Provocatietest koemelk- diarree (hoelang?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1548, 27 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1548

1548 Niet meer actief

Goedemorgen,

Een paar vragen aan de mama's waarvan het kindje ook een provocatietest heeft gehad.

- Heeft jouw baby last gehad van diarree na de provocatietest?
    - Zo ja, hoelang heeft hij/ zij er last van gehad?
    - Werd het gelinkt aan kma?

Mijn zoontje heeft vorige week maandag zijn 1e testdag gehad. Sindsdien heeft hij last van diarree (begon met zeker 10 luiers per dag, nu nog een keer of 5 per dag). Gisteren heb ik het cb gebeld om te overleggen of hij wel of niet moest komen voor zijn 2e test maar ivm de diarree kon het niet.

De verpleegkundige van het cb zegt dat het niet mogelijk is dat de diarree daarvan afkomstig is. Daarna heb ik de ha assistente gebeld om te overleggen (hoelang mag ik de diarree nog aankijken), zij zegt dat het wel mogelijk is, kon wel een week of 2 duren zei ze.

Begin vorige week dacht ik dat hij koemelk had gekregen (eind van de ochtend kreeg hij wat uitslag rondom zijn mond, in de avond zag ik rode vlekjes op zijn buik en had hij last van diarree). En nu twijfel ik... Is het dan toeval? De 2e testdag is nog niet gepland maar ik kijk er nu al tegenop.

Alvast bedankt voor de reacties.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als hij kma heeft en hij heeft koemelk gekregen kan hij daar zeker diarree van krijgen. Lijkt me nogal logisch als hij het niet verdraagt.
    Bij mijn dochter was de diarree altijd wel gauw weer over als ze geen koemelk meer kreeg, maar haar allergie was redelijk mild.
    De tweede testdag is dan trouwens waarschijnlijk de koemelk vrije variant, als ik het goed heb is het 1 keer koemelk en 1 keer niet maar je weet niet wanneer wat, dus daar zou hij niet zo op moeten reageren.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    Echt wel dat je daar diarree van kan krijgen en niet zo'n beetje ook! Mijn ex had lactose intolerantie hij wist tot hij een jaar of 35 niet beter als dat diarree normaal was (wist niet dat hij lactose intolerant was) totdat hij in indonesie kwam en melkproducten zijn daar schaars in t menu. Hij wist niet wat m overkwam. Toen is pas t balletje gaan rollen. Tegen de tijd dat ik een relatie met m had hadden ze de lactose intolerantie vastgesteld en met ontwijking ging t prima. Echter 1x zelfgemaakte soep in een restaurant gegeten waar volgens de eigenaresse geen lactose in zat. Helaas was t op basis van honig en daar zit lactose in...half uurtje/uurtje later midden in een bosgebied niks om handen t was als water...

4. 1548

1548 Niet meer actief

@Zohra Bedankt voor je reactie. Klopt, als het goed is zal hij daar niet op moeten reageren. Test is over 2,5 week dus we zullen zien.

@Vero0504 Bedankt voor je reactie. Heftig als je daar op pas op latere leeftijd achter komt en idd altijd hebt gedacht dat het normaal was.

Heb het idee dat het hier sinds vanmorgen wat beter gaat :thumup:

Deel Deze Pagina