hej dames, ik zit echt met mijn handen in het haar en weet het niet meer. onze kleine meid heeft wel vaker problemen met drinken gehad maar nooit zo erg. ze huilt lees: krijst verschrikkelijk bij de eerste paar slokken van de fles, ze heeft echt honger maar zodra de fles er in gaat is het krijsen en schudden met haar hoofd. hierdoor verslikt ze zich elke keer omdat ze al wat melk in haar mondje heeft, we geven haar dan de speen om rustig te worden en proberen het dan weer dit kan soms wel 15 minuten duren tot ze goed drinkt met gevolg dat ze fles dat vaak alweer koud is en ze ook weer niet wil. als ze eenmaal drinkt is het nog een beetje na snikken en dan is het goed. ze heeft het trouwens nooit bij de ochtend fles. ze heeft dit wel vaker gehad zo af en toe maar nu is het bij bijna elke fles. ze heeft ook totaal geen regelmaat, eerder kreeg ze om de 3 uur de fles omdat ze heel lang kan slapen 's nachts maar nu is het om de 4a5 uur als ik het eerder doe krijg ik de fles er echt niet in. ow ik zit nu al te janken als ik bedenk dat ze zo haar flesje weer moet. wieowie kan mij helpen. ik wou maandag ook even bellen het de huisarts of het consultatiebureau, wie kan ik beter bellen?
Hier voorheen hetzelfde gehad: in eerste instantie bleek het verborgen reflux te zijn. Naderhand ivm veel nutriton in de veoding overgestapt op een m speen, maar hetzelfde ritueel: gillen en hoofdschudden want de speen was te groot! misschien bij jullie ook? Ik zou CB bellen, ze weten niet veel, maar over voeding en voeden hoef je hen niks wijs te maken
Hier hetzelfde, maik heeft verborgen reflux. De 1e fles gaat idd prima en de rest is drama. Hij krijgt Neocate voeding (hij heeft ook KMA) en heeft Losec medicijnen voor de reflux. Maar helaas het drink-probleem blijft. Wij hebben het wel iets kunnen verbeteren met een 1-2-3 speen, zodat je wat kunt "spelen" met de voeding. Wij dikken de voeding ook in met nutriton (johannesbroodpitmeel). het zuigen gaat gewoon erg moeilijk. Onze man begon zelfs zo enorm woest te worden als wij aan het eten waren dat we begonnen zijn met fruit en dat gaat er wel heerlijk in, het heeft dus echt met het slikken te maken. We lopen ook bij een kinderarts. Dus ik zou daar toch even een verwijzing voor halen als ik jou was om dit even te laten onderzoeken door iemand die er verstand van heeft.
hej dames, thanks voor de antwoorden. ze heeft verborgen reflux maar dat is veel minder en ze heeft daar alleen een beetje last van na de fles. ik heb nu een avent fles met speen 3, heb al veel flessen gehad en ze heeft het bij allemaal wel een keertje gehad. heb ook al andere spenen geprobeerd maar dat maakt geen verschil. ze krijgt nu om de 4 uur voeding 200cc water, 20cc extra voor het moeilijke poepen, we geven haar vanaf dat ze 3 weken is nutrilon omneo. heb ook naar spruw gekeken maar haar tongetje is niet wit. vanmorgen bij de eerste fles was het ook janken en ze doet het nu niet meer bij de eerste slok maar na dat ze 2a3 slokken heeft gehad begint het gezeur. ga morgen CB even bellen zou jullie op de hoogte houden
mischien het water te warm?? en gat te groot hier zitten we met speen nr 2. heb een keer gehad dat er druk in de fles stond,dan spuit het eruit,zo achter in de keel. ik controleer het nu door eerst de druk eraf te halen,houd hem dus na het schudden even op de kop,tot de straal die eruit spuit gewoon druppels worden.
dan raakt de speen verstopt, omneo is een stuk dikker dan normale voeding met speen 2 krijgt ze er niets uit. ze heeft al zeker 1,5/1 maand deze speen.
Ik geef mijn meisje ook Nutrilon Omneo. Ik gebruik de Difrax s-fles met de 1-2-3 speen. Ik gebruik altijd standje 2 en dat gaat hartstikke goed, bij standje 3 gaat ze klokken en verslikt ze zich na twee of drie slokken. (Ze is nu trouwens vijf maanden).
