Zulke erge krampen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ons kleine meisje van 4,5 mnd ( 5 wkn te vroeg geboren) heeft zulke hevige krampen echt niet normaal meer. Ze huilt, gilt en kronkelt.
    We hebben van de dokter movicol voor haar ontlasting. Verder heb ik sab simplex besteld, daar las ik goede berichten over. Ook zal ik straks bij de supermarkt bar le duc water halen voor haar flessen kopen.
    Wat kan ik verder nog doen, het is zo zielig en ze wordt telkens wakker van de kramp.
    Ps andere voeding is geen optie ivm koemelkallergie

2. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Wat bij ons mannetje goed werkt is Infacol (dat zorgt ervoor dat de lucht makkelijker het lijfje van de baby kan verlaten).
    Wij maken ook weleens een hydrofiele luier warm in de magnetron en leggen die op zijn buikje (let wel op dat het niet te heet is).

Zielig is het he, sterkte. Ik hoop dat je meisje er snel minder last van heeft.

3. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Infacol hielp bij ons helaas niks. Leek alleen maar erger te worden. Vandaar sab simplex besteld.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

sabsimplex is echt super fijn spul.

boert ze wel goed??
    als je kijken naar de gecorrigeerde leeftijd klopt het wel want met 3 maanden zijn de krampjes het heftigst

5. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Boeren soms, maar lang niet altijd (hoe lang je ook wacht)

6. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Wij gebruiken de flesjes van dr. brown (die met een buisje erin). Sindsdien zijn Yonah zijn krampjes weg. Hij at heel gulzig (flesje van 180 ml op nog geen 10 min. leeg). Hij trok geen valse lucht.
    Eerst hadden we druppeltjes, baly fen of zoiets geprobeerd, maar ik hou er niet van om al zo vroeg al naar een soort medicatie te grijpen.

Ook venkel thee zou helpen. Dit vond ons ventje heel lekker. Dit geef ik heb nog af en toe tussendoor als het nog geen tijd voor zijn flesje is en hij honger heeft.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Probioticapoeder gebruiken, daar schijnen veel kindjes baat bij te hebben...ABC Dophilius of Ortiflor Start, oa te koop bij de apotheek

8. yasmientje

4 jan 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje heeft ook heel erge krampen gehad icm met koemelkallergie het was eigenlijk het enige symptoom van de allergie moesten we de allergie niet in haar bloed hebben kunnen aantonen waren we er denk ik nu nog altijd niet achter. Ze krijgt bella donna 3x per dag 1mg door haar melk heen nu nog altijd en dat helpt hier wel. Niet direct maar wanneer ik er nu mee stop begint ze al snel weer te krijsen van de pijn. Wij wonen wel in belgie en de arts wilde dit niet meteen voorschrijven omdat het best wel iets sterks schijnt te zijn. Ik bedoel dan ook niet de homeopatische variant hiervan maar echt de werkzame stof. Hoop voor jullie dat je snel een oplossing vind want het doet echt pijn wanneer je lieverdje zo moet afzien.

sterkte

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    In venkelthee zit een stof die niet goed is. Vandaar dat wij rooibosthee gebruiken. Verder hebben wij goede resultaten bij de ostheopaat behaald. Ook hebben we een pittenzakje voor op het buikje dat je even kunt opwarmen in de magnetron. Verder helpt fietsen met de beentjes af en toe. Infacol en vsm werkten bij ons niet.

10. feetje75

feetje75 Lid

9 okt 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    weet je zeker dat het alleen krampen zijn? Ik dacht het eerst ook bij mijn zoontje. Wij hebben ook vanalles geprobeerd (abc, infacol , lactulose ect.) uiteindelijk bleek het een combinatie van krampen / obstipatie en verborgen reflux te zijn. hij spuugde niet veel, maar sinds de medicijnen en de andere gebruikelijke tips tegen reflux ging het ineens een stuk beter. (vanaf 5 maanden), wel blijft hij erg gevoelig voor obstipatie. Volgens mij gaat reflux ook vaak gepaard met kma en gevoelige darmen.

succes!

