Hoe zien je schoonouders jou?

Discussion in 'De lounge' started by Novastar, May 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    In één van de schoonmoeder/schoonouderstopics las ik een reactie waarin stond dat zij wel eens een topic van schoonouders over hun schoondochter/zoon zou willen lezen. Dat zette mij aan het denken. Hoe zouden mijn schoonouders mij zien? We staan op goede voet maar hebben niet echt een hechte band. Ik denk dat ze mij verstandig en humoristisch vinden maar af en toe betweterig (ben ik ook, haha!). Misschien hebben ze soms het idee dat ik een beetje op hen neerkijk (is niet zo maar ik vind ze wel wat simpel en ambitieloos. Dat kan ik niet altijd verbergen dus ik kan me er iets bij voorstellen). Ze vinden mij waarschijnlijk netjes en strikt (het zijn zelf nogal rommelkonten). Ik denk wel dat ze mij graag als schoondochter hebben omdat ik goed ben voor hun zoon en hun kleinzoon. Bij de ex van mijn zwager was dat wel anders, ook al speelde zij altijd de perfecte schoondochter.

Dus aan jullie de vraag: hoe denk je dat je schoonouders je zien?

2. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn schoonouders nooit gekend, helaas. Alhoewel ik uit de verhalen en reacties van tante van mijn man wel kan opmaken dat schoonmoeder mij leuk zou hebben gevonden. Met de opa van mijn man klikt het ook (vader van zijn vader, die is ook overleden), dus volgens mij zou dat ook wel goed hebven gezeten. Ik hoop zelf dat ik straks een schoondochter krijg die het echt niet altijd met me eens hoeft te zijn, maar dat we wel respect hebben voor elkaar. Dat zij goed voor mijn kind zorgt en de kinderen van hun maar dat ze daarnaast ook hopelijk respect heeft voor mij omdat ik een goede vent heb opgevoed ;).Dat vind ik het belangrijkste!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Heb een stiefschoonmoeder en we zijn elkaars tegenpolen....

4. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,156
    3,036
    113
    Nederland
    Als onzeker, doemdenker haha maar lieve meid.
    Wel beetje streng qua opvoeden soms bij dochter, tegenovergestelde van hun opvoeding. Dat ik lief ben voor hun zoon en daar worden zij weer gelukkig van.

Ik kan goed met ze opschieten, hechte band en denk dat ze wel blij zijn met mij als schoondochter.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Een kenau, een egoïst, de reden dat hun lieve zoon compleet 'betoverd' is en niet meer openstaat voor hun argumenten.

...en ergens soms misschien een beetje lief?

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,043
    2,910
    113
    't Gezellige Brabant
    Jeetje, best lastig te antwoorden. Ik denk dat ze mij zien als aanvulling op hun zoon. Streng wat betreft hun relatie naar onze kindjes toe. Ze hebben bijv. nog nooit op hen gepast, nu is het ook zo dat dat niet nodig is geweest. Ik denk wel dat ze heel blij zijn met mij als de moeder van hun kleinkinderen. Verder vinden ze me denk ik best moeilijk. Zij hebben gewoon een heel andere levensstijl als wij. Lijkt allemaal heel tegenstrijdig, maar we hebben onze up's en down's, laten we het zo zeggen.

7. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Als zorgzaam en betweterig. Tevens als principieel en lief. Ik denk dat mijn schoonouders redelijk blij zijn met mij, hun zoon is degelijker geworden, maar iets minder ambitie hadden ze niet erg gevonden. Mijn schoonmoeder en ik hebben dezelfde humor, mijn schoonvader en ik irriteren elkaar meer. We waarderen elkaar wel heel erg in de rol van moeder en opa. Mijn kinderen zijn verzot op hem en dat zie ik. Hij ziet ook dat ik goed ben voor zijn kleinkinderen. Dat eren we in elkaar. Mijn schoonmoeder heeft vorig jaar een ernstig herseninfarct gehad. Dat maakt de communicatie heel moeilijk. Toch gaf ze laatst aan dat ze het heel erg waardeerde dat ik voor het paasdiner had gezorgd, dat deed me heel erg goed.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Geen idee. Waarschijnlijk eigenzinnig en dat ik het altijd weer anders dan anders doe (volgens hun). En moeilijk, dat komt omdat we langs elkaar heen communiceren.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn schoonmoeder vindt mij pittig, dominant, eigen wil, ambitieus. Terwijl dat prima meevalt. Maar ik weet inderdaad wat ik wil, ik vind werken belangrijk en ben een echte doorzetter die alles tot in de puntjes geregeld wil hebben. Zij is alleen heel anders. Overigens staan we op prima voet met elkaar maar tijdens ons trouwen vertelde ze ook in haar speech dat ze dacht dat ik te aanwezig was voor mijn man en dat het nooit wat zou worden. Verkeerd gedacht haha!

