Zumba

Discussie in 'De lounge' gestart door Polletjepiek, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Ook ik geef zumbales...en het is echt heel leuk..echt een aanrader! Zowel voor iedereen die van dansen houdt....als voor iedereen die nog nooit hebben gedanst...Eigenlijk verdoezelt het de aerobicmoves!..je hebt het niet door en dat maakt het harstikke leuk...zeker met zo'n groep vrouwen van allerlei verschillende leeftijden!...Mijn groepen bestaan uit zo'n 30 vrouwen...sta op een podium dus alles is goed te zien!
    Gebruik ook allemaal verschillende maar vooral bekende songs! Als je het als "saai" hebt ervaren dan ligt dat wellicht aan de instructor...!

De dvd raad ik persoonlijk niet veel mensen aan, juist doordat je in groepsverband traint, motiveert dat...en op het moment dat je alleen in je huiskamertje staat...en ff wilt rusten...tja dan ga je zegmaar niet echt een uurtje keihard door! Ik hoor nl. veel om mij heen, dat vrouwen het 1 of 2 x doen en uiteindelijk ermee stoppen...juist lui er van worden...!

Nu ik zwanger ben, doe ik zelf wel rustiger aan...geen rechte buikspieren etc...en doe de oefeningen wat minder krachtig...en zorg dat ik nog kan praten tijdens het dansen...

Gewoon naar je lichaam luisteren...( er zat een vrouwtje in mn klas die 6 mnd was...grote buik al...en die deed lekker mee, maar op haar tempo)

succes!

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Veel enthousiaste reacties. Erg fijn:)
    A.s. zaterdag heeft een sportschool in Hoogezand een open dag, daar wil ik eerst eens gaan kijken. Daarna neem ik een definitief besluit. Hangt ook een beetje van de kosten af.

Deel Deze Pagina