Dr Weindrichs kruiden olie tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Rajput, Jun 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rajput

Rajput Nieuw lid

Jun 10, 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb vaak last van beenpijn en rugpijn. Voor mijn zwangerschap gebruikte ik de 101 kruiden olie. Nu wil ik weten of ik deze kruiden olie kan blijven gebruiken tijdens mijn zwangerschap. Zelf dacht ik wel aangezien het uitwendig gebruik is, maar veel mensen zeggen dat je moet oppassen met kruiden. Ik heb de ingrediënten kunnen vinden op het net......heel wat:

Inhaltsstoffe (INCI):
    Mentha piperita, Citrus dulcis, Paraffinum Liquidum, Gaultheria procumbens, Eucalyptus globulus, Glyceryl Linoleate, Glyceryl Linolenate, Tocopheryl Acetate, Cymbopogon nardus, Lecithine, Anthemis nobilis, Cinnamomum camphora, Eugenia caryophyllus, Glycine soja, Calendula officinalis, Melaleuca leucadendra, Juniperus communis, Pinus montana, Abies alba, Pinus silvestris, Acorus calamus,Coriandrum sativum, Juniperus oxycedrus,Carum carvi, Salvia officinalis, Foeniculum vulgare, Thymus vulgaris, Rosmarinus officinalis,Illicium verum, Citrus limon, Mentha viridis, Anethum graveolens, Lavandula latifolia, Lavandula angustifolia, Cinnamomum zeylanicum, Myristica fragrans, Pimenta acris, Aniba rosaeodora, Majorana hortensis, Cypressus sempervirens, Citrus grandis, Valeriana officinalis, Elettaria cardamomum, Melaleuca viridiflora, Pinus pinaster, Chamomilla recutita, Abies alba e. fruct., Cymbopogon martini, Lavandula hybrida, Cymbopogon schoenathus, Cinnamomum cassia, Petroselinum sativum e. fol., Anethum graveolens e. herb., Eucalyptus citriodora, Dipterocarpus, Juniperus virginiana ex. fol.,Guajacum officinalis,Citrus bergamia, Cananga odorata forma macrophylla, Cinnamomum camphora var. linalolifera, Citrus aurantifolia,Citrus nobilis, Santalum album, Cananga odorata forma genuiana, Pogostemon cablin, Myroxylon pereirae,Cinnamomum zeylanicum ex fol., Cymbopogon martini var. sofia, Protium carana, Myrocarpus frondosus, Myrtus communis, Fokienia hodginsii, Melaleuca alternifolia,Petroselinum sativum e. sem., Pimenta officinalis, Vetivera zizaniodes, Artemisia absinthium, Apium graveolens, Angelica archangelica, Ocimum basilicum, Cuminum cyminum, Artemisia dracunculus, Humulus lupulus, Hyssopus officinalis, Zingiber officinalis, Daucus carota, Levisticum officinale,Vitis vinifera,Ferula galbaniflua,Commiphora myrrha, Piper nigrum, Salvia sclarea,Boswelia serrata,Mentha pulegium,Origanum vulgare, Litsea cubeba, Achillea millefolium,Geranium macrorhizum,Satureia hortensis,Artemisia vulgaris, Barosma betulina,Rhammus purshiana, Helychrisum angustifolium,Allium cepa,Allium sativum,Tagetes erecta,Rosa canina, Citrus amara

2. Geekess

Geekess Actief lid

May 13, 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Kruiden in verdunde vorm zoals die in oliën meestal voorkomen, kunnen over het algemeen geen kwaad tijdens de zwangerschap.
    Het betekent niet dat kruiden uitwendig altijd ongevaarlijk zijn. Munt bijvoorbeeld kan ernstige onderkoeling veroorzaken wanneer je in een warm bad met veel verse muntbladeren zou gaan zitten.
    Maar goed, het gaat hier om een kruidenolie, wat altijd een verdunning is.
    Wel kunnen het etherische oliën zijn, itt synthetische (al raad ik zelf altijd de synthetische af), en die *kunnen* irriteren aan je huid. Tijdens je zwangerschap kan je anders reageren op dit soort spullen, dus test het even op een gevoelig plekje uit. Binnenkant elleboog of knieholte bijvoorbeeld. Na 24 uur geen reactie? Gewoon gebruiken.
    Mits je het niet op gaat drinken ;)

Overigens, maar dat is mijn ongevraagde en persoonlijke mening, zou ik deze olie absoluut niet gebruiken vanwege de parafine die er in zit. Dat is echt slecht voor je huid, en het vormt het hoofdbestanddeel van deze olie. Parafinum liquidum is een petrolaat, bijproduct van de olierafinaderij. Ook wel bekend als "minerale olie" of "petrolatum". Het heeft de vervelende eigenschap om je huid luchtdicht af te sluiten. Hier wordt je huid heerlijk zacht van, maar het vermindert de zuurstofopname door je huid en is op de lange duur (erg lange duur) daardoor schadelijk. Ook veroorzaakt het hierdoor droge huid (het werkt verslavend voor je huid) waardoor je het denkt te moeten blijven gebruiken.
    Juist tijdens je zwangerschap wil je dit absoluut voorkomen (ik wel). Gelukkig doen langzaam de grote cosmetische fabrikanten deze troep in de ban. Helaas zit dit spul bijv. ook in Zwitsal babyolie enzo. Je baby insmeren met benzine omdat het de huid zo mooi verstikt en daardoor zacht maakt... brrr...

Anyway, ik zou deze olie links laten liggen en een gewone zuivere amandelolie nemen als het puur gaat om de massage van rug en benen.
    De werkzame stoffen in deze olie zijn vnl. pepermunt- en jeneverbesolie met evt. een beetje calendula, dus daar zou je een heel klein druppeltje van kunnen toevoegen. De rest is leuk, maar vooral meer van hetzelfde.

Share This Page