Hallo, ik heb een probleempje, AL sik gemeenschap heb gehad met mijn vriend en als ik dan even na het toilet ga of even wat ga pakken ofzow, dan verlies ik een heleboel vocht. . dat is echter niet altijd zo maar meer als de helft van de tijd wel zo.. Verder hebben wij er 3 jaar over gedaan voor ik zwanger was van ons eerst ekindje, en we willen nu graag weer een 2de kindje.. maar ik weet niet wat voor vocht ik dan verlies.. het maakt niet uit of ik dan zeg maar meteen ga lopen/zitten of een uur erna... kan dit sperma zijn? ik vind het nogal vervelend want het komt er dan vaak met druppels ertegelijk uitlopen.. Is de kans op bevruchting hierdoor minder..? hoop dat iemand me een antwoord kan geven...
Volgens mij maakt dit de kans op bevruchting echt niet kleiner. De zaadcellen zijn meteen na lozing druk aan het zwemmen. Het is normaal dat je na de gemeenschap nog wat vocht verliest (je eigen vocht en sperma). Maar vraag het anders voor de zekerheid even na bij de verloskundige?
Volgens mij is het gewoon sperma wat er weer uit loopt. Als mijn vriend in mij is klaar gekomen, heb ik ook altijd daarna gedurende lange tijd een vochtig gevoel. Heb hier zelf eerder al een vraag op het forum gesteld, en men dacht dat je er niet minder vruchtbaar door bent. Omdat er nog vele andere miljoenen zaadcellen die wel 'doorzwemmen'. Volgens mij hoef je geen zorgen te maken. Groetjes Caroline
de meeste zaadjes zijn al goed naar binnen gezwommen. na het vrijen loopt er bij mij ook wel is wat uit .
Lach niet maar ik blijf wel eens na het klussen met mijn benen omhoog liggen..opgetrokken zeg maar..meer vrouwen die dit doen?En hoe zit het met zwangerschapsbevorderende standjes?
Het is sperma en je eigen vocht. Dit zal niet de oorzaak zin van het uitblijven van een zwangerschap. groetjes
@ Yvetje, ik doe dat ook hoor! Ik moet van mijn man met mijn kont op een kussen gaan liggen, dat had hij ergens gelezen! We hebben er samen erg hard om gelachen.....
ik doe het ook hoor zodat het nog effe naar binnen kan lopen en het vocht wat je verliest is je eigen vocht en de sperma. en kan geen kwaad om zwanger te raken.
ik ga ook met mijn billen de lucht in heb het ook ergens gelezen dat het de kans op bevruchting bevorderd?
Ik doe het vanaf deze ronde ook,had ook gelezen dat het goed zou zijn. Dus ik zeg dan maar niet geschoten is altijd mis!hahahahah
dat heb ik ook weleens gedaan.. maar steeds geen succes gehad.. het vermiderde hier wel het vochtverlies....
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen... Voor mijn eerste was ik al bijna een jaar bezig...had al met de beentjes tegen de muur gelegen, met een kussen onder mijn kont, benen in de lucht...etc.... En juist die ene keer dat we het ff snel deden in de douche....al staande op mijn benen......raakte ik zwanger....
hahaha, wel grappig ja. ik weet niet of het echt werkt maar zo loopt het er wel niet direct uit...... het verschil merk ik wel.