Bandenpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sassie25, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Sinds vrijdag heb ik ontzettende last van bandenpijn...
    nou was ik een beetje aan het googlen over hoe en wat het nou is enz enz en toen kwam ik op een site waarop stond dat er van die broekjes te koop zijn die je buik (en je rug) ondersteunen tijdens de zwangerschap.
    Heeft iemand hier ervaring mee en helpt het? En welke broekjes zijn nou echt goed? En trek je die gewoon onder je positiemode aan, immers aan je die broeken zit ook een band? Ik werk in een winkel, dus werk regelmatig wat langere dagen, dus als het wat is, ga ik er eens over denken om zo'n broekje aan te schaffen.

Xxx sassie

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja dat werkt wel, maar alleen als je al iets langer zwanger bent, dus een grotere buik hebt. Ik had al bandenpijn met 12 weken, maar die band die ik heb geeft nu nog geen ondersteuning.
    Die felle bandenpijn is ook een teken dat je de boel overlast, al is dat in jouw beroep wellicht lastig aanpassen...

3. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Heel herkenbaar die bandenpijn. Ik had het ook al vroeg in de zwangerschap en nu komt het ook weer terug.
    Ikzelf werk in de zorg en kan dus ook niet even gaan zitten als het even niet wil.
    Samen met een bekkenfysio (zij is ook erg bekend met klachten en zwangerschappen) heb ik een bellyband (ofzo) geprobeerd. Ik had deze een week geleend en heb er daarna zelf 1 aangeschaft. Deze zit om je buik heen en om je rug.
    Ik had een band van Anita (kan je oa verkrijgen in veel babyspeciaalzaken)
    Maar misschien moet je eerst even naar een bekkenfysio, die kan je goed informeren over de mogelijkheden en wat bij jou en jouw klachten past.

Succes ermee!!!!! En idd, wat hier ook al stond..... wanneer je veel last krijgt is het wel een teken dat het even wat rustiger moet, al is dat op je werk nogal lastig...

4. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hoe voelt dit? Ik heb nu pijn bij het opstaan en pijn in mijn liezen en benen, soms zak ik bijna door mijn benen :( Is dat bandenpijn???
    Bij de eerste heb ik hier helemaal geen last van gehad gelukkig...

5. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik had veel steken in mn liezen en links en rechts onder in de buik.
    Ik had geen last van mn benen. Ik wil je totaal niet bang maken!!!!!!! maar kan het geen beginnende Bekkeninstabiliteit zijn??? ik zal gewoon even een afspraak maken bij een bekkenfysio. Die weet precies hoe en wat allemaal. Ik hoop voor je dat het snel overgaat en het 'gewoon' bandenpijn is. al is dat ook totaal niet prettig...

6. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Oke :( Bedankt in ieder geval ! Dan idd maar beter bandenpijn dan bekkeninstabiliteit...

7. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ja echt wel!! ik hoop dat je er uit komt!! groetjes...

8. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik heb vanaf mijn positieve test weer flink last van bandenpijn!
    Helaas is er niets aan te doen.
    Ik heb wel een zittend beroep, maar met elke kracht die op mijn buik komt (niezen/hoesten etc) ga ik door de grond.
    Op advies van mijn gyn. heb ik toch maar zo'n Anita Bellyband aangeschaft.
    Deze had ik de vorige keren ook en hielp goed!

Als het goed is, krijg ik de band vandaag binnen en zal ik hem ook gelijk gaan dragen. Ik heb er wel de buik al voor ;);)

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ja die heb ik ook, fijn ding he!!! alleen heb ik wel dat mn spijkerbroeken nu goed strak zitten. hahahaha, ach ja, thuis loop ik toch alleen nog maar in joggingbroeken... hahaha. lekker charmant!!!!!
    Ik houd met niezen/hoesten mn buik vast, iets wat omhoog. Dit helpt bij mij wel, net alsof de banden dan niet zo'n enorme klap krijgen zeg maar....

10. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ja dat doe ik ook zo vaak mogelijk, maar met 2 handen op het stuur in de auto gaat dat wat moeilijker ;)

11. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ja dat is iddwat lastiger.haha

12. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Het gekke is dat ik eigenlijk de hele zwangerschap nog geen last had gehad van bandenpijn.

Ik heb nu sinds een week verlof.... doe het heerlijk rustig aan. En ja hoor, sinds een week ook bandenpijn. Althans ik neem aan dat het bandenpijn is.... een vervelende spierpijnachtige pijn in mijn buik en rug.

13. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    kan ook heel goed indalingsweeen zijn. Heb ik ook last van, steken in mn onderbuik en zeurderige pijn in mn onderrug. Volgens mijn vk bleek het te maken te hebben met het indalen. maar goed, het kan bij jou net zo goed bandenpijn zijn hoor...

14. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    @Bianca: dat zou het misschien ook nog wel kunnen zijn, maar het zijn bij niet echt steken, maar meer constant en 's avonds erger dan 's morgens. Vandaar dat ik dus dacht aan bandenpijn.

15. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    bandenpijn is echt een plotselinge stekende pijn aan de zijkant van je baarmoeder! En dat gevoel zakt dan langzaam weg.
    bij mij duurt het vaak een half uur voordat het gevoel helemaal weg is.
    Echt geen pretje ;) :(

16. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    wat hieronder ook al staat, bandenpijn zit echt aan de zijkant van je buik.
    ik hoop dat je er snel achter komt wat het is en dat je er wat aan kan doen!!!

Deel Deze Pagina