Ritme van eten

Discussion in 'Gezondheid' started by Female, Feb 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Al sinds jaaaren heb ik een (voor veel mensen) vreemd ritme. Ik heb altijd in de Horeca gewerkt en lig eigenlijk nooit voor 1 uur 's nachts in bed. Ik werk nu niet maar vriend nog wel (ook horeca). En aangezien hij al hele lange dagen maakt (is al weg als ik nog slaap) wacht ik altijd op hem 's avonds. Dus meestal lig ik pas rond half 2 in bed.

's morgens sta ik rond 10 uur op... en ik eet pas om half 12 / 12 uur. 2 boterhammen met karnemelk.

Tussendoor rond 3 uur een bak yoghurt met muesli en fruit.

's avonds gewoon avondeten en vaak bij de koffie een koekje...

's avonds rond 22.00 uur ofzo nog iets wat heel licht is (en waar weinig calorieen in zitten)

Ik wil er op letten want ik kom nu 10 keer zo snel aan als voor de zwangerschap en ik voel me er mega gefrustreerd over...

Denken jullie dat het een heel verkeerd eet-plaatje is zo?

En ps als ik wel meer eet kom ik meer aan en dan gaat de gyn weer zeuren dat ik teveel aankom. (doet ze nu al, ik was met 25 wk al 9 kg bijgekomen)

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Nou ik vindt het geen raar eetpatroon hoor! Het is toch mooi aangepast aan je slaap/leefpatroon?

Enne ik was met 25weken rond de 8kg aangekomen. en nu met 35wk 15kg...Volgens de vk geen probleem. Zie mijn Foto's maar....ik drink wel veeel water, en hou geen vocht vast.

Ik eet meestal alleen in de ochtend of middag iets en 's avonds (2x per dag dus) en wat lekkers als ik daar trek in heb....

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Het is niet echt een heel vreemd patroon, alleen sla je het ontbijt over.

Je kunt misschien beter een broodje eten om 10 uur, dan om 12 uur weer een paar boterhammen, tussendoor een bak yoghurt is prima, dan avondeten, en een koekje bij de koffie of thee.

Of je daarna nog iets moet eten, dat is lastig. Als ik dan nog zin in iets heb neem ik een sinaasappel en een beetje yoghurt.

Ik ben nu 13 kilo aangekomen, waarvan de eerste 7 a 8 kilo in de eerste 12 weken.

4. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Nou ja op zich is haar ontbijt toch om half 12/12 uur....

Ik eet ook pas nadat ik ruim een uur anderhalf uur wakker ben.....ik lunch zelden.

Oh enne Heb ff in je album gespiekt female, ziet er goed uit, niet dik ofzo. ;)

5. Niet meer actief

wat je ook kan doen is om 10 uur een glas water nemen.
    Dan komt je spijsvertering alvast op gang!

En je niet zo druk maken om die gyn.
    Wat maakt t nou uit! Ik vind 9 kilo nog netjes hoor!
    Sommige vrouwen zijn met 25 weken al 30 aangekomen en die leven ook allemaal nog hoor!

Maar zeker niet gaan veranderen. Je moet doen wat jij prettig vind hoor!

6. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik werk zelf in de zorg en eet ook erg onregelmatig. Als ik late dienst heb dan eet ik ook pas rond half 12 of zo als eerste en s avonds rond 21uur ofzo t laatst en als ik vroege dienst heb, dan is mn ontbijt om 6uur al.

Ik denk dat het aankomen niet daaraan ligt. Ik eet bv andere dingen. Voor ik zwanger was dronk ik geen melk ofzo. Nu wel en eet ook meer brood. Ik weet uit t verleden dat brood en melkproducten. Dus koolhydraten mij laten aankomen.

Mss dat jij ook net iets anders bent gaan eten?

En trouwens wat de anderen ook al zeggen, ik vind dat het wel meevalt wat je bent aangekomen. Denk dat je je daar niet zo druk over hoeft te maken

Share This Page