zulke rare pijnklachten....wat is dit nou???

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    echt niet tillen hoor! dan gaat je buikvlies naar de knoppen, dan ben je verder van huis, echt k waarschuw je, dadelijk hebk je iets met je buikvlies!! doe rustig aan zeker na de operatie ookal denk je dat t niet veel voorsteld, ze hebben toch echt wel iets gedaan van binnen, mn chirurg hamerde daar ZOOO op!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok ik zal voorzichtig zijn, maar ik ben alleen thuis en ik moet toch mijn kind verzorgen...
    En bij mij zei de chirurg dat je alles gelijk weer mag doen. Ik zei voor de gein tegen hem, nou dan ga ik morgen maar mee doen met dam tot dam loop en toen zei hij als je dat wilt dan mag dat maar ik denk niet dat je het volhoudt...

Ik mocht ook gelijk weer alles eten, maar ik merk wel dat er iets anders is want ik heb echt last van diarree. Komt vast door het verwerken van het vet ofzo... hadden jullie daar ook last van?

3. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    ja, elk grammetje vet had ik last van... gewoon beetje op vet letten en tegen de tijd weer wat vet proberen, gewoon rustig aan!
    wat gek he dat die adviezen zo uiteen lopen! ;)

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland

5. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
  6. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    toch hoor je het steeds meer die galstenen, ook bij jongere meiden...

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    pppfffff en vannacht was het weer feest...

ik snap gewoon niet waarom het steeds s,nachts begint???

hoe snel werden jullie geholpen nadat de diagnose werd gesteld... mijn man wilde me vannacht naar het ziekenhuis brengen maar ik heb geweigerd... wat moeten ze daar nou in vresedsnaam doen??? ze gaan hem dan toch niet meteen verwijderen?????

ik wil hier echt niet nog een paar weken mee rondlopen zeg!!!!!

en hoe krijg je die dingen eigelijk????

gr Jose

8. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is júíst 's nachts.. dan word je eten verteerd..

Ik ben naar de HA gegaan, doorverwijzing naar echo gekregen, week later uitslag, doorverwijzing naar chirurg, kon ik 2 weken later terecht, 7 weken wachttijd, daarna nog 3 weken uitstel door spoedoperaties..

Van mij was dus echt doemscenario.. maar varieert tussen de 3 en 6 weken gemiddeld geloof ik.. tenzij je dus spoed bent..

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ppffff gisteren op de eerste hulp beland... was geen blokkade of ontsteking dus met pak medicijnen naar huis gestuurd... over 12 dagen word ik geholpen.... ge-luk-kkig!!!!!

mijn hele galblaas zit vol met steentjes... ze telde er meer dan 12 :$:$:$ geen wonder dat ik de hele tijd krom lig....

en als ik geen koliekaanval heb dan heb ik de hele tijd een scherpe pijn hoog in mijn rug en erg misselijk...

het is trouwens een bekende klacht bij zwangeren en pas bevallen vrouwen dat ze galstenen hebben.... ik ben vergeten te vragen hoe dat komt

gr Jose

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Wat erg joseetje, heb je diclofenac gekregen? Er is ook nog iets wat helpt tegen de spaspen van de galbuis dat schijnt ook te helpen. Ik hoop dat je het nog 12 dagen uithoudt.

De eerste 2 a 3 dagen na de operatie zijn niet leuk, maar daarna ben je er lekker voor altijd van af! Hou er wel rekening mee dat je de eerste dagen echt niet zelf voor je kind kan zorgen en je geen bv mag geven.

De oorzaak van die stenen ligt in gewichtsschommelingen in combinatie met hormonen. Vandaar dus bij veel zwangere/bevallen vrouwen.

Ik had het toen ik in het zkh lag met mijn zwangerschap en daar schoven ze het af op maagpijn...

