onze cv ketel lekt koolstofmonoxide en daar is de monteur bij toeval achter gekomen tijdens het jaarlijkse onderhoudt, nu moet er een onderdeel besteld worden om dat probleem op te lossen, de monteur zei dat het geen kwaad kon omdat er nog een kap overheen zit en de koolstofmonoxide daarin "verbrand". toch vind ik het een eng idee, ik zit de hele dag thuis (zwangerschapsverlof) en ik ben dus nu in staat om de ramen beneden open te zetten voor de zekerheid, de ketel staat ook beneden. mijn man heeft er nog maar een keer achteraan gebeld en toen werd er aangegeven dat er problemen zijn met Atag waardoor de bestelling wat langer gaat duren. ik vind dit echt belachelijk maar we zijn afhankelijk van hun omdat het onderdeel nog binnen de garantie valt. kan dit echt geen kwaad? aan welke klachten kun je een eventuele koolstofmonoxidevergiftiging herkennen? of maak ik me echt druk om niks? (wat ook regelmatig voorkomt dus zeg het gerust )
pfff nou ik zou het ook griezelig vinden hoor. Volgens mij zijn er geen klachten bij vergifteging alleen dat je loom/moe begint te worden en in slaap valt, daarom is het juist zo gevaarlijk. Ik zou ook de ramen opzetten. Of een parkietje in huis halen (werd vroeger in de mijnen gebruikt om er achter te komen als die dood neerviel moest je maken dat je weg kwam) Misschien zijn er wel koolmonoxide verklikkers te koop, eens even googlen, Nee ik zou me er ook niet prettig bij voelen
ik heb even snel gegoogeld en kwam er al meteen eentje tegen dus zo gek zijn die dingen niet. Ze zijn wel iets duurder dan een rookmelder. Deze wat ik nu tegen kwam was 30 euro maar eerlijk gezegt zou ik dat er wel voor overhebben. Hier is de link, maar ik denk dat een plaatselijke gamma ze ook wel zal hebben. http://www.ehabo.nl/products/9_Volt_koo ... .php?sub=4
Ik zou eens nabellen met een andere cv-monteur, en vragen of die het ook zo onschuldig vindt... En bij mij zouden zeker weten de ramen open gaan! Vreselijk eng idee!
hey wat goed! bedankt . ennuh, een parkietje gaat hier eerder dood aan de kat dan aan de koolstofmonoxide .
idd even bellen, je kan de brandweer daar ook over bellen (dus hun normale nummer geen 112) en bij de bouwmarkten heb je kleine meters die plak je ergens op zodra die verkleurt is het fouteboel
ik zou zowieso zo'n melder kopen. wij hebben het ook gedaan (hadden een ketel van 13 jaar die zelfs 30 jaar bleek achteraf) en zijn zo blij dat we daarin hadden geinvesteerd. anders hadden we hier niet gezeten. je ruikt het niet enzo. alleen lichamelijk merk je het, maar ja eer dat je door hebt wat er is is het vaak al te laat. het word niet voor niets een sluipmoordenaar genoemd koolmonoxide
als je de melder hebt zo laag mogelijk plaatsen. co zakt namelijk naar de grond.en blijft ook op de grond.kenmerken heeft het niet eigenlijk.als je het merkt ben je als te laat.koop trouwens ook GEEN combi melder dit zijn on dingen. want co zakt en rook stijgt.plak melders zijn ook niet echt effectief je kan het beste een alarm melder halen
kijk, dat zijn nog eens tips waar je iets aan hebt, top! wij gaan ze binnenkort ook installeren, maar had hier mss niet zo snel aan gedacht!
voor de tussenliggende periode tussen nu en de dag dat het gemaakt wordt een kanarie aanschaffen en opletten moment dat die van zijn stokje valt is het tijd om te vertrekken
heel veel mensen weten dit ook niet.bij preventie zien we ze heelveel naast de rookmelder aan het plafond tegen de tijd dat co bij het plafond is zijn alle levens vormen niet zo levend meer
bedankt bij ons circuleert de lucht door het hele huis want we hebben een warmte terugwinsysteem, mijn man heeft de afzuiging (het kapje) in de ruimte waar de ketel staat dichtgemaakt zodat het niet het hele huis doorgecirculeerd wordt, verder de deur naar die ruimte dicht en afgesloten (onderaan), het zal niet veel helpen maar tenminste iets voordat de melder binnen is en al helemaal voordat die monteur besluit terug te komen.
mijn ouder hebben zo`n combi ding bij de trap hangen, de ketel staat op zolder, aangezien het zakt, wordt het gelijk gemeten bij de trap,
Wij hebben op de overloop boven een combi (co/rook) hangen naast het luik van de zolder, want de cv-ketel staat op zolder. In de woonkamer hebben we een co-melder op de muur hangen naast de gaskachel, want je mag die dingen inderdaad niet hoger hangen dan 1,5 meter.
maakt zo'n alarm net zoveel lawaai als een inbreekalarm? want dat is me daar een kabaal daar wordt je echt knettergek van die van mijn moeder is een keer afgegaan toen ik op haar kat paste..... of gaat er dan gewoon een pieper af of zo? maar goed dat ik hier wat info heb gevraagd want ik had zo'n melder waarschijnlijk heel hoog gehangen .
Het geluid is gemiddeld 85 decibel, je hoort het dus goed ja. Het is niet zo dat iedereen op straat het zou kunnen horen, tenzij ze in de buurt van je huis staan. Maar, die dingen moeten ook veel lawaai maken, anders heb je er nog niks aan
Heb je niet gevraagd hoeveel je cv ketel "lekt". Als het goed is kan hij het meten. Blijkbaar lekt jouw ketel wel, maar zo weinig dat je er niet dood aan gaat. Toch blijft het geen fijn idee en is het wel goed dat die man het gevonden heeft. Gewoon er achter aan blijven bellen en anders zeggen dat je gaat informeren bij andere instalatiebedrijven of die misschien dat ding op voorraad hebben. Misschien hebben die dat onderdeel wel op voorraad.