tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door belin, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben voor controle naar de tandarts geweest en ik heb twee gaatjes ! Nu moet ik 2 oktober terug om ze te laten vullen. Meiden, het is misschien heeeeeeeel kinderachtig maar, ik ben zoooooo bang voor de tandarts. Om me heen zegt iedereen dat ik me niet zo moet aanstellen maar, ik kan er echt niks aan doen. Zijn er meer meiden die hier last van hebben. Voel me nu zo n zeur als ik die reakties uit mn omgeving hoor :(

Liefs belin

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Yup, hier nog zo 1...
    Tijdens mijn zwangerschap was er zelfs een kies van me afgebroken en ik durfte maar niet heen.
    Toen kreeg ik ook nog eens kiespijn dus ik moest wel.
    Heb toen bij de tandarts van mijn zus maar een afspraak gemaakt want mijn huidige tandarts was een botte eikel en dan ben ik al helemaal bang...
    En... na jaaaaren van ellende heb ik eindelijk een tandarts gevonden die mijn angst bijna heeft weggenomen.
    Ik kreeg zelfs een schroef in mijn wortel maar echt... geen centje pijn gehad...
    Achteraf valt het altijd mee (meestal) en misschien, als je echt heel bang bent, kan je bij de dokter van die angstpilletjes krijgen...

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik moet maandag weer naar de tandatrts, ben er ook altijd zo bang voor, ben altijd blij als hij zegt dat ik niks heb, vorige keer had ik helaas een gaatje, zou ze met verdoving vullen, maar ze mocht beginnen zonder verdoving en voor ik het wist was het klaar en had ik ook geen last van de uitwerking van de verdoving, of die halve mond die je dan hebt, ik kon meteen weer lekker eten en drinken ;) je moet maar zo denken... het is zo voorbij en dan ben je er voorlopig maar weer vanaf

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Is helemaal niet kinderachtig hoor.
    Al in mijn zwschap merkte ik dat ik een gaatje had maar ik had zo iets van nah kan geen kwaad wacht wel tot ik bevallen ben.
    Nouja dus naar de tandarts na de bevalling en jahoor 2 gaatjes 1 grote en 1 wat kleinere.
    Ik mocht een nieuwe afspraak maken en kreeg dan verdoving.
    Verdoving werkte goed en voelde niks heel even bij het kleine gaatje omdat daar minder verdoving zat,maar wat ik wel jammer vond, was toen ik dat liet merken.
    Die man zei dat ik me niet zo aan moest stellen ik was tenslotte ook bevallen...:$ Echt een eikel dus, het is de tandarts van mijn vriend en omdat ik hier ben komen wonen was ik dus overgestapt. Maar zit zwaar te twijfelen of ik niet gewoon lekker terug ga naar mijn eigen tandarts.
    Iig niet bang zijn en gewoon om verdoving vragen hoor.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ow vreselijk..
    Ik moet einde van de maand weer heen en nee, ik zal er ook geen abbonement op nemen.
    Maar wat ik nog erger vind is de mondhygienist. Eerder liet ik dus ook braaf ieder half jaar m'n gebit reinigen, maar daar ben ik even vanaf gestapt. Man, man wat een pijn iedere keer zeg! Ik laat liever 6 gaten boren dan dat, brrr.... Telkens met zo'n soort schuurding net even langs je tandbed wat dan open ligt. Auwie!!! Tot aan het plafond zat ik, heb dat ook maar even laten zitten voor de komende, tja... tijd.

6. Alita

Alita Niet meer actief

ik ben ook hartstikke bang!!!! maar het moet...ik heb altijd verdoving zonder doe ik niks, en de tandarts ook niet aangezien ik de boor uit de handen heb geslagen ooit ha ha

7. matje

matje Niet meer actief

hey hey

ook hier een die al 3 dagen voordat ze naar de tandarts moet diaree heeft chagrijnig is en noem maar op
    ik ben zoooo bang.
    vorige week voor controle geweest, na 3 jaar ik schaam me diep.....
    en ja hoor, nu gaan ze 12 oktober gaatjes vullen en mag ik 13 oktober 2 verstandskiezen in het ziekenhuis laten trekken...
    als ik eraan denk.... grrrrr. bah...
    gelukkig heb ik wel een hele lieve tandarts (een vrouw) die me wel heel erg op mn gemak stelt, maar leuk is anders
    dus zo kinderachtig is het zeker niet
    succes hoor!!!

