hoi allen, ik ben nu al meer als 34 weken in verwachting van ons beebje! nu moest ik maandag bij de gyneacoloog zijn. had er nooit problemen mee maar viel me nu toch tegen. hij ging al voelen of er ontsluiting was (waarop hij antwoorde: het zal er niet uitvallen, dus denk nog geen ontsluiting) maar vond het echt vreemd dat een andere vent "in" mij zat.... ik had ook nog een vraagje hierover, doen ze dit vanaf nu elke x? en als een gyneacoloog ontsluiting kan voelen dan moet mijn vriend het toch ook kunnen voelen? en maakt het niet uit dat je dan nog seks hebt, want dan kan er zeg maar sperma bij,,, heeft dat geen kans op ontstekingen ofzo?
Bij mijn controles hebben ze nooit naar ontsluiting gevoeld...had hij daar reden toe, om dat te vermoeden? Ja, dat er iemand "in jou zit..." dat is nu een keer niet anders Je mag gewoon sex hebben hoor. Alleen bij gebroken vliezen is dit onverstandig in verband met infectiegevaar (als er iets uit kan, kan er ook iets in zeg maar).
Ik neem aan dat je niet voor niks bij de gynecoloog loopt? en dat het inwendige onderzoek ook niet voor nisk zal zijn geweest. Ik werd doorverwezen naar de gyne bij de eerste en die heeft mij gestript. Wa sinderdaad wel een beetje vreemd dat een man dat deed maargoed, je weet dat dat kan gebeuren alsje aan een zwangerschap begint. Als je echt ontsluiting hebt zouik wel uitkijken met sex. Door de kracht zou hij je vliezen kunnen breken en dat is misschien nog niet helemaal de bedoeling met 34 weken. Infectiegevaaris er niet omdat je vliezen nog heel zijn.
ja, was er een reden dan dat hij ging kijken of je al ontsluiting hebt? Normaal gebeurt dat pas na 40 of 41 weken. Maar misschien is het wel heel normaal hoor. Je zal niet voor niks bij de gyn lopen in plaats van bij verloskundige?
Bij mij heeft hij ook gekeken of ik al ontsluiting had , ong met 36 weken geloof ik. Niets ernstigs aan hoor, het zal heus niet alleen met 40/41 weken gedaan worden.
nou ik loop ook bij de gyn en ik heb ook al aantal inwendige onderzoeken gehad 1 keer zelfs door n man én een mannelijke stagair! en eerlijk gezegd heb ik er niet zo bij nagedacht dat er een man "in me zit" ze doen hun werk en het is niet de eerste vagina die ze zien dus maak me er ook echt totaal niet druk over! en een geintje maakt mijn gyn tussendoor ook op de tijd en dat is meer om jou op je gemak te stellen omdat hun ook weten dat het ongemakkelijk is om daar met je naakte doos te liggen terwijl er iemand in je aan het wroeten is en daarbij het is toch heel anders dan waneer je man aan je zit? daar heb je andere gevoelens bij dan waneer je gyn "aan je zit" zeg maar gewoon verstand op nul je broek laten zakken en laat het maar over je heen komen hahaha
jemig zeg zo heb ik het dus nog nooit bekeken hoor dat er een ander in mij zat. die man doet gewoon zijn werk het is wat anders als t je tandarts is.
ik heb het een keer bij de ha gehad, een inwendig onderzoek omdat ik steeds buikpijn had en hij dacht dat het misschien aan mijn eierstokken zou kunnen liggen... maar hij deed het zo prof dat ik geen moment eraan heb gedacht dat hij daar binnnen zat ipv mijn vriend... Je partner raakt je toch op een hele andere manier aan.. tuurlijk was het vervelend en een beetje genant... maarja, wat moet dat moet he! Helaas zou nou eenmaal veel artsen en gyns mannen!
