Wij wachten met smart op het taxatierapport van onze woning. Ben wel heel benieuwd wat de crisis met de waarde van onze woning heeft gedaan. Wie heeft dit ook laten doen en weet wat de invloed is geweest? Ben wel eens benieuwd. Oh ja en in welke provincie woon je? En bij waarde verhoging, heb je ook verbouwd oid?
wij hebben afgelopen jaar ons huis verkocht en dit was in de randstad, voor dezelfde prijs als waarvoor we het in 2007 hebben gekocht. dus ik heb gelijkgebleven gekozen.
Wij hebben ons huis (1913) gekocht op de top van de markt in 2007 voor 189.500. Als we het nu willen verkopen kunnen we er max 155.000 voor krijgen. We willen heel graag weg hier. Maar dat zit er dus nu even niet in. Wij wonen in Zuid Holland in Alphen aan den Rijn.
Niet laten taxeren maar als we kijken naar de huizen hier in de buurt die zijn verkocht zouden wij aardig gelijk blijven als we het op dit moment zouden verkopen. Man heeft het jaar of 8 voor een goeie prijs kunnen kopen (150.000). Tussen woning op loopafstand van het centrum in 1 richtingsweg met op 100 m afstand een groot park met grootte speeltuin. De buurt zijn ze sinds een aantal jaren aan het opknappen.
Wij hebben ons huis dit jaar gekocht, maar stond al 8 jaar te koop. En die woning was al 50.000 euro gezakt! Wij hebben het voor een prikkie kunnen kopen, omdat de mensen er echt vanaf moesten
Huis in 2006 gekocht en nu hebben we hem te koop staan en konden we er een winst van 40.000 uit halen. Wij hebben ervoor gekozen om niet het onderste uit de kan te halen en zijn iets lager gaan zitten met de verkoopprijs.
Wij hebben ons huis in de duurste tijd gekocht 2008/2009. Helaas zal het nu stukken minder opleveren. De huizen hier gaan nu zo een 30.000 euro minder weg als waar wij het voor kochten. daarnaast hebben wij ook nog eens voor 15.000 spaargeld verbouwt. Voorlopig blijven we dus maar zitten
Wij hebben het gekocht voor 130 geloof ik, 25.000 verbouwing erbij gedaan dus 155. Zoiets zullen we er nu ook voor terug krijken helaas is onze hypotheek 170 ivm k.k Wat we erbij hebben zitten dus maken sowieso verlies. We moeten wel groter binnen 3 jaar, zitten te denken om te gaan huren.
Het huis van mijn ex (dat tot komende maand ook nog half op mijn naam staat) is in 2010 gekocht voor 133 , in totaal 141 hypotheek ivm kk. Huizen in onze straat worden nu voor 130 a 150 verkocht dus als mijn ex t huis nog opknapt dan kan hij hem zelfs met winst verkopen. En mochten we wel een restschuld hebben dan gaat hij gewoon gedeeld door 2. Maar dat geldt net zo goed als we winst maken, hebben we allebei een financieel mazzeltje
We hebben ons huis (rijtjeshuis) in 2006 gekocht voor 200.000 euro. Vorige maand is ons huis getaxeerd op 190.000 euro. In januari gaan we ons huis te koop zetten en we hopen er 180.000 euro voor te krijgen. Het huis (2onder1kap) wat wij (hopelijk) gaan kopen koste 369.000 euro en is gezakt naar 249.000 euro. Deze huizen staan in Zuid-Holland, plaats vlak bij Gouda.
In 2008 gekocht, niets aan gedaan, in waarde gezakt. Waarschijnlijk zo'n 10.000 euro. Geen taxatie, maar gebaseerd op omliggende woningen.
Wij hebben ons huis 5 jaar geleden gekocht. De waarde ligt nu ongeveer 15.000/20.000 euro lager helaas. Ik zou ook wel willen verhuizen, maar dat zit er voorlopig niet in. Ik woon in de provincie Groningen en we hebben ook te maken met aardbevingsschade. Daardoor dus ook waardevermindering, maar gelukkg ook compensatie door de NAM.
de woz waarde bedoel je? Want die zegt echt helemaal niets over de waarde van het huis zelf. Een taxatie moet je zelf hebben gedaan door een erkend taxateur. De wozwaarde is gewoon het gemiddelde van de waarde van de woningen in de buurt. Zegt geen ene drol over de waarde van je eigen huis. De woz waarde van ons huis is 150.000. Mede omdat er hier 200 meter verderop in de straat een paar vreselijk aftandse woningen staan waar mensen al 30 jaar niets aan hebben gedaan zeg maar. Wij hebben het huis laten taxeren en daar kwam 170.000 euro uit.
Zeker 30.000 euro gedaald, als het niet meer is; een flatje in de randstad. Het is gekocht voor 112.000 euro en we zagen mensen de flat al verkopen voor 82.000 of zelfs nog minder.
Wij hebben het geluk dat ons huis in Kralingen staat. Daar gaan huizen nog steeds als zoete broodjes over de toonbank. 2 jaar geleden gekocht voor 409.000. Voor 20.000 verbouwd. We zouden het nu al kwijt kunnen voor 450.000 euro (maar dat doen we lekker niet )
Van 490 naar 410 gedaald maar als iemand het nu voor die prijs wil kopen, zeg ik meteen ja. Heeft net drie jaar leeg gestaan, nu verhuurd per 1 januari, houden we er nog wat geld aan over. De hypotheek is nog iets hoger dan de waarde nu.
Oude woning in 2008 gekocht voor 142.500 en in december 2013 verkocht voor 129.500 Nieuwe woning is nieuwbouw.
Gekocht voor 195.000, verbouwd voor 50.000 euro (gelukkig eigen geld) en hoop dat het de 195.000 nog waard is. Gelukkig gaan we hier nog lang niet weg. Woon ik veel te mooi voor.
We hebben ons huis 11 jaar geleden gekocht voor 162500. Hebben een hypotheek van 171000, kunnen het waarschijnlijk voor ongeveer 195000 verkopen (ook wel wat verbouwd) maar we zitten hier prima!