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier ook een (voormalig) angsthaas :)
    Ik ben zelfs zo'n 6 jaar niet naar de tandarts geweest omdat ik zo bang was. Nu was mijn oude tandarts ook gewoon een l*l, dus dat hielp ook niet (was de reden dat ik bang geworden ben).
    Nu, door mijn man 'gedwongen' ben ik sinds vorig jaar toch weer gegaan, en gelukkig is nu alles zo'n beetje gedaan. En zonder pijn! Het enige waar ik ff last van had was 1 van de verdovingen, omdat die heel ver achterin moest - dat voelde minder prettig, maar verder echt nergens last van. Ga nu dus met nog maar een klein beetje zenuwen naar de controles :p Ik moet alleen na de bevalling ff moed gaan verzamelen om een afspraak te maken om een verstandskies weg te laten halen bij de kaakchirurg. Die is nog geeneens door, dus dat wordt ook nog een nare toestand, vrees ik :( Maar goed, komt tijd, komt raad!

Maar je bent dus zeker niet de enige, hoor! Ik had alleen voor mezelf als doel gesteld dat ik van mijn angst(en) af wilde zijn voordat ik mama werd, omdat ik mijn angsten niet wil doorgeven aan mijn kind. Ben best trots op mezelf, dus.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik kan me jouw angst heel goed voorstellen want ik heb zelf ook angst voor de tandarts.

Een tijdje geleden heb ik ook op dit forum een topic geplaatst over mijn verstandskies laten trekken, waar ik nogal tegen op zag. Mensen zeiden dat dat enorm meeviel. En ja hoor, toen ik eenmaal in de tandartsstoel zat en ze trokken de kies, toen wist ik niet waar ik me nou zo druk over had gemaakt. Heb ook een kies laten vullen toen. En ook dat viel mee.

Dus ik kan jou alleen maar zeggen: als je eenmaal in de tandartsstoel ligt kan het alleen maar meevallen.
    (Tenminste, dat hoop ik tenminste voor je, hihi)

Sterkte! Toevallig moet mijn man ook op 2 oktober 2 gaatjes laten vullen bij de tandarts.

Laat je ff weten hoe het gegaan is?

10. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    nou ik ben afgelopen maandag geweest. had 1 gaatje.
    met controle ga ik heen met de gedachte, ik ben toch zo weer thuis.
    maar ja toen moest ik terug komen, heb het hele weekend niet geslapen. ben ook zo mega bang.
    door een voorval van een aantal jaren terug.
    maar ik heb nu een andere tandarts, en hij raadde me aan om te boren met verdoving, zo gezegt zo gedaan.
    nou geen centje pijn.....
    ik ging eerst bijna van mijn stokkie daar in de wachtkamer, maar ik hoop dat een groot deel van mijn angst nu weg is.
    gelukkig hoef ik over een half jaar pas weer.

11. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat er meer zjn de zo bang zijn ! Jullie verhalen zijn zo herkenbaar. Het rare is dat al mn verstandskiezen er uit zijn gehaald bij de kaakchirurg en dat vond ik minder end dan de tandarts. ALs ik alleen het geluid van die boor al hoor brrrrr. Meiden, bedankt voor jullie reakties. Zal blij zijn als het 3 oktober is :)

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ja, die boor... Brr! Krijg al koude rillingen als ze dat ding aanzet!

Heb na jaren ook eindelijk een goeie tandarts gevonden. Mijn vorige was een hele zachte man, maar had constant tandpijn. Ben er toen denk ik elke maand naartoe gegaan, maar had alleen maar wat ontstoken tandvlees.
    Toen ik een tand had afgebroken, ben ik naar mijn huidige tandarts gegaan. Toen vroeg ze hoe lang ik al niet meer bij de tandarts was geweest, want ik had 7 gaatjes! :$ 2 zijn er toen ontzenuwd moeten worden. Jeetje, wat deed dat pijn!