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Volgens mijn partner vinden ze mij een grote aanwinst voor de familie (ik vroeg het hem net en dit is wat hij zei).

Ik geloof er daarentegen niks van :D Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik vind zelf dat ik de liefste schoonouders heb die ik maar kon treffen, dus van mijn kant uit zit het helemaal goed. We zien ze bijna elke week wel! Ze zijn echt de liefste opa en oma voor ons kleine mannetje, we zijn daar altijd welkom - ze passen graag op ons kereltje als het nodig is (en soms ook voor de leuk), mijn schoonvader staat voor ons klaar wanneer we zijn handigheid op het gebied van klussen nodig hebben, mijn schoonmoeder is gewoon een schat van een mens waarmee ik vaker app dan ze dat doet met haar eigen zoon, we gaan volgende week gezellig een avondje bioscoop doen, dus tja... Niks geen drama hier of van die typische schoonfamilie-topics.

Maar hoe ze mij zien zul je ze toch zelf moeten vragen. Ik denk wel goed. Maar ze weten vast wel een paar kleine minpunten te vinden - want die heb ik nog genoeg. Koppigheid, bijvoorbeeld. Dominant, eigenwijs, beetje een doemdenker en soms een drama queen. Maar over het algemeen denk ik wel dat ze een positief beeld van me hebben.

11. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Tja.. Ze is niet blij met me.. ;) dus denk niet veel positiefs...

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,240
    16,611
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze zijn wel blij met mij maar ze vinden me soms te afstandelijk en misschien wel onverschillig.
    Ik kan prima met ze overweg en ze hadden het slechter kunnen treffen haha

13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
    Dit, behalve de laatste zin :p

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik denk dat mijn schoonouders mij zien als een goddeloos kreng. Ben nooit goed genoeg voor ze geweest en dat zal ik ook nooit worden.

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik ben als een dochter voor ze. Zeker voor mijn schoonvader die zegt dat wekelijks.

16. Hester

Hester Niet meer actief

Heb werkelijk geen idee ;) Sta ik eigenlijk ook niet echt veel bij stil..
    Ze moeten het er maar mee doen, net zo als ik het met hun moet doen :)

17. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik denk dat ik niet wil weten hoe ze mij zien en ik zie hen precies hetzelfde. :D

18. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb eerlijk waar geen flauw idee. Een schoonmoeder heb ik niet meer, en m'n schoonpa en ik kunnen niet altijd even goed communiceren. Al lijkt dat iets beter te gaan nu ik gewoon duidelijk ben vanuit mezelf ipv me af te vragen hoe hij me ziet en wat hij van me vind, naja lang verhaal, warrig gedoe. Ik weet het gewoon niet 😂

Mijn ouders zien mijn man overigens zo'n beetje als hun eigen kind. Komt ook een beetje omdat we ze vaak zien en we daar een half jaar in huis gewoond hebben. Mijn man voelt zich op zijn gemak en m'n ouders zijn gek op hem. Dus zijn schoonouders zijn meer dan positief 😊

19. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik kan er mee door. 😉
    Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar denk dat schoonmoeder genoeg commentaar op me heeft.
    Maar goed, ik ben er al een paar jaar mee gestopt om mijn best te doen voor haar. Ik kan toch nooit tippen aan haar eigen dochter, het lievelingetje van mijn schoonmoeder. ;)

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik denk dat mijn schoonmoeder mij wel een aardig en leuk mens vindt. Ik ben goed voor haar zoon hoewel ik weet dat ze liever iemand van haar eigen afkomst had gehad voor hem.

Share This Page