Hoi, Mijn dochter is nu 3,5 maand. En ze slaapt 's avonds van half 11 tot ongeveer 7 uur/half 8. (soms is het 6 uur / half 7). Om 19.00 uur 's avonds moet ik meestal wakker maken voor de voeding en om half 11 ook. Overdag wil ze toch meestal na 3 uur/3,5 uur drinken. Ze krijgt nu 5 x 180 water + 6 schepjes en dan schud ik weg tot 180. Meestal drinkt ze het leeg en heel soms niet. De laatste om 22.30 uur vaak niet. Ik vind het altijd sneu om haar om 19.00 uur wakker te maken. Hoe kan ik dit oplossen? Ik denk dat het nog te vroeg is om naar 4 voedingen te gaan omdat ze overdag wel sneller komt voor de fles. Ik denk dat als ze eenmaal een fruithapje of zo mag dat dit wel opgelost is. Moet ik haar nu laten liggen tot 19.30 uur 's avonds? Of is de fles van 22.30 uur dan te snel er achter aan? Of gewoon wakker maken rond 19.00 uur? En om 22.30 uur? Snappen jullie mijn probleem?
Je zou het kunnen proberen om haar die late fles niet te geven, miss heeft ze die niet meer nodig... je kan het altijd proberen en als je op een gegeven moment weer wakker word en je merkt dat ze honger heeft ( als ze ineens wel alle flessen leeg drinkt bv ) dan kan je dr altijd weer wakker maken,...
k heb hetzelfde probleem ik moet haar ook altijd wakker maken voor de laatste fles. ik heb op het cb gevraagd of ik over mag naar 4 voedingen. de arts zei dat ze dan zeker 180 ml moet drinken echt leeg en het liefst boven de 6 kilo zijn. dus bij mij gaat het verhaal nog niet op! k heb het wel eens gepobeerd maar dan wordt ze toch midden in de nacht nog wakker om te eten, terwijl ze anders om half 11 de laatste krijgt en dan tot half 8 doorslaapt. ik geef haar voor de nacht wel 200 ml en overdag 160. dit drinkt ze meestal niet helemaal op. ik moet dus ook nog blijven wakker maken tot ze overdag de fles ook leegdrinkt en meer wil en voldoende weegt
Ik denk dat als ik haar niet wakker maak om 22.30 uur dat ze dan 's nachts komt. Ze weegt wel meer dan 6 kilo. Maar misschien dat ik iets met de voeding van 19.00 uur kan omdat ze altijd slaapt van 16.00 uur tot zeker 19.00, soms nog langer. Ik vind het op zich wel goed zo hoor, dus ik denk dat ik het zo laat voorlopig, vind het alleen zielig om haar wakker te maken. Maar ze slaapt lekker van 16.00 uur tot 19.00 uur, en dan kunnen wij ook rustig eten en afruimen. Maar dadelijk zal ze toch met ons mee moeten eten (of ja dadelijk dat duurt nog wel even denk ik).
Keld is nu bijna 4 maanden, maar we hebben al weken hetzelfde ritme. Ik geef hem een flesje tussen 6 en 7 en zijn laatste flesje is rond 9 uur. Ik moet hem ook meestal wakker maken voor dat flesje, maar hij slaapt niet vast, zolang hij dat laatste flesje niet heeft gehad, dus blijf ik het zo doen. Hij slaapt dan tot we hem wakker maken de volgende ochtend rond 8 uur, soms later in het weekend. Ik zou het zo blijven doen in jou plaats..
als mijn meisje om 19.00 uur de fles moet maar dan nog diep slaapt verschuif ikdat ook wel tot 19.30 ofzo, als ze dan wakker wordt. dan geef ik haar de laatste fles later!erg lastig dat wakker maken , maar ik heb precies hetzelfde dat ze anders midden in de nacht wakker wordt! en je kan ook proberen haar door te laten slapen tot ze wakker wordt en dan haar de laatste fles geven, dus die van 19.00 uur overslaan, dan wordt ze misschien 21.00 uur wakker en dan geef je haar de fles met meer voedingomdat ze dan goed honger heeft en dan op bed voor de nacht en kun je kijken of ze dan goed doorslaapt. het is even uitvogelen! succes
Zo deed ik dat ook. Ik voedde wel op verzoek en zo gaf Noa zelf haar ritme aan. Dit is gemakkelijker omdat je kindje aangeeft wanneer het honger heeft en ook wat het nodig heeft.
