ik geef nog steeds bv en tot voor kort genoot ik er super van . maar nu heeft meneer twee tandjes en hij bijt!! en wat doet dat pijn zeg. hij doet het eigenlijk vooral rechts( is ook de borst waar het minst uit komt) en die kant is ook echt kapot nu ik kan hem niet eens meer aanleggen zonder pijn nu en dan bij hij er ook nog een keer weer in. ik wil zo niet verder voeden want ben steeds bang als ik hem aanleg, maar stoppen voelt ook nog niet goed... maar heb ik nog wel keus? ik haal hem er wel telkens meteen af en zeg dat hij niet mag bijten maar op hij het snapt?? wie heft tips
Hier precies hetzelfde.. ook mijn zoon is zo oud als jij en sinds 2 weken tandjes en ze zijn scheermesjes-scherp! Hij heeft me al een paar keer gebeten, diepe wond die steeds weer bloedt. Als ik boos word gaat hij huilen maar ik heb het idee dat hij nu zelf niet meer zo graag aan de borst wil, nu hij een paar keer afgewezen is... ik heb besloten, mede om de pijn en frustratie en angst dat hij opnieuw bijt, te stoppen met de bv... (was ambivalent want wilde ook graag weer menstruatie terug en kolven was ik ook wel beetje zat) ben nu langzaam aan het afbouwen en het grappige is dat hij mee afbouwt, van 6 zitten we nu op 4 voedingen en meneertje wil ook nog maar 4 voedingen nu per dag en eet meer vast voedsel.. geweldig dus! ik had niet gedacht dat het omslagpunt nu zou komen, paar weken geleden zat ik te huilen bij de gedachte aan ooit stoppen en nu kan het me niet snel genoeg gaan.. succes met het maken van een keuze! tips heb ik niet voor je maar begrijp goed hoe je je moet voelen..
Hier ook een periode gehad dat zoontje veel beet en dat ik bang werd om te voeden. Nu doet hij het soms nog als hij last heeft van doorkomende tandjes maar voor mij was het geen reden om te stoppen. In het begin heb ik ook enorm afgezien met kloven en nu soms met bijten maar de voordelen wegen hier nog op tegen de nadelen... Het doet bij mij ook al een stuk minder pijn dan enkele maanden geleden!
hier ook soms bijten, en inderdaad als ik erg schrik en dus hard AUW roep ook huilen. en dan wil hij niet meer verder drinken. gelukkig doet ie het niet vaak aangezien hij al 4 tandjes heeft. hij heeft er 4 op een rij hoop dat ie het niet al te vaak doet zodat het leuk blijft voor ons allebei
Hier heeft hij nu een paar keer gebeten, maar (gelukkig) niet zo dat mijn tepels er kapot van gaan. Geen tips dus, (lees wel mee, want hier gaat het vast ook nog gebeuren) Sterkte!
Hier heeft ze wel eens gebeten maar vrij weinig en eigenlijk nooit m'n tepel stuk. Ze heeft hier al een tijdje 8 tandjes en de eerste kies is door. Ik heb ook geen tip voor je. Hier schrok ze ervan als ik 'au' riep en haar eraf haalde en dat was vaak voldoende.
Nee, je hoeft niet te stoppen en je kunt er zelf voor zorgen dat je toch met plezier verder kunt voeden. Enerzijds door als hij bijt, meteen te stoppen met voeden, hem af te koppelen en idd 'nee' te zeggen. Als hij dan daarna direct een tweede keer weer bijt, stop je even helemaal met de voeding. En verder moet je zelf goed opletten: zolang jij zijn tongetje kunt zien, drinkt hij en kun je hem aangekoppeld laten, maar zodra dat tongetje verdwijnt, koppel je af. Zolang ze drinken, hebben ze namelijk dat tongetje nodig om uberhaupt te kunnen drinken, en als ze die terugtrekken, stoppen ze met drinken en gaan ze soms dus liggen klooien... Daarvoor niet de gelegenheid geven! Wat je zou kunnen doen als hij blijkbaar niet tevreden is met de hoeveelheid melk die er komt, is de komende dagen elke keer aan de kant beginnen waar het minste voeding zit, en zodra het minder wordt, stoppen en aan de andere kant aanleggen. Dan stimuleer je de minste kant even extra en krik je de productie aan die kant even op, waarmee je de oorzaak van zijn gebijt wegneemt.
Ik heb het ook een periode gehad. Wat Rozemarijke zegt klopt. Goed die tong in de gaten houden en "Nee" zeggen (niet schreeuwen ondanks dat jezelf goed kan schikken ervan) Ik was zo gespannen en bang dat die zou bijten . Hierdoor geen toeschietreflex waardoor die af en toe juist deed bijten. Kreeg het advies om mijn pink/wijsvinger in de buurt van mn tepel te houden. Als ik het idee kreeg dat die ging bijten (doordat tong niet meer te zien was) deed ik mijn pink erbij. Hierdoor stopte die wel even met drinken maar gaf mij wel de rust waardoor het beter ging. Bij ons was het gelukkig een periode. Hoop bij jou ook. Zonde om te moeten stoppen terwijl je het (nog) niet van plan was. Succes ermee!