Ons kleintje reageert niet echt als je je hand op je buik legt, zodra ik hem/haar voel dan leggen we wel eens onze hand erop, maar dan reageert hij/zij niet. Ook voel ik minder beweging dan voorheen, eerst voelde ik het nog wel door mijn buik heen, maar nu eigenlijk alleen nog maar zachte bewegingen onder in de buik. En op geluid reageert hij/zij ook niet. Moet ik me nu zorgen maken of zijn er meerdere mensen die dit ook hebben? graag een reactie van jullie meiden
Bij mij houdt de kleine ook op als je je hand erop legt... Mijn man heeft de kleine pas 4 keer gevoeld ofzo Dus maak je geen zorgen. Als je hem/haar zelf maar voelt! Ik voel de kleine ook niet echt super vaak.. rustig kind .
Heb je dit al eens met de vk besproken dat je sinds een tijdje je kindje minder voelt? Als je het niet vertrouwd zou ik toch eens bellen hoor. Het hoeft natuurlijk niks te zijn en je kan gewoon een rustig kindje hebben,maar dan weet je in ieder geval voor jezelf dat het goed zit.
Als ik de kleine voel en ik leg mijn hand erop dan houdt hij/zij zich ook rustig. Dus ik heb het ook. Ook is de kleine van ons rustig. Het is in ieder geval geen drukke baby. De laatste dagen is hij/zij s'nachts wel druk in de weer, maar overdag is de kleine rustig.
Ik heb het ook dagen waarbij ik bijna niets voel en andere dagen waarbij de kleine heel hard tekeer gaat, is volgens normaal hoor.
@Mano82: Dat heb ik ook! Voel ik 2 dagen niets, dan maak ik me zorgen. Maar dan gaat de kleine tekeer om even te laten merken dat hij/zij er nog is.
van mij ook! doet ze het ok niet.. ! maar daar hoef je je niet zorgen over te maken dus hoeft niet hoor!
Het kindje heeft ook z'n eigen ritme en persoonlijkheid! Dus de ene dag is ie misschien heel druk de ander wat minder, net als jou! Maar als je de kleine helemaal niet voelt moet je altijd effe de vk. bellen, maar iedere beweging is er 1 ! -x-
nee nog niet,want ik ben 2 weken terug geweest en toen was er nog volop beweging.... daarna niet meer bijna, alleen nog onderin.
Ook ik heb dat, maar nu bij 30 weken is ze weer heel actief. Misschien een tip: Laat eens een ander voelen, kijken hoe hij/zij dan reageert. Bij mij reageerde ze heel druk toen mijn zusje haar hand op mijn buik legde. Zelfs de afstandsbediening ging terkeer toen we die hadden neergelegd. Bij mij gebeurt er dan nog steeds niets! Fijne zwangerschap allemaal en een goed uiteinde! Liefs britt
met de afstandsbediening al geprobeerd, met iets kouds ook, maar geen enkele reactie daarop......... is het nou gewoon zo'n rustig kindje?
Ik ken dat wat jij nu hebt onze kleine was ook rustig. toen ik 24t/m 30 weken was. Nu de laatste weken is het ontzettend druk en trapt behoorlijk hard en pijnlijk. Maar als je het niet vertrouwd moet je echt naar de verloskundige bellen. Liever een keer te veel dan te weinig.
Je bent 24 weken zwanger, dan hoef je de baby nog niet iedere dag te voelen. Als je je zorgen maakt, kun je je vk bellen, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.Pas als je 28 weken bent, moet je de baby iedere dag voelen.
en dan nog kan die de ene keer rustiger zijn als de andere keer..want sinds zaterdag voel ik hem niet meer goed..ben net naar de vk geweest,en ze heeft het hartje geluisterd en wat gegrukt enz,maar was allemaal goed...ik ben zelf nu niet lekker,dus dan kan het ook daarvan zijn...als het straks als ik helemaal beter ben nog zo is,dan moet ik ff naar ziekehuis vvoor ctg. ik heb zoiets als je het niet vertrouwd,gewoon de vk bellen! Dat zegt mijn vk zelf ook! succes! xxx
Kan ook aan de ligging van het kindje liggen. Als hij met zn beentjes en armpjes naar beneden ligt dan voel je waarschijnlijk onderin meer en gebeurt er bovenop je buik minder omdat zn ruggetje daar nu even zit. En heb ook gehoort dat moeders die minder voelen tijdens de zwangerschap dan andere moeders waarschijnlijk hun placenta voorin hebben liggen. Dan schijn je ook minder te voelen. En t eene kind is het andere niet. Mn eerste was me n woel water...lag ik in bad maakte hij de golfjes En soms zag je de bobbeltjes van de eene kant naar de andere kant gaan over mn buik....net zo een tekenfilm met n molletje of konijn die onder t gras door graaft Oma noemt hem nu nog af en toe "mn molleke" (ondanks dat hij al 10 is hoor! veelste oud en stoer voor die koosnaampjes!) Mn tweede was STUKKE rustiger...af en toe eens n bobbeltje dat voorbij kwam. en soms binnen in wat gevoel...maar vooral altijd die vervelende hik net als ik ging liggen om te slapen En dat zegt dan weer niks over hoe ze zijn als ze er uit zijn...mn eerste is nu n rustig kind..zit de hele dag te tekenen als hij de kans krijgt en mn tweede kan niet stil zitten. De rent liever de hele dag! Maar zoals gezegd als je het niet vertrouwt dan bel je gewoon de verloskundige. Die zijn doorgaans wel te porren voor een tussen tijdse controle als je je erge zorgen maakt.