Vraag van te voren ook na of je je er uberhaupt kunt inschrijven wanneer je er nog niet woont of daar geen werk hebt. Sommige woningstichtingen "eisen" nl een economische binding met de gemeente/regio. Dat scheelt je ook weer onnodige formulieren-invullerij. Dat heb ik nl bij de hand gehad, ik wilde graag in de regio wonen waar ik werkte, maar bij twee van de vijf stichtingen was ik "niet welkom" omdat men werkgever in een andere gemeente was gevestigd.
https://www.ofw.nl/ik-zoek-een-woning/inschrijven//stap0 inschrijfgeld 15 euro en ik ken dus meerdere mensen die binnen een jaar een goedkope eengezinswoning hadden.
Inschrijfgeld 13,95 Marktplaats.nl > Goed onderhouden appartement nabij het centrum van Utrecht in Utrecht, Utrecht Marktplaats.nl > Appartement nabij centrum Alkmaar in Alkmaar, Noord-Holland Marktplaats.nl > Per Direct Chalet Soestduinen Amersfoort Gemeubileerd ALL IN in Amersfoort, Utrecht
mischien een stomme vraag maar volgens mij doen ze bij makelaar ook crediet check en daar komt me vriend niet doorheen
Hier moet je ook iets van 30 euro betalen om je in te laten schrijven, per kwartaal of jaar geloof ik. Wel zijn wij bij makelaars langs geweerst om ons verhaal te doen en ookal hebben die dan niks voor je soms hebben ze wel connexies
Nee hoor, in ieder geval niet alle. Wij hebben een woning gehuurd via een makelaar en dat is ons nooit gevraagd.
Hou nou eens op met van tevoren alleen maar bomen op de weg te zien! Pak de telefoon, bel eens wat makelaars, bel eens wat woningstichtingen in goedkopere delen van het land. Kortom: denk eens in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden.... Jij wilt graag een eigen woning, dan moet je er ook wat moeite in steken. En die woningstichting in Amsterdam kan er ook niks aan doen dat jij je niet op je 18e hebt ingeschreven.. ze kunnen je moeilijk daarom voorrang gaan geven want dan kan iedereen daar wel mee aan komen...
Ja, dan gaat er ook niets gebeuren ... Ben het met Kruimel2010 eens. Ik zeg het ook altijd tegen mijn vent en nu ook tegen jou: "minder klagen, meer doen"...
Ik doe echt genoeg brieven achrijven tot er naar toe gaan maar niks helpt. Me vriend kan niet zomaar ze baan opzeggen maar soms kunnen andere makkelijk oordelen denk.ik. .. Plaats er wel niks meer over tbks voor de moeite
Inderdaad, gewoon een hele dag marktplaats,funda etc bekijken en gaan bellen. Ik heb 2 keer ook snel moeten verhuizen en met een hoop tijd en moeite is dat ook gelukt.
Maar waarom bel je niet morgen achter de linkjes aan die ik heb geplaatst? Daarvoor hoeft je vriend zijn baan niet op te zeggen en je kan altijd vragen of ze een kredietcheck doen. Lees dan gewoon over de berichten heen die je niet leuk vindt, maar help jezelf!
Nee natuurlijk helpt dat niet. Je hebt je gewoon bij die woningbouwvereniging niet op tijd ingeschreven. Dat is een feit en dat zal zo blijven, hoe vaak je ook belt en hoeveel brieven je ook schrijft. Je vriend hoeft helemaal zijn baan niet op te zeggen. Een reis van 40 minuten naar je werk kan prima hoor. Dat doen heel veel mensen. En dan is de cirkel waar je woonruimte kunt zoeken ineens een stuk groter! Als je echt woonruimte zoekt, probeer dan eens in mogelijkheden te denken ipv onmogelijkheden...
Dat doe ik ook zeker wel ik ben er elke dag mee bezig We kijken ook in lisse maar voor 600 exclusief wordt ook al erg duur coor ons saarom hopen op woonstichting snappen jullie ik ga wat doen met de tips tnks
Kom je niet in aanmerking voor huurtoeslag en andere toeslagen? Dit kun je ook nog uitrekenen en dan kijken naar wat je inkomsten per maand zijn en hoeveel je kan uitgeven.
Nou dat moet lukken, in een omtrek van 50 km van Amsterdam. Reken het anders even een keer uit, volgens mij scheelt dat nog best wat omdat je geen inkomen hebt.