Hoi meiden, Ik moet dit toch echt even kwijt...ligt dit nu aan mij.... (is echt super kinderachtig hoor) Ik werk bij een bedrijf op het secretariaat met 3 andere secretaresses. In mijn zwangerschapsverlof is er vervanging geweest. Nu ben ik weer terug en zij werkt nu niet meer. Er is een afscheidsetentje voor haar wat ik geregeld heb. Ik heb 1 of 2 x met haar samengewerkt misschien. Nu heb ik een restaurant gebeld en die man vroeg; roken of niet roken. Dus ik: niet-roken. Nu rookt er van ons 5-en 1 persoon wel. Die was dus pissig. Nu maakt het mij niet uit waar we zitten (mijn man rookt ook, niet in huis dan, maar ik ben het wel gewend). Dus ik teruggebeld dat we wel roken willen. Nu hoorde die andere collega dat. Was zij weer pissig. Wilde ze niet meer mee en als ik niet-roken regelde ging die rookcollega niet meer mee. Zucht.... Dus ik zeg; ik bel niet meer, regel het maar met z'n 2-en. Ik zou dus ook rijden, nu wil de wel-roker niet meer met mij meerijden om de niet-roker ook met mij meerijdt. Nu voel ik me dus schuldig terwijl ik het alleen maar goed wilde regelen voor iedereen. Waarschijnlijk rijdt ze wel gewoon mee want ik heb tegen de welroker gezegd dat ik het echt jammer vind dat het zo moet gaan. En het is helemaal niet leuk voor diegene die nu weggaat. Ik heb er nu helemaal geen zin meer in, ik blijf liever thuis bij mijn dochtertje. Ik vind het zo kinderachtig en ik voel me nu ook nog eens schuldig. O ja de personen waar het om gaat zijn ook nog eens 42 en 52 jaar oud! Wat vinden jullie hier nou van?
hahahaha Wat ERG dit! Zo zie je maar...rokers vs niet rokers blijft toch altijd een strijdpunt,volwassen of niet! Succes en hoop dat t allemaal zal gaan lopen hoe het hoort...
Erg zielig gedoe van ze hoor! Dat zijn dan verstandige volwassenen Kinderen komen hier zelf uit door een oplossing te zoeken Jij hoeft je niet schuldig te voelen hoor, is hun probleem! Komen ze toch lekker niet! Als diegene waarvoor het afscheidsdineetje is dan vraagt waarom die en die er niet zijn, zou ik dat ook niet onder stoelen of banken steken! Wat een gemuts!
jee wat triest!Ik ga ondanks dat ik zelf altijd gerookt heb,nu met eten ook liever bij de niet rokers!Vind het zo vies dat ik van me dure eten geniet,en me buurman een sigaret opsteekt! roken is wel een erge verslaving,maar een paar uurtjes is toch wel vol te houden zonder?
Ben blij dat jullie er ook zo over denken. Het is echt belachelijk! Ik heb er ook spijt van dat ik het 1e instantie omgeruild heb van niet-rokers naar rokers. Maar die welroker kan altijd zo kwaad reageren dat ik niet weet hoe ik moet reageren. En nu maakt het mij echt niet uit waar we gaan zitten. Maar ik vind het zo jammer dat het zo moet en ze werden ook nog een kwaad op mij, in elk geval de wel-roker omdat ik tegen de niet-roker had gezegd dat we nu daar zitten. Maar het kwam gewoon ter sprake dus ik zei het gewoon. Met verder geen bedoelingen ofzo. Echt dit is de laatste keer dat ik een etentje regel. Echt zo stom! Ik voel me evengoed schuldig, stom he? Dat heb ik altijd zo snel!
vind het ook vreselijk altijd dat gerook tijdens het eten! Misschien kan die niet-rookster aan die rookster vragen of ze haar peukjes een paar uur in de tas kan laten?
anders gaan ze af en toe ff van tafel af om bij de bar, of bij de rokers-kant een sigaretje te roken, heb zelf ook in een restaurant gewerkt met een rokers- en een nietrokers kant en maakte dat vaak genoeg mee. O ja moet het niet volle bak zijn natuurlijk
Ik zou zeggen dat de roker dan vast kan wennen. Straks mag je helemaal niet meer roken.. Lekker volwassen hoor
Erg triest. Hoop voor je dat het allemaal een beetje los loopt en jullie toch nog een gezellige avond gaan hebben.
Nou, ik heb toch maar eventjes gebeld. Maar ik kon het niet meer verzetten, alle tafeltjes zaten vol inmiddels. Ik heb wel gezegd dat het de laatste keer is dat ik iets regel en dat mijn dochter van 5 maanden nog volwassener is dan hun twee bij elkaar.
Heb je goed gedaan hoor! Wat een onzin zeg... is toch heel normaal dat je als enige roker tussen allemaal niet rokers aan een tafeltje zit waar je niet mag roken.
Zeer triest dit! Het is heel lief van jou dat jij dit wil regelen. Wat wil de collega die weggaat? Zo te horen is dat een niet-roker, dus de keus lijkt duidelijk, toch? Als die andere collega het daar niet mee eens is gaat ze maar lekker niet mee. Haar keus.
lekker kinderachtig zeg. jij hebt je best voor ze gedaan dus als ik jou was zou ik me er verder niet mee bemoeien, hun probleem.
Thanx meiden. Echt erg he? En dan vooral omdat ze gewoon de leeftijd hebben van mijn moeder! Ik zie mijn moeder dus echt niet ruzien over zo iets onbenulligs. Ben benieuwd hoe het morgen wordt!
Hoezo kinderachtig. Ik ben zelf een roker ( we roken niet in huis maar buiten) en ik zou het dus echt geen probleem vinden om tiujdens ene etentje niet te roken. Ok als dit etentje nou voor haar geregeld werd... maar dat is ook niet het geval. Ik zou me er niet zo druk om maken en als ze willen ruzieen dan moeten ze dat zelf maar weten. Wil je toch heel veel plezier wensen en hoop voor je dat het toch nog gezellig word.
Gewoon uit laten vechten in een kooi. En dan met de anderen er omheen gaan zitten met lekkere hapjes en cocktails, heb je ook een leuke avond!