De laatste weken hou ik steeds meer vocht vast. Ik heb nu sinds een week echt zere vingers met een dood/tintelend gevoel. Weet iemand hier een huis- tuin- en keukenmiddeltje voor? Het typen is nu een drama en lekker forummen is er dus niet meer bij. Dat maakt het een veel groter probleem!
wat bij mij helpt is groentensoep maken en daar een paar flinke stengels bleekselderij doorheen snijden, dat drijft vocht af. Hopelijk werkt dat voor jou ook. Sterkte daar, Arielle
Hoop dat ik het goed heb hoor maar meen dat brandnetel thee ook vocht afdrijvend werkt. (zo niet dan een andere thee, ff bij de drogist vragen die weten dat zeker)
Ik heb hier ook erg veel last van. Ik heb er geen middeltje voor, maar wat mij wel de nacht doorhelpt zijn mijn skeelerbeschermers (voor je polsen). Verder inderdaad veel drinken en zo zeggen ze. Succes
Ik neem aan dat je wel in de gaten gehouden wordt door de vk, dat er niet iets als zwsch vergiftiging plaats vind...? Selderij is goed. Benen hoog, rustig aan doen.
Ik word door de gyn. in de gaten gehouden. Moet 3 keer per week naar het ziekenhuis voor uitgebreide controle. Benen hoog doe ik zo ongeveer 24/7, rust ook. Ik lig op bed of op de bank. Af en toe stukje lopen en douchen en that's my life. Ik oefen vast voor als ik straks hoogbejaard ben. De groentesoep ga ik zeker proberen. Ik vind selderij vies maar in een lekkere soep gaat dat wel lukken. Bedankt voor jullie tips!
maar de soep is weer zout... zou ik persoonlijk dan weer niet doen... komkommer! brandnetelthee, veel drinken! en anders eens een fruitdagje proberen. helpt echt hoor!
Fruit doe ik al heel veel. En als ik zelf soep maak van water met groente en daarin selderij, dan heb ik volgens mij een gezond lekker soepje. Maar dan vegetarisch en zonder bouillonblokjes. Dan valt het zout ook reuze mee. Komkommer vind ik ook een goed idee. Ga ik morgen ook meteen halen. Smaakt ook altijd goed.
Als ik het zo lees dan heb je het Carpaal Tunnelsyndroom. Klopt het dat het vooral je pinken en ringvingers zijn die pijn doen en tintelen? Als dat zo is, helpt er niet zo heel veel tegen de pijn. Ik heb dat gehad en wat bij mij alleen hielp tegen de pijnlijke vingers, was regelmatig lekker koelen onder de kraan. Ik had er vaak ook 's nachts last van, dan werd ik wakker en was mijn halve hand gewoon stijf en zeer pijnlijk. Heb vaak huilend mijn handen onder de koude kraan gehouden voor iets verlichting.
Nee, is geen carpaal tunnel. Komt echt door teveel vocht in mn vingers zelf. Het zijn juist mn ringvinger en pink waar ik het minst last van heb. Wijsvinger en middelvinger het meest. Mn vingers zijn net worstjes in een heel strak velletje. Een troost: hooguit nog 1 week!
Luister los van het feit dat je in de gaten gehouden wordt door de gyn echt heeeel erg naar je eigen lichaam. Ik had exact hetzelfde, met hoge bloeddruk en de hele mikmak en bleek uiteindelijk dat ik toch hellp had.... Op de dag van mijn ks kwamen ze daar achter.
@senseemillia: dat doe ik zeker. Daar hamert de gyn. ook elke afspraak op hoor. Zodra ik het niet vertrouw of dat mn klachten erger/meer worden, moet ik meteen bellen.
ik heb het ook gehad, en hou er maar rekening mee dat het wel even duurt voordat het helemaal over is. Ik ben er nu sinds een weekje of twee helemaal vanaf, en mijn ringen kon ik pas een week of 5 na de bevalling weer om succes
Daar was ik al bang voor. Ringen maakt me niet zoveel uit, dat komt wel weer. Zit meer dat ik slecht dingen vast kan houden. Dus straks de baby vastpakken en zelf wassen enzo lijkt me een groter probleem.
nee hoor...dat valt wel mee, het is na de bevalling wel een stuk minder, en het wordt met de week ook weer minder......
Na de bevalling is idd dat vocht vrij snel weg. Wat helpt is juist wel veel water drinken en saliethee (da's vochtafdrijvend). Succes.