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik dacht eerst ook dat het maagpijn was....

ik heb diclovenac 100 mg zetpillen gekregen en buscopan...dat is een koliekwerend middel...

ik zit alleen erg met mijn werk.... ik ben zoooo moe en ik word helemaal zat van die pijn hoog in m,n rug... ik kan er gewon niet goed van slapen.... overdag heb ik geen last van kolieken...tenminste bijna niet...

ik heb best een verantwoordelijke functie waarbij ik absoluut niet zomaar op kan stappen...ik denk dat ik maar gewoon thuis blijf die aankomende dagen.....als ze vervanging regelen weten ze tenminste zeker dat die er is...

gr Jose

12. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    he getsie meid! je zou blij zijn als je er geholpen bent!!
    vermijd tot die tijd vet eten en veel door elkaar eten!!
    En GEEN koffie! haha...
    wel balen dat de pijn buiten een koliekaanval blijft hangen, als je niet kan werken meld je dan gewoon ziek, kan ook de directeur overkomen hoor!! en zorg idd voor opvang voor je kleine want die mag je de 1e 6 weken niet tillen(ook bij een kijkoperatie niet)
    En ik zou toch wel zorgen dat je vervanging heb voor na de operatie! je weet niet hoe snel je geneest!

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    wat gek joh... mijn chirurg zei dat ik na 2 weken het werk weer kan hervatten... heb er niet bij gezegt dat dit fysiek erg zwaar werk is...

teammanager is ervan op de hoogte en ik ga tot aan de operatie niet werken.. ik voel me gewoon echt niet goed..bleehhgg misselijk enzo....

gr JOse

14. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Meiden,

Ik heb laatst dit topic doorgelezen, gewoon uit interesse en niet omdat ik er zelf last van had. Heb ik een paar dagen later mijn moeder aan de telefoon die ontzettend last van maagpijn had gehad die nacht en ochtend. Ze omschreef toen wat ze voelde en toen zei ik dus dat ik die symptomen net op het forum had gelezen. Zij later die dag naar de huisarts en ja hoor, dus ook galstenen, de galblaas moet er uit!

Dus toevallig bedankt :D Veel succes met jullie herstel!

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ahahah ja zo gaat dat he??? ik zit net op het zwanger topic iemand te waarschuwen die ook zulke pijnklachten omschreef.....

gr Jose

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind 2 weken wel snel hoor joseetje. Toevallig loopt bij mij maandag mijn zw. verlof af en is het maandag ook 2 weken. Nou neem ik nog wel 3 weken vakantie op maar ik zou me echt nog niet goed genoeg voelen om te werken. Doordat ik Emma op een andere manier ben gaan tellen heb ik ook een spier verrekt bij mijn rib (auw!). Ik denk dat het dus toch nog wel een weekje ziektewet wordt. Wel jammer want ik ben al een hele tijd weg van mijn werk, maar ja, kan dr ook niks aan doen dat ik dit nu weer heb.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb deze aanvallen 7 weken geleden ook gehad. Tot 2x toe op de eerste hulp gezeten ik dacht dat ik dood ging,en iedere keer als ik daar was was het over grrrr. Nog 2x naar de huisarts geweest. Eindelijk na lang zeuren kreeg ik een echo was er geen een steentje op te zien??? Tot op heden heb ik er ook geen last meer van gehad. Alleen wat zeurderige pijn bij me maag. Maar dat komt volgens mij door het maagzuur.

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik ben inmiddels bij de dok geweest, het waren gen galstenen, het komt uit m'n rug, een echte verklaring had ze er niet voor.
    Ook veel lucht in m'n darmen..

19. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Je moet gewoon kijken hoe het gaat na de operatie. Misschien gaat het hartstikke goed, misschien niet. Zoals eerder gezegd ben ik een maand na de operatie thuis geweest, maar dat komt onder meer omdat ik na de operatie nóg twee aanvallen kreeg en dus weer in het ziekenhuis heb gelegen. Er waren bij mij waarschijnlijk nog wat steentjes achtergebleven in de galwegen. Dat was ook niet zo raar, ik had 49 steentjes in mijn galblaas, dus flink wat die aan de wandel konden gaan! Maar maak je geen zorgen hoor, het komt bijna nooit voor dat je na de operatie nog aanvallen krijgt. Ik had gewoon pech!

Aan het werk gaan doe je gewoon in overleg met de bedrijfsarts. Zeker als je lichamelijk zwaar werk doet!

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    he tis dat je het al weet ......maar ik wist het gelijk 100% zeker weten galstenen.......tis echt vreselijk
    ik heb het gehad in de 2e helft van mijn zwangerschap ...dus en een enorme buik en zwangerschapdiabetes ...en dan galstenen .....op een gegeven moment hebben ze een ercp gedaan met de kleine aan boord er uit halen zagen ze niet vanwege mijn gecompliceerde zwangerschap

Deel Deze Pagina