Rijstebloem

Discussion in 'Voeding' started by Chebu, Feb 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dit is vast al 1000x gevraagd maar ik ben te moe om nog te googlen nu. Vanaf wanneer mag een kind rijstebloem door de fles? En worden ze daar verzadigder van? Wat doet het precies?
    Kan er hier in Duitsland niet zoveel over vinden.
    Ik ga volgende week naar Nederland en ik zou graag rijstebloem willen meenemen naar Duitsland.

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Vanaf 4 maand. En idd voor een voller gevoel.

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bedankt voor je antwoord!

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en om een nieuwe structuur te leren kennen. Je kunt ook de melk dan verdikken tot pap en het lepelen van een bordje.

5. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik gaf het haar met 3,5 maand...
    En zoals ze al zeggen ja idd voller gevoel

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    in principe mogen ze het pas vanaf 4 mnd omdat men eerder dan 4 mnd niet meer (mag) beginnen met bijvoeding en de darmpjes het dan pas aan zouden kunnen. maar in de praktijk is het 9 van de 10 keer totaal niet erg om bijvoorbeeld aan de laatste fles wat nutrix toe te voegen, want het geeft inderdaad een meer verzadigd gevoel voor de kinderen en vaak slapen ze daar dan ook weer snachts van door.

ik zou als je toch naar nederland komt gewoon een paar pakken alvast meenemen en wil je het gaan gebruiken begin je gewoon met een paar theelepeltjes. houd er wel rekening mee dat vanaf het moment dat je begint met bijvoeding (wat dit in principe is) ze ook verstopt kunnen raken. wij gebruiken altijd als de kleine wat verstopt zit kindicol van vsm als ik het goed heb dus uit voorzorg zou ik dat in ieder geval wel in huis halen, is altijd handig, niet alleen voor nu, maar ook voor als de kleine straks groter is zal het ongetwijfeld voorkomen dat ze eens verstopt raakt.

succes

7. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

Jan 9, 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ik ben gisteren voor het eerst begonnen met rijstebloem door zijn flesje heen,

in de ochtend en voor het slapen gaan.

Share This Page