Per 1 januari word ik ontslagen. Gelukkig allemaal in goed overleg maar goed, ik moet wel echt op zoek naar iets anders! Ik ben hier druk mee bezig maar weet natuurlijk niet zeker of het voor die tijd lukt. Nu vroeg ik me af hoe het zit met de kinderopvang. Mijn opvang heeft een mega wachtlijst en mijn dochter heeft het erg naar haar zin. Mijn zoon start ook 16 november. Nu vraag ik me af of ik nog wel een teruggave krijg als ik wel in een positie kom te zitten dat ik een uitkering moet aanvragen. Mijn opvang opzeggen kan niet zomaar omdat ik dan niks heb als ik wel iets vind. Wie o wie weet dit?
Als ik het goed heb moet je een baan hebben (inkomen) om recht te hebben op KOT.. Dus ik ben bang dat je geen tegemoetkoming krijgt als je niet (meer) werkt.. succes met het zoeken van een nieuwe baan!
je hebt tot 31 december van dit jaar om een baan te vinden. Als je vanaf 1 januari KOT wil zul je dus in dat jaar moeten gaan werken. Het loopt per kalenderjaar.
Volgens mij wel ja Nu is het zo dat ook al werk je maar 1!!! dag in 2011 dat je er al recht op hebt. Word veel misbruik van gemaakt, maar volgend jaar worden de regels anders
idd als je per 1 feb ontslag krijg heb je wel recht op teruggave. Helaas waar... zou er wel erg mee uitkijken want terugbetalen is errug duur...
Jeetje wat ben ik hier toch allemaal slecht in! Maar goed, ik dacht dat je geen recht op teruggave had als je ontslag nam maar bij ontslag krijgen dat je dat wel gewoon kreeg. Dat gaat dus niet helemaal op...dan laat ik me per 1 februari ontslaan!
roeltje is dat zo??? is het trouwens ook zo als je in de ww zit? Ik vind het erg krom zowieso want dan kan je dus nooit ff tijdelijk geen werk hebben. Lekker dan met al die wachtlijsten...
Kinderopvangtoeslag 2012 Kinderopvangtoeslag verandert vanaf 2012 | Kinderopvangtoeslag | Rijksoverheid.nl
Je krijgt 140% van de gewerkte uren vergoed.. Dus de gewerkte uren plus reistijd zeg maar.. Hoe het met ww e.d. zit weet ik niet, heb daar nog niks over gehoord..
Kinderopvangtoeslag verandert vanaf 2012 Het kabinet wil vanaf 2012 de kinderopvangtoeslag koppelen aan het aantal uren dat ouders werken. Verder wordt de kinderopvangtoeslag voor de hoogste inkomens beperkt en wordt fraude strenger aangepakt. Vanaf 2012 alleen kinderopvangtoeslag voor gewerkte uren Beperking kinderopvangtoeslag hoogste inkomens Fraude kinderopvangtoeslag strenger aanpakken Vanaf 2012 alleen kinderopvangtoeslag voor gewerkte uren Kinderopvangtoeslag is bedoeld om de arbeidsdeelname van ouders met kinderen te bevorderen. Bij de berekening van de toeslag wordt echter niet gekeken naar het aantal uren dat ouders werken, maar naar het inkomen. Het kabinet wil dat veranderen. Vanaf 2012 wordt de kinderopvangtoeslag daarom gekoppeld aan het aantal uren dat de ouder met de kleinste baan werkt. Ouders hebben dan bij dagopvang (voor kinderen van 0 tot en met 4 jaar) recht op toeslag voor 140% van de werkuren van de minst werkende partner. Hierbij is rekening gehouden met reistijd en pauzes van de ouders. Voor schoolgaande kinderen (van 4 tot en met 12 jaar) kunnen ouders 70% van de uren declareren. Deze kinderen maken namelijk minder gebruik van opvang, omdat ze ook naar school gaan. Beperking kinderopvangtoeslag hoogste inkomens De overheidsuitgaven aan kinderopvang zijn groot. Tussen 2005 en 2010 zijn de uitgaven gegroeid van 1 miljard naar 3 miljard per jaar. Het kabinet wil daarom vanaf 2012 bezuinigen op de kinderopvang. De kinderopvangtoeslag wordt beperkt en vanaf 2013 moeten