Ik zou niet te lang blijven 'klungelen' en als een eventueel advies van het cb niet werkt, gewoon naar de huisarts gaan..! Krijgt ze medicijnen voor de reflux? Misschien moet ze andere medicijnen omdat het niet meer werkt..? En ja, misschien is een 123speen een idee. En met de aventfles kun je de druk eraf halen, want misschien gaat het te snel: Klap het topje van de speen dubbel, zodat er geen melk in kan komen als je 'm op de kop houdt. Houdt dan de fles op de kop en laat het topje heel langzaam los en als het goed is zie en hoor je de belletjes omhoog gaan en druppelt er geen melk meer uit de speen. Daarna de fles in de mond doen (wel op de kop houden en na elke keer uit de mond de handeling herhalen). Succes ermee!
moet om 14.50 uur bij de huisarts zijn. met een 123speen krijgt ze veelte veel binnen en verslikt ze zich.
mijn dochter doet dit ook. We zijn op advies van het cb overgestapt van kruitvat hypoallergene naar nutrilon. Het onrustige bleef en weer overgestapt op omneo ( tegen krampjes) Helaas bleef het huilen/jammeren tijdens de fles en dronk ze steeds kleine flesjes. Je hoorde haar buikje ook 'rommelen' bij elke slok. Nu krijgt ze op advies van het cb wat nutriton erbij zodat het wat trager gaat ( verschillende flessen en spenen hielpen niet) en nu lijkt het beter te gaan. Ik ben nog zoekende naar de juiste hoeveelheid nutriton maar ze drinkt nu zonder te huilen en ze drinkt ook grotere flessen! Het enige 'probleem' is nu dat ze in ene snachts kuren heeft, veel wakker is en een fles vraagt. Ik kijk het nog even aan, a.s. maandag naar het cb dus even kijken hoe het verder gaat
dit probleem komt me echt heel erg bekend voor.het begon bij ons 2 maanden geleden met al een beetje een verhaal van vooraf mijn zoontje is nu bijna 6 maanden en wil nu helemaal geen fles meer hebben Toen giovanni geboren was wilde hij na een 2 maanden niet meer op de arm drinken dus moest hij liggend de fles. Na een paar keer gebeld te hebben (en met de handen in het haar zitten) met het cb zeiden ze : geef hem maar zijn zin hij drinkt de fles toch leeg ! Nou toen hij 5 maanden was was ik op controlle geweest hij had 5 voedingen en toen zei de arts je mag groente en fruit geven. dus ik dit gedaan. Ging hij me nu de flestijden rekken en minder drinken.. het was gewoon te veel eten voor zijn maagje naar mijn idee. Heb ik een extra weeguurtje ingelast met 5 maanden en 2 weken en was hij een pond bijgekomen en had ik dit probleem voorgelegd. Toen zei de arts tegen mij : hij mag geen fruit en geen groente meer hij moet nu 4 flessen van 200cc hebben en anders niets !! Tja toen begon het feest krijssen ,schreeuwen met zijn handjes slaan, we hadden difrax en hebben 3 andere flessen geprobeerd en niks. Ik zat dus met de handen in het haar en heb hem smorgens om 7.00 pap (gemaakt van de opvolgmelk) gegeven met de lepel en om 12.00 uur en om 22.00 uur s'avonds dit eet hij dus wel allemaal en tussendoor krijgt hij nog fruit met liga,yoghurt enz.. Gisteren gebeld met het cb en het allemaal uitgelegd zei het meisje dat mijn schema goed was en hij gewoon groente en fruit mag enz ..en dat het gewoon een kindje is wat geen fles meer wil. ze adviseerde me ook een tuitbekertje (dat hij miss zelf vasthouden kan) en extra vitamine D druppeltjes hieruit drinkt hij alleen de diksap haha
huisarts belde eindelijk terug en ik moet zo door gaan omdat ze al een medisch verleden heeft, stuitligging, 42weken, KS, Krampen, moeilijke stoelgang, snotoogje tot 2,5 maand en verborgen reflux. mocht het volgende week niet beter zijn dan moet ik weer bellen. ze denken dat het te maken heeft dat haar darmen nog niet goed op elkaar zijn afgestemd. het ging weer iets beter maar het is vanaf haar fles om 12 uur weer terug bij af
Heeft je kindje misschien spruw en dat het zeer doet met drinken? Of misschien is ze nog moe en wilt ze nog even slapen. Mijn dochter doet het nu met de fles van 10.30 als ik haar die gaf ging ze huilen en nam deze niet, maar nu laat ik haar nog even liggen tot 11.00 en dan is er geen probleem. Maar bel anders even het CB. Gr B