Ik ben nu 10 weken zwanger en heb last van harde ontlasting. Sinds ik 7 weken ben heb ik dat heel erg. Wanneer ik ontlasting gehad heb heb ik daarna met afvegen iets bloed bij de afscheiding. Heel licht maar en ook alleen maar op het toiletpapier. Volgensmij springt er dan steeds een adertje in mijn vagina ofzo. Het maakt zo onzeker. Heb afgelopen dinsdag de eeste echo gehad en het zag er goed uit, kindje groeide goed enzo en heb gister ook het hartje gehoord bij de vk met de doptone. Maar wat maakt dit toch onzeker, meer mensen die dit herkennen? Herken dit niet zo van de eerste.
Weet je zeker dat het geen bloed is vanuit een scheurtje bij je anus door de harde ontlasting? Ik schrok er ook een keer van maar toen ik wat beter inspecteerde bleek het een scheurtje bij me anus te zijn..
of aambeien, die krijg je door het harde persen. Kan ook flink bloeden zelfs en als ze inwendig zitten zie je ze niet.
het komt niet door aambeien, tenminste het voelt neit dat ik die heb. ik geloof echt dat het uit de vagina komt. heel vaag maar ik denk dat het komt doordat ik zoveel kracht moet zetten.
heey!! Ik denk niet dat het uit je vagina komt! Is bijna onmogelijk... Aambeien hoeven geen uitstulpsels enz. te zijn!! haha iedereen denkt dat vaak maar is niet .. Het kan ook een wondje zijn door het persen of een inwendige aambei. Koop een tube sperti en smeren maar!!!hihi En vezelrijk voedsel eten zodat je ontlasting weer wat soepeler gaat! gr.
nou bij het afvegen zie ik dat het wel uit de vagina komt. doordat ik zo hard moet persen. probeer nu minder kracht te zetten en mezelf iets tijd te gunnen. of het is nu toeval geweest maar dat lijkt me niet.
hee meis ik heb tot de 11e week best wel steeds wat bloed verloren en ok na mn ontlasting en t kwam toch ook echt uit de voorkant en zelfs een keer een plasje bloed dat de hele pot vol lag 2 keer ik was helemaal in paniek maar zodra ik een maandverbandje indeed kwam er niks meer uit,je bent heel erg doorbloed daar beneden en er hoeft maar iets druk op te komen en pang........probeer rustig te blijven meis ik dacht ook dat t over was maar t zit er nog steeds hihi
Hoi, Dat komt heel vaak voor hoor (aan beide uitgangen...of ingangen, het is maar net hoe je het bekijkt hihi). Wat je ook kunt doen is aan je arts een receptje vragen voor een drankje wat je ontlasting zachter maakt. Wel even vermelden dat je zwanger bent. Maar dan kan het misschien genezen en heb je er daarna geen last meer van. Volgens mij is er niets aan de hand hoor, heel normaal.
fijn om te lezen dat dit voor sommigen herkenbaar is. en ja ik wist zeker dat het uit de voorkant kwam, om het zo maar even te zeggen haha. ik probeer nu echt de tijd te nemen voor de ontlasting en anders vraag ik de huisarts voor een recept voor de ontlasting. bedankt meiden!!
ik neem rosivicee laxo en 2 magnesium tabletjes op een dag en ga nu heel goed bij mij waren het ook net bakstenen hahaha en t mag met zwangerschap de dokter heeft dat voor me uitgezocht
Boed verliezen na de stoelgang heb ik ook gehad. En je weet echt wel zeker dat het van voren komt....en niet van achter. Je checkt zoiets wel 10x. Papiertje na papiertje. Toen ik 8 week zwanger was, had ik het ook. Volgens de echoscopiste kan het heel goed komen doordat mijn placenta laag ligt. Misschien is dit bij jou ook wel het geval.
haha ja precies je checkt papiertje voor papiertje. krijgt er echt een wc papier syndroom van. tenminste ik wel. en wist ook zeker dat het wel van voren kwam. ik wil anders die roosvice laxo ook eens proberen.
Ik zou als ik het zo hoor zeggen ga even naar de huisarts of naar de verloskundige die kunnen je gewoon een fles lactose voor schrijven en die neem je 2x per dag in en kun je veel makkelijker naar de wc. Ik zat ook steeds verstopt heb ik bij de vorige 2zwanger schappen ook niet gehad dus was voor mij ook heel nieuw en ook heel eng dat bloed steeds op het wcpapier. Dus ook echt van voor en niet van achter zeg maar. Na dat ik elke dag 2x lactose neem (helaas de hoogste dosering nu) gaat het wel stukke beter en heb ik geen last meer van bloed waar dan ook vandaan. Succes
je baarmoeder mond is nu extra doorbloed en gevoelig. Door het persen knapt er inderdaad wat. Enorm schrikken ( heb het bij mijn eerste vaak gehad) maar als het alleen na je toiletgang is iets aan de obstipatie doen want al heb je nog geen aambeien... opeens zijn ze er wel en die zijn niet leuk
Inderdaad, weet je zeker dat het niet van je anus komt? Ik had ook last van harde ontlasting en die huid daar was helemaal geirriteerd op een gegeven moment, wat dus soms bloedde na de ontlasting. Dat kun je zien door bijv een wc papiertje alléén daar te houden ipv 'van voor naar achter vegen'.
Wat je zegt kan wel. Ik had een flinke (vaginale) bloeding en volgens de verloskundige waarschijnlijk te hard geperst bij het poepen haha. Toch zou ik als ik jou was de verloskundige vragen wat er kan zijn en niet zelf conclusies trekken.
Het komt mij erg bekend voor, ik heb helaas wel last van aardbeien (klinkt mooier) maar ik heb dus echt gehad dat ik na de ontlasting mijn plas af veegde en dat er dus bloed op zat, en ik denk echt dat ook al heb ik last van aardbeien dat het van voren kwam. Omdat ik daar zat te vegen. Heb daarna ook elke keer gechecked en nog een keer van voren en achteren geveegd en dan was er elke keer weer geen bloed te bekennen dus kon ook niet opsporen waar het mysterieuze bloed nou vandaag kwam. Dus ik denk dat door het persen een adertje misschien is gesprongen ergens in de vagina omdat ik vaker heb gelezen dat er meer doorbloeding is en dat dit wel eens kan gebeuren. Het is mij 2x overkomen. Overigens had ik die keren ook helemaal geen last van mijn aardbeien, en met geen last bedoel ik dat ze helemaal geen pijn deden of geïrriteerd waren. Ik heb ook daarna met een spiegeltje gekeken of ik er bloed op zag en niks. Anyway, long story short; voor zover ik weet is er niks mis met mijn baby en hij moet binnen een paar dagen geboren worden, dus het zal er wel bij horen
toch fijn om te lezen dat het mensen herkenbaar voorkomt. stelt me behoorlijk gerust. Ik neem nu de tijd en het is (even afkloppen) nu niet meer voorgekomen. @ chica82 spannend dat je bijna uitgerekend bent, succes als het begint @kappiegirl ik neem inderdaad even contact op mijn huisarts en hoor even of ik de laxo roosvice mag innemen