alle ouders een vaste bijdrage van zo'n 15 per maand gaan betalen bovenop de kosten van de kinderopvang. Het kabinet wil ouders met lage inkomens zoveel mogelijk ontzien. De beperking van de kinderopvangtoeslag gaat met name gelden voor de hoogste inkomens. De volgende maatregelen zijn aangekondigd: De kinderopvangtoeslag voor het tweede en volgende kind wordt voor de hoogste inkomens versneld afgebouwd. De toeslag zal voor de hoogste inkomens dalen van ruim 82% naar 58,2%. De mensen met de hoogste inkomens, vanaf een gezamenlijk inkomen van ongeveer 130.000, ontvangen vanaf 2013 geen kinderopvangtoeslag meer voor hun eerste kind. De maximum uurtarieven voor de kinderopvangtoeslag worden in 2012 niet geïndexeerd. De Tweede en Eerste Kamer moeten de plannen van het kabinet nog goedkeuren. Fraude kinderopvangtoeslag strenger aanpakken Het kabinet wil fraude met de kinderopvangtoeslag strenger aanpakken. Dit schrikt fraudeurs af en houdt de kinderopvang betaalbaar. Vanaf 2012 komen er extra maatregelen tegen fraude met de kinderopvangtoeslag: De mogelijkheid om met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag aan te vragen wordt beperkt. Gastouders die geen andere inkomsten hebben dan inkomsten uit de gastouderopvang, hebben vanaf 2012 geen recht meer op toeslag. Momenteel kunnen ouders per kind 230 uur per maand declareren per soort kinderopvang. Dit wordt 230 uur voor alle soorten kinderopvang samen. Sommige ouders weten niet voor welke uren aan kinderopvang zij toeslag kunnen aanvragen. Instellingen voor kinderopvang moeten ouders hierover gaan voorlichten. De boetes bij misbruik van de kinderopvangtoeslag worden hoger. De boete kan oplopen tot 100% van het terug te betalen bedrag. Vanaf 2013 kunnen ouders ook worden beboet als ze niet op tijd aan de Belastingdienst doorgeven dat hun kind minder uren naar de kinderopvang gaat. Delen op:Twitter,Hyves,FacebookofLinkedIn
nee het gaat om je daadwerkelijk gewerkte uren denk ik. Heb je 1000 uur gewerkt mag je 1400 uur declareren...
Bij het nibud staat dit nog Ook als u niet werkt, kunt u recht hebben op kinderopvangtoeslag. Dit geldt als u: een (re-)integratietraject volgt; als nieuwkomer een inburgeringscursus volgt; een uitkering als kunstenaar krijgt en een WIK-uitkering ontvangt; student bent bij een onderwijsinstelling die genoemd is in de Wsf of Wtos. Dus niet met bijv een ww uitkering ( zoals ik uit dit bericht opmaak) je moet dus echt op het moment werk hebben wil je het ontvangen. De tijd die je niet werkt moet je denk ik zelf bijlappen
Ik vind het echt allemaal gezeik! Vooral omdat ik er niks van snap natuurlijk, maar dat zeggen we er niet bij! Ik ga maandag het uwv maar eens bellen...Ik heb nog verlof tot 24 oktober en dan start direct de procedure.
Ik ben vanaf 20 sept jl. werkeloos en heb voor de rest van 2011 nog recht op KOT omdat ik van jan-20 sept 2011 gewoon gewerkt hebt. Als ik per 1 jan 2012 geen baan heb vervalt dus mijn recht op KOT. Wat eigenlijk gewoon kl*te is, want als ik dan werk heb, heb ik weer geen opvang. Dus hoe ik dat op moet gaan lossen weet ik nog niet. Mijn dochter gaat nu naar mijn nicht, die g.o. is. Maar ja, ik kan natuurlijk niet verwachten van haar (en dat doe ik dus ook niet) dat zij Ayla's plek en Tobins aankomende plek vrijhoudt voor als ik weer werk heb. Het is wel haar inkomstenbron, dus als Ayla niet meer komt, kan zij een ander kindje in de plaats nemen. Ik ga dus ook heeeeel erg mijn best doen om iig per 1 jan 2012 een nieuwe baan te hebben...