Ik moet nu elk half jaar op controle en heb mijn brief ook al een paar weken op het prikbord hangen. Heb gewoon geen zin om te bellen... Zal het toch maar eens doen zeker? ;)

13. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb trouwens de vorige keer een gaatje laten vullen zonder verdoving en heb haast niks gevoeld ! Beviel me wel want heb niet nog uren met zo n rare mond gelopen. Weet niet of ik dat weer durf hoor haha

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

In juli of zo heb ik ook een gaatje laten vullen en ze hebben me toen verdoofd. Ik had daar totaal geen last van na die tijd, van het uitwerken en een 'rare' mond, zoals jij het beschrijft. De tandarts vertelde dat dat een nieuw soort verdoving was.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Haha die rare mond had ik wel wilde ik wat drinken nou ging echt niet:D maarja had het er wel voor over!

16. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou barbara, dan ga ik dat eens navragen bij mn tandarts want dan wil ik wel hoor :)

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hi hi, ik drink dan altijd met een rietje aan de andere kant van m'n mond. Anders loopt het zo weer uit m'n mond :D

18. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    haha die "rare" mond had ik maandag ook.
    was nog niet uitgewerkt toen ik de kinderen tussen de middag thuis had, dus maar pap voor mezelf gemaakt, beetje te koud laten worden, zodat ik me zeker niet zal verbranden. en met een rietje opgeslurpt.

maar wat ik tegenwoordig wel doe is, meteen als ik er ben een nieuwe afspraak maken voor over een half jaar. anders doe ik het toch niet, en het moet ook wel voor de kinderen.

tandartsen......tis dat het moet, maar anders. liever niet.
    ik ga ook liever naar de kaakchirurg om een verstandkies te laten trekken.

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ja hier nog 1...
    veel tanden doen zeer, ik voel gaatjes, aan rechterkant doet eten zeer, maar nog niet gaan he....en ik ben alweer 2 jaar niet geweest, puur door de angst. Heb het al vanaf mijn kinder jaren.
    Nu moest pas mijn dochter wel, ja, die moet je gewoon erheen brengen en dan sta je dr zelf ook...
    "Mevrouw ..... wanneer komt u?" krijg ik te horen. "het word weer tijd he" Uhm ja zeg ik en omdat ze z lief zijn voor mijn dochter, maak ik een afspraak. Die ik nu 3 dagen later alweer verzet heb naar 21 oktober, ik moest morgen........... :) :(

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nou, sinds kort heb ik het ook niet meer zo op "die man"...(al heeft het bij mij ook enigszins een andere reden).

Al jaren kom ik bij hem binnen en sta ik binnen no-time weer naast de stoel. Elk bezoek weer een compliment van de tandarts rijker omdat ik zo'n mooi onderhouden gebit heb. Was nooit bang voor hem. Ging er fluitend heen.

Nu zit de beste man sinds dit jaar in een veel duurder onderkomen, samen met o.a. een mondhygieniste.

De laatste keer bleek ik een gaatje te hebben, voor het eerst in mijn leven trouwens. Kan gebeuren. Een afspraak gemaakt om het gaatje te laten vullen. Verder geen opmerkingen over mijn gebit.

Ik dus heen. Lig ik daar in die stoel (kokhalzend van de zenuwen), gaat hij dat gaatje dus vullen. Is hij klaar, krijg ik me daar toch een lading commentaar van die man van "tjongejongejonge, wat heb je een slecht gebit!" :( Ik moest ook maar even een tandsteenbehandeling laten doen. Vooruit maar weer.

Ook moest ik plots 2x in het jaar heen. Normaliter ga ik altijd 1x per jaar en dat is volgens mij ook mijn eigen keuze.

Nu heb ik het idee dat ik zijn nieuwe gebouw moet sponsoren ofzo. En nee... Ik ben niet de enige patient van hem die dat idee heeft. Een aantal collega's van mijn vader hebben dezelfde klachten over mijn tandarts.

Dus... Ik ga ook niet meer met plezier naar mijn tandarts. Ik zie nu al tegen de volgende keer op. Want wat zal hij dan weer vinden c.q. zoeken? En ik ben ook nog eens iemand die er niks van durft te zeggen (in tegenstelling tot die collega's van mijn vader waarvan er een aantal gewoon recht in zijn gezicht hebben gezegd of ze soms zijn nieuwe pand moeten betalen.).

Deel Deze Pagina