleen tijdens de slaapjes, het gaat niet mee uit bed.

16. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Heb ook dag en nacht ingevuld, maar Fenja krijgt alleen nog een speen als ze gaat slapen en heeeeeel verdrietig is (bij ziek zijn ofzo). Verder niet meer en vraagt er ook niet om. Als ik haar uit bed haal haalt ze hem zelf al uit haar mond. En bij het in bed leggen draait ze zich helemaal om haar as om haar speen te zoeken. haha

17. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Tijn heeft eigenlijk nooit een speen, alleen soms in de wagen. Nooit thuis en al helemaal niet 's nachts. Ik hoop dat ik dat zo kan houden!

18. Niels krijgt in het principe als die wil dag en nacht een speentje, maar eigenlijk vooral overdag. 's avonds valt hij vaak zonder problemen in slaap, maar overdag wil het nog wel eens rellen zijn. Een speentje bied dan uitkomst.

19. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Jelte heeft nog nooit 1 speen gezien.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij waren altijd actief tegenstander van speentjes

vinden het namelijk (no offence meant) geen gezicht zo'n dop op een kindergezichtje

maar eh.. toen kregen we ineens een huilbaby
    nou je wil niet weten hoe vaak ik geprobeerd heb om er een speen in te stoppen in de hoop dat het zou helpen

maar mevrouw wil hem gewoon echt niet.

hoorde zaterdag dat ze ook een soort van ronde spenen hebben... (alsin.. het zuigdeel is dan gewoon rond ipv in zo'n vormpje) ben in staat om straks bij de prenatal te gaan kijken of ze die hebben en of anne die toevallig wel lust

then again.. het gaat nu alweer een stukje beter
    dus ergens.. tja ben ik toch nog steeds huiverig om het te proberen
    dr duimpje lust ze namelijk ook prima
    en die gebruikt ze voornamelijk als ze moe is

Share This Page