zullen we ooit onze eigen woningkrijgen..

Discussion in 'De lounge' started by flowertje, Jan 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Ik reageer overal op bij woningnet en geloof me ik sta elke keer ergens in de 178

Reageer ook op woningen in zaandam

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Dit dacht ik ook. Hier zijn de wachtlijsten veel korter maximaal een jaar ik had een woning binnen 3 maanden (2 jaar geleden) en heb een 1 gezinswoning met 4 slaapkamers de huur is 465,- per maand en krijg huurtoeslag nog. En hier is ook werk te vinden, ik heb nog nooit zonder werk gezeten. even er goed bovenop zitten en je vind snel werk hier ;)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hier is er een lotingssysteem en geen wachtlijst.

Het kan geluk brengen maar ook ongeluk.
    Wij hebben steeds geluk gehad.

Toen we wilden samenwonen werden we voor de 1e woning waar we op meededen al als 1e ingeloot.
    En voor de 2e woning was het het 3e huis waar we op meededen.

En idd, werk is hier ook wel te vinden...Genoeg zelfs!

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    In biddinghuizen zijn de wachtlijsten voor een eensgezinswoning ongeveer een jaar (huur 500 euro ofzo), eerder kan ook. (mijn zusje had daar binnen 10 maanden een huis, mijn zwager binnen 6 maanden) en de reistijd hierheen is 1 uur. Dus ligt eraan of je vriend dat wil rijden. Mijn zusje werkte toen op schiphol.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zou ook elders in Nederland een huis proberen te zoeken.
    Verder staan volgens mij op marktplaats ook wel huizen door particulieren aangeboden voor een bepaalde periode. BV 1 of 2 jaar. Dan ben je in ieder geval even onder de pannen.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik weet hoe moeilijk het is!
    en ik snap dat je ook niet EN in zon rot situatie EN ver weg bij vrienden en familie wil zijn.

ik hoop echt dat je snel iets vind!

7. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Toch ergens anders in Nederland proberen. In Emmeloord bijvoorbeeld. Je vriend is zo met de auto in de randstad en binnen een jaar heb je een huis. Je kan helaas niet alles hebben. Veel succes!

8. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    ja maar me vriend die werkt in amsterdam en moet altijd om 5 uur weg te ver is te veel rijden het is nu 20 minuten

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar kan hij geen andere baan zoeken buiten de randstad?
    Of kan je niet meer in richting de kop van Noord Holland?
    Of inderdaad Flevoland. Als hij zo vroeg moet beginnen is hij zo in de randstad zonder file.

10. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Flevoland en emmeloord liggen idd niet ver van amsterdam af, ik zou ook uitwijken naar een plaats buiten amsterdam waar de wachtlijsten korter zijn maar wat wel te doen ivm het werk (de reisafstand) Om 5 uur staan er meestal nog geen file's dan is hij idd zo in amsterdam ;)

11. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

En in Utrecht? zie wel wat huizen op Marktplaats staan.

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als ie in amsterdam werkt en om 5 uur moet beginnen is biddinghuizen ook goed te doen hoor. Denk 40 minuten ofzo rijden. Dat vind ik niet lang. Ideaal als je om 5 uur kan beginnen!

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Weet je, ik vind het ontzettend rot voor je, maar ergens zal je toch prioriteiten moeten stellen. Je kunt 2 dingen doen, accepteer het (en dan rustig afwachten totdat het wel mogelijk is en dan ook niet verder klagen), of niet accepteren en actie ondernemen. Als dat betekent dat je naar een ander (goedkoper) deel van NL moet verhuizen om je droom waar te maken, dan moet dat zo zijn. En werk is dan ook wel weer te vinden. Je hebt het toch echt zelf in de hand lijkt mij en ik "hoor" in jouw posts vooral wat niet kan (of wat je niet wilt). Misschien toch maar eens daarvoor openstaan?

Succes ;)

14. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    hij is kraanmachinist en je komt niet zomaar aan de bak ergens hij heeft nu een goede baan vast contract dus om dat op te zeggen is dat wel zo goed idee

15. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    nou het niet kunnen is het niet..!! het is meer het niet durven..!!
    ik weet ook niet hoe betekend ergens anders inschrijven en dan weer inschrijfgeld betalen dit hebben we nu al paar keer moeten doen....!!
    ik durf niet zo goed en weet niet hoe

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou kraanmachinisten worden wel redelijk gevraagd! Zeker als het een goede machinist is. Mijn zwager is er ook eentje... en die wordt dus vaak 'gevraagd' bij opdrachten door opdrachtgevers.
    Dus je kunt het inderdaad ook omdraaien.

Je hoeft echt niet overal inschrijfgeld te betalen hoor om ingeschreven te komen. ;)

17. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Tsja je kunt in deze tijd wel verhuizen naar een deel van NEd. waar het wat makkelijker gaat, maar als je geen vaste baan hebt kom je nog nergens!!
    Dus lijkt me niet ideaal om een vaste baan in deze tijd op te geven..

Meid wat erg lijkt me dat zeg! Dan hebben wij hier geen klagen...Zo!
    Ik denk dat het al veel vaker is gezegd maaar een recreatiewoning?Op een camping? Oke het zal niet alles zijn maar jullie zijn er in ieder geval uit!

Ik hoop dat er snel een oplossing komt!

18. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    is dat zooo dat wist ik niet dan ga ik eens kijken als je niet overal inschrijfgeld hoeft te betalen

19. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hier betaal je ook geen inschrijfgeld..

20. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    dat is ook beter geen inschrijfgeld hier betaal je 60 euro en bij me vriend 30

Share This Page