Fenne zit ook al vanaf 3 maanden op 4 flessen. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een fles. Op een gegeven moment verschoof ze de slaap en eettijden en kwamen we uit op 4 flessen. Ze krijgt nu 3 x 180+6 dus 200 en 1 keer 201+7 voor de nacht. Volgens t cb is dit prima en Fenne doet t er ook prima op. Normaal zeggen ze dat t nog wat vroeg is voor 4 flessen maar als ze t zelf aan geven en je volgt dat is t goed (als ze genoeg plassen enz zeker)
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Sophie krijgt om 19.00/19.30 uur een voeding en om 22.30/23.00 uur. Ze wordt 's ochtends nu pas om 9 uur! wakker en vanochtend heb ik haar zelf om 9.15 uur er maar uitgehaald. Lekker in het weekend zo laat, maar voordat ik nu klaar ben is heb bijna 11 uur, want ik blijf zelf ook tot 9.15 uur in bed liggen. Ik moet nu om de 3 uur voeden om aan het aantal voedingen te komen, maar ze is gewend aan om de 4 uur . Dus zt er sterk over na te denken om de voedingen om de 4 uur te houden ('s avonds deed ik dat al niet anders red je het namelijk ook niet qua tijd) en dan 4 voedingen te geven. Ik denk dat ze nu ongeveer 5900 gam is dus dat zou wel kunnen denk ik.. Het is eigenlijk een kwestie van gewoon proberen he..
Wat grappig dat meer mensen dit hebben. Mijn dochter slaapt 's morgens alleen niet zo lang als jullie kindjes. Ze is toch meestal wel voor 8 uur wakker. Niet dat dit te vroeg is hoor. Maar als ze om 8 uur nog niet wakker is dan maak ik haar wel wakker anders kom ik helemaal niet meer uit. Ik vind het wel lastig, volgens mij zitten we nu een beetje op het randje. Ik doe het voorlopig maar zo, meestal is het rond deze tijden: half 8, half 12, 3 uur/half 4, 19.00/19.30/22.30uur. Ik moet 9 jan. naar het CB, dan zal ik het daar ook eens navragen.
Mijn zoontje is nu 3,5 maand en gisteren zijn we bij het cb geweest en aangezien ik hem altijd wakker moet maken voor de laatste fles mag ik proberen om over te gaan naar 4 flessen. Vandaag zijn we het aan het proberen. Zijn schema van vandaag 7.30/11.45/15.30/21.00 Om 17.30 heb ik hem opgehaald bij mijn moeder weg, omdat ik gewerkt had en tja toen was hij dus wakker...heb hem een paar hapjes groentehapje gegeven (sinds zaterdag mee begonnen te oefenen 2/3 hapjes...) en toen is hij lekker gaan slapen en heb ik hem moeten wakker maken om 21.00 uur. Door de laatste fles (210/7) heb ik een lepel nutrix gedaan...dit mocht van het cb. De rest v/d flessen zijn 180/6. Oh ja, hij weegt nu 6620 gram en in 64,5 cm lang. Succes ermee!
Dus in principe slaapt hij wel van half 4 's middags tot 9 uur 's avonds? Maar hoe moet dat dan met eten? Als ze dadelijk wat ouder zijn eten ze toch met ons mee? Of duurt dit nog even en hebben ze dan weer een ander ritme? Gisteren was het bij ons: 7.45, 11.45, 15.30, 19.30 en 22.30. En bij de laatste 2 flessen moet ik haar altijd wakker maken (uitzonderingen daargelaten). En vanmorgen was ze weer rond kwart voor 8 wakker. Ik denk dat ik zo nog maar doorga totdat ik naar het bureau ga. Hoe lang slapen jullie kindjes tussendoor? Slapen ze echt van voeding tot voeding? Mijn dochter nl. niet. Net als nu is ze na 3 kwartier wakker en soms slaapt ze opeens wel 3,5 uur. Zolang ze niet huilt vind ik het prima maar soms huilt ze ook en dan wil ik haar eigenlijk nog niet het flesje geven, er moet sowieso max. 2,5 uur tussen de flesjes zitten of niet? Soms is ze ook wakker en ligt ze in haar bedje gewoon wat te brabbelen en hoor ik haar op haar handje sabbelen dan laat ik haar meestal wel liggen. Of zou ik haar dan moeten oppakken? Zucht...moeilijk is het soms he?
Hier heb ik er ook zo eentje zitten. Vaak kom ik al op 4 flessen, maar het CB raadt dat ten strengste af! Niet dat ik me er wat van aan trek, want als Jasmijn er maar 4 hoeft.... Ze groeit nog steeds goed en is een vrolijke baby, dus ik geloof het allemaal wel. Jasmijn slaat overdag nog weleens een fles over, dus de laatste fles gaat er om half 11 's avonds in. Ze wordt uit zichzelf wakker en dan gaan weer eerst wassen en dan flesje.
dit "probleem" werd bij ons het besluit om over te gaan op 4 flessen... volgens mij verhoog je de flessen dan ook dus..
Ja doe ik ook. Ik geen Jasmijn gewoon wat meer per fles. Dan komt ze ook aan het minimale wat ze per dag moet drinken. soms krijg ik er met 4 flessen meer in dan met 5 flessen, omdat die dan te kort op elkkaar zitten en ze dan niet veel drinkt.
Tja, dat moeten we vandaag even zien. Gisteren moest ik hem wakker maken, omdat ik hem moest ophalen. Heb geen idee hoe het vandaag gaat. Vanmorgen heb ik hem om 8.30 wakker gemaakt...heeft er dus lekker op geslapen. Ik zie wel hoe laat hij vandaag steeds komt. Misschien krijgt ie vandaag de 4e fles al wel om 19.30!? Ga gewoon proberen of hij daarop doorslaapt.