vorige week bij de verloskundige bleek mijn bloeddruk te hoog te zijn, waardoor ze mij direct doorstuurde naar het ziekenhuis, Ben nu 31 weken zwanger en slik nu 3 x per dag medicijnen voor mijn bloeddruk te verlagen, zijn er nog meer mensen die dit hebben ?
Jup met mijn vorige zwngerschap...kreeg er aldomet voor 3xdd 2 tabl. was ook erg hoog.. Tegen het eind van de zwangerschap krfeeg k elke week een ctg en echo...
ik heb er ook aldomet voor gekregen, Maar wat ik mij dus afvraag, werd jij er ook zo moe van ? ( van het medicijn ) En heb jij toen nog gewerkt ?
Ik moest meteen stoppen met werken...ben ik er ook voor opgenomen in het ziekenhuis direct (3x toe zelfs) werken mocht niet meer van de gynaecoloog ... ja beetje suffig kan je ervan worden je mag ookniet meer autorijden enzo... Moet jij nog werken dan met te hoge bloeddruk? Is hij al gedaald door de aldomet?
ik ben afgelopen vrijdag weer geweest voor mijn bloeddruk te laten meten en toen was hij gelukkig gedaald en zag het er prima uit, ik mocht wel nog werken van hun ( ik werk halve dagen ) maar ik heb nu 2 dagen gewerkt en ik ben echt op lijkt wel, Gelukkig heb ik de rest van deze week vrij, en vrijdag moet ik terug naar het ziekenhuis en ga ik het erover hebben ( over het werk )
ja raar joh dat je nog werkt ; ik moest dus echt onwijs rustig aan doen enzo...het heftigste wat ik mocht doen was zwangerschapsgym; beetje rekken en strekken.... wat was je bloeddruk als ik vragen mag; misschien is ie maar ietsie verhoogd ofzo dat ze je nog laten werken? Iets anders kan ik niet bedenken?
ik had een onderdruk van 94 Nu met de medicijnen zat het rond de 77. Dus aardig gedaald, maar ik vond het ook al raar dat ik mocht werken want ik hoor juist van verschillende dat ze niet meer mogen werken, ( niet dat ik super graag thuis blijf van het werken ofzo maar ik vind mijn gezondheid en die van de kleine toch het belangrijkste )
Ja is idd niet laag...gelukkig is ie nu weer goed in ieder geval... maar vind het wel raar hoor je moet juist rustig aan doen juist omdat hij anders weer hoog wordt....zou t nog ff navragen aan de gynaecoloog ... (Ik moet erbij zeggen dat ik ook wel heel erg hoge bloeddruk had (onderdruk 117) en een baan waarbij ik niet zit ; verpleegkundige OK....) Misschien dat type werk meespeelt...dat je wel een kantoorbaan mag uitvoeren (niet dat dat rustig is maar fysiek wat rustoiger zeg maar)
ja ik dacht dus ook dat ik ivm met het zware werk nu wel thuis zou komen te zitten, ik zit in de thuiszorg, en dat is toch ook best zwaar Je bent toch de hele tijd bezig met zware dingen, dus ik ga vrijdag sowieso even aankaarten dat ik het echt te zwaar vind worden en alles. Hoe gaat het nu met je bloeddruk ?
Idd thuiszorg is wel zwaar werk, zeker met die bloeddruk; je moet het idd ff zeggen vrijdag... Nu gaat het goed het is gelukkig niet zo dat je met een 2e of latere meer kans op hebt om weer een hoge bloeddruk te krijgen... Succes vrijdag laat je t weten ?!
gelukkig dat het nu goed is bij jou, hoop voor je dat het ook zo blijft. Ja ik zal wel wat laten weten als ik vrijdag geweest ben, Vind het nu wel ergens jammer dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, leek mij zo fijn als het thuis kon, maarja aan de andere kant, daar hebben ze wel alles bij de hand
Kan me voorstellen dat t niet zo leuk is om verplicht in het zkh te bevallen, maar ze kunnen jou en je kindje goed in de gaten houden ...dus het is idd wel beter...ik wilde sowieso in het zkh voor mij was het dus niet zo erg...
ow dat scheelt dan, ja voor mij kwam het heel onverwachts maarja, zolang het met mij en de kleine goed gaat zal ik niet klagen haha, Ik ga eens even op bed liggen, ik wens je nog een fijne dag vandaag
hoi bedankt nog dat je eraan gedacht hebt, het was goed gegaan, bloeddruk was goed, ze adviseerde mij alleen om de helft minder te gaan werken, en wanneer moet jij naar vk of gyn ?
Ik heb bij de tweede zwangerschap al vanaf 15 weken of zo bloeddrukverlagers geslikt (ook aldomet) ik begon bij2x per dag 1x 250 en zo werd het uiteindelijk 2x per dag 1000 en op het laatst (met die dosering) was mijn onderdruk rond de 100 en die kregen ze niet meer omlaag (ja tijdens de bevalling terwijl ik pethidine had gehad).... Ik was al in de ziektewet maar anders had ik ook niet mogen werken.
zo daphne DAt is al vroeg, minder is dat he, Ik zit nu op 3 x per dag 1 tabletje van 250 en ik hoop dat het ook niet meer word, word er zo moe van dan die dingen maarja. Ik mag nog wel werken, maar de dokter adviseerde me om minder te gaan werken en gedeeltelijk dus de ziektewet in te gaan, en dat lijkt me ook wel verstandig.
Goed dat je er dan maar naar gevraagd had, misschien hadden ze t anders niet eens gezegd? hoeveel moet je dan nu werken 2 en halve dag of werkte je parttime; denk wel dat t zal schelen voor je hoor, en sowieso is t lekkerder nu tegen het einde van je zwangerschap niet...lekker een beetje thuis rustig wat dingetjes doen ik mag 4 november weer naar de vk
ja ik ga vanaf volgende week nog 2 morgens werken, voor de rest word ik ziekgemeld, Kijk er echt naar uit nu om wat meer rust te nemen, veel plezier 4 nov bij de vk, ik moet 5 nov weer terug komen