Dames, is iemand hier mee bekend? Ik maak graag zelf fruithapjes voor mijn dochtertje. Wat ik maak is onder andere peer (rijpe) pureren met een ligabiscuitje eerste stap of bananenmoes gemengd met sinaasappelsap en een ligabiscuitje. Ik geef ook graag appelmoes. Maar ik vind het zo zuur smaken. Mijn meisje heeft er geen moeite mee (knappe meid!) maar ik vind het te zuur. Welke appels kan ik het best voor deze fruithapjes gebruiken? Alvast bedankt voor jullie tips!
rode appeltjes zijn vaak wat zoeter. en vind jij appelmoes echt zuur? Ik vind het juist een beetje zoetig
Ik denk dat ik over ga stappen op rode appels. Meestal heb ik elstar in huis. Aan wat voor soort appel moet ik dan denken? jonagold, goudreinet? golden delicious? :
Volgens mij zijn dit echte cake appels, en die zijn wat zuriger omdat je het dan beter proeft in de cake.
Vroeger at ik altijd de Granny Smit, superzuur! Nu kan ik dat niet meer eten, vind het niet lekker meer. De appel soort die ik nu eet, is Golden Delicious. Die zijn, vind ik, lekker zoet. Maarre.. als jouw dochtertje het niet erg vind en er geen moeite mee heeft dat het wat zuurder is dan jij lekker vind, waarom zou je 't dan veranderen?