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Het krijsen en kronkelen doet mij ook aan reflux denken.
    Wij hebben ook een tijd kma vrije voeding gegeven maar uiteindelijk is nu gebleken dat het echt door de reflux kwam.
    Misschien handig om voor jezelf eens bij te houden op welke momenten ze huilt, voeding krijgt, ontlasting heeft e.d.
    Bij ons kwam er toen een duidelijk patroon uit.
    Lactulose hebben wij ook gebruikt, hier bleek ze meer krampen van te krijgen en toen kregen we importal via de ka.

Sterkte

12. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja waarschijnlijk heeft ze ook verborgen reflux. Hiervoor krijgt ze nexium van de huisarts (ja we hebben al wat afgedokterd met haar).
    Het rare is dat als ze op haar speelkleed ligt ze dan niet krijst terwijl ze dan ook op haar rug ligt en in haar bedje ook niet altijd. Het is wel vaak maar lang niet altijd.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmm nexium zorgde hier ervoor dat onze dochter extreme krampen kreeg zelfs zo erg dat we op de eerste hulp zijn beland

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hier juist de piek met 6 weken en met 3 maanden juist bijna over.;)

15. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Ook hier voor onze dochter sab simplex gebruikt! Werkt perfect! Heb alles geprobeerd. En inderdaad iets warms op haar buikje, gebruik zelf een kersenpittenzak.
    Sterkte!!

16. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb echt alles wat hiervoor beschreven staat geprobeerd.
    Ik ben nog naar Duitsland gereden voor Sab simplex en heb toen gelijk 4 flesjes ingeslagen.
    Stond Cinababy van VSM er al bij?
    Echt, het hielp allemaal niet bij mijn 3 kinderen. ;)
    Gewoon het idee dat je iets doet, helpt misschien voor jezelf een beetje.

De tijd afwachten, diep ademhalen, rustig blijven en je kindje troosten.
    Uren heb ik rondgelopen met onze oudste.
    Opeens zat er een goede dag bij, die werden er langzaam meer, tot het over was met een maand of 4.
    Sterkte!

17. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Dit klinkt echt als ons verhaal! Hebben wij precies zo mee gemaakt. Zooo zielig was dat. Hoe lang krijgt ze al nexium? Mijn dochter kreeg die krampen nadat ze nexium kreeg en heeft maanden geduurd voor haar darmen gewend waren. Wij geven neocate met jbpm, nutriton kreeg ze ook krampjes van en extra water in het flesje helpt erg goed. Mijn dochter ging beter poepen toen ze brood ging eten.
    Heeft jou dochter ook 's nachts zo'n last?
    Sterkte!

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hoi siepie,

Heb tijdje met jullie meegeschreven op reflux topic, vanwege tijgebrek ben ik niet meer geweest. Dus jullie kindje heeft dus toch geen kma? Hebben jullie een testdag gehad in het ziekenhuis?
    Ze kunnen dus al die klachten krijgen van reflux?

19. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    @birgit. We gebruiken ongeveer een maand nexium. Als voeding krijgt ze ook neocate met nutriton en ik doe er altijd 10cc extra water in.
    Snachts lijken de krampen inderdaad het ergst. De halve nacht ligt ze letterlijk wakker te woelen en te draaien.

Ps wat is het verschil tussen nutriton en johannesbroodpitmeel, is toch hetzelfde (of begrijp ik het dan verkeerd)

20. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Sommige kinderen reageren ook op de nutriton (jbpm, is het hetzelfde toch?) Wij dikken de voeding in met gelilact (alleen in Belgie te koop, dit bestel ik op internet) en dat gaat goed. Had het idee dat hij van jbpm nog meer krampen kreeg....misschien een tip.

Deel Deze Pagina