zullen we opvoeden aan de ouders overlaten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dink87, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Hier ligt dus het probleem. Kan het 100x normaal zeggen, krijg dan ook gewoon 100x te horen hoe zij het doet (mag ze best zeggen( haar goed recht). Maar bij 101 schiet ik uit mijn slof, heb ik het gedaan. Heb ik last van hormonen en dergelijke.

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar door te zeggen: prima dat jij t zo aanpakt, wij pakken t zo aan... is t toch klaar? Als jouw moeder verder gewoon doet wat jij aan haar vraagt is t toch oké?

Mijn moeder past ook op en ook die dag op mijn neefjes.. en ik weet heus dat hij nu soms daar wat zal krijgen wat wij nog niet (veel) doen.. daar is ze oma voor... maar met beginnen met brood ed vind ik wel dat ze moet luisteren...

Voel jij je niet serieus genomen als moeder, door jouw moeder?

3. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Lieve dink
    Even een korte reactie,
    Het is jullie kindje en ik vind persoonlijk dat hun zich moeten houden aan jullie afspraken! Ik zou het precies zo doen! Natuurlijk zijn alle tips welkom en kan je er soms wel is wat aan hebben. Maar niemand van hun moet hun eigen opvoed style op jullie kindje uit oefen! Jullie krijgen er gedonder mee niet hun! En als mama van je eigen uk voel je zelf wat het beste is!
    Kus

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het allemaal nogal overdreven om hier ruzie over te maken.Dit is dus ook de reden dat ik mijn moeder niet laat oppassen.

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

Oh ja snap ik. Je zus moet op haar lip gaan bijten. Klaar. Je de tijd geven om na te denken wat je wil. En als he wil weten hoe en wat, dan vraag he het haar wel.
    Weetje dat je de zoveelste bent met een kind hoeft niet te zeggen dat je naar de anderen moet luisteren. Hier ruzie met schoonzus. Om ook zoiets. Maar die maakte me iedere x af op Facebook omdat ik mijn dochter niet voede volgens haar regels. Nou hebben we bijna geen contact meer. Gisteren even via een app en een foto. En heb een foto gestuurd waarop mn dochter met ter gezicht in der verjaardagstaart ligt. Ooeeeh dat vijd ze niet leuk!

Maar ben je betoeterd. Want als je bijvoorbeeld op voedingscentrum. Nl kijkt en bij cb na vraagt, ben ik begonnen met anderendingen dan een broodkorst.
    En weetje...... dat soort dingen wil je eerst zelf doen. Zoals mijn omaatje van 91 van de week zei over schoonouder 'zij hebben hun kans gehad'

6. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Bedankt voor alle reacties. Natuurlijk ook voor de mensen die een andere mening hebben, ook dit helpt als je iets van je af wilt schrijven.

Ik laat het allemaal even bezinken en kijk dan verder. Niemand wil ooit ruzie met wie dan ook. Dus ik ook niet. :)

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Dit is vragen om problemen familie laten oppassen met voorgeschiedenis.
    Als je naar een GO of KDV gaat heb je dit probleem niet.

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Het lijkt mij ook vervelend als iemand in jouw plaats beslist over jouw kind. Ik snap je gevoel daar in. Heel irritant!!

Maar had je op dat moment niet gewoon kunnen zeggen: 'nou, wij geven liever nog geen brood' of later opbellen en dat zeggen.
    Verder niks.
    Zo gebeurd het het..en klaar...geen discussie van maken.

Mijn zusje heeft een kindje van een half jaar ouder dan de mijne. Maar wij beslissen heel andere dingen over onze kids. Ik ga hierover geen discussies voeren. En mocht ze toch eens zeggen (wat ze niet doet hoor) dat ik sus of zo moet doen, dan zeg ik gewoon "wij hebben het zo besloten.."

Het is de ruzie niet waard.
    En ik vind met 3,5 maand broodkorstjes ook wel erg vroeg overigens. Die van ons krijgt nog geen eens bijvoeding.

9. tuc

tuc Niet meer actief

tis idd irritant dat je zus antwoord geeft terwijl jou een vraag gesteld wordt. Maar zou daar verder geen heisa van maken. Ik zou antwoorden met: "dat is de grootste onzin, gluten worden pas geadviseerd vanaf 6/7 maanden en daar willen wij ons graag aanhouden.

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Vind het een beetje overdreven..miss wat het gewoon een goede raad?

11. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    #31 Dink87, 27 jul 2013
    Laatst bewerkt: 27 jul 2013
    Ik heb hier ook nooit een ruzie van gemaakt. Ik heb rustig aangegeven dat de vragen over zijn opvoeding via mij moeten. Ik heb ook aangegeven niet boos te zijn op mijn ouders en geen ruzie te willen. De ruzie komt door de overtrokken reactie van de tegenpartij op mijn rustige verzoek. Na die reactie was ik ook niet rustig meer. En een GOB of KDV is leuk, maar dan kan ik net zo goed niet werken omdat mijn baan maar tijdelijk is.

Wat betreft de voorgeschiedenis, dit is met degene die de opmerking plaatste. Niet met de oppassers. Maar dit gaat ver terug en zit heel diep. Zeker nu ik ongevraagd ook te horen heb gekregen van mensen aan de zijlijn dat ik me niet zo opzij moet laten zetten.

Deel Deze Pagina