ik ga al heel de zwangerschap bij de gyneacoloog. is in belgie normaal, hier hebben we denk ik geen verloskundige enzo... hij had geen reden om te gaan voelen (denk ik) nooit eerder zwanger geweest of miskraam gehad... nergens last van. mss is dat de gewoonte in belgie. hij heeft ook een streptokokken test ofzoiets gedaan... is ook standaard. natuurlijk raakt een gyneacoloog je anders aan. maar gewoon de gedachte vond ik heel vervelend... en dat terwijl mijn vriend erop stond te kijken nouja, wat moet dat moet he
dat zou wat zijn ik heb omdat ik pco heb ook een aantal inwendige onderzoeken gehad, eerste keer is wennen.(en heb wel 5 verschilende gynaecologen gehad) maar daarna is het eingelijk heel gewoon geworden voor mij. niet mn favo bezigheid maar het is tenslotte voor een goede zaak en een beetje humor kan ik wel waarderen, zou er in ieder geval wel om moeten lachen om zo'n opmerking
Bij mij werd ook rond 34 wk voor de eerste keer gecontroleerd op ontsluiting (ook Belgie) Vond er niets raars aan...
ja inderdaad heb ook al n stuk of 5 a 6 verschillende gehad (mannen en vrouwen) en ik kijk er echt niet meer van op of om hoor hahaha oke prettig is anders zou ook liever willen dat er iemand anders in me doos zit te roeren en om een andere reden maar je weet waar je het voor doet he! en humor breekt het ijs zo denk ik maar en gewoon doen alsof je ergens anders bent op dat moment haha dat scheelt ook een hoop
ja, ik deed er ook niet moeilijk over ofzo... heb gewoon gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld was... maar diep in mijn binnenste vond ik het toch echt niet leuk
Een gyn doet idd gewoon zijn werk. Ik ben vorig jaar 2 keer gemoeten door 2 miskramen, maar zelfs toen kreeg ik geen rotgevoel. Ik ben wel blij dat ik bij deze 3e zwangerschap gewoon naar de vk mag, minder beladen. Maar zoals een vriendin van me het ook zei: "Als je eenmaal met je benen wijdt hebt gelegen (ze doelde op de geboorte van haar zoon) dan maakt een bezoek aan de huisarts of gyn met een gewone controle ook niet veel meer uit."
Ik heb bij mijn eerste ook diverse inwendige onderzoeken gekregen door een mannelijke gyn. Ik moet zeggen dat ik mij daar niet druk om maak. Ik heb toch hele andere gevoelens als mijn man het doet hoor! Geen vergelijking zelfs! Voor de gyn. is het gewoon zijn werk! Probeer je eroverheen te zetten anders is elk bezoekje zo beladen! Groetjes, Dora
Mooie woordspeling! Hahahaha! Maar zal me dr niet te druk om maken hoor. Het is zn werk en je bent vast niet de eerste en ook niet laatste waarbij gevoeld wordt naar ontsluiting.
mijn voelt daar anders als de gyn .....maar mijn voorkeur gaat ook uit naar een inwendige echo ipv voelen met zijn hand ....
Tja, ik kan best begrijpen dat het niet echt gemakkelijk was. Het is ook heel goed dat je het aangeeft. Het is nieuw voor je en het is nogal een intiem stukje van jou he. Ik denk ook dat je je er niet druk om hoeft te maken, maar je gevoel is je gevoel en dat moet je serieus nemen. Zelf heb ik er best ook moeite mee. Ik heb speciaal een vrouwlijke gyn genomen en nog vind ik het echt not funny. (Heeft ook te maken met dingen die in het verleden zijn gebeurd. Ligt nogal gevoelig dus). Ik heb ook meteen aangegeven dat ik er niet van gediend ben een andere gyn te krijgen, tenzij het NOODZAAK is natuurlijk, dan is er niets aan te doen. Succes met je volgende afspraken. En zeg het anders tegen je gyn, die heeft daar als het goed is alle begrip voor!
Ik ben ook een belgje. Dus ook standaard naar de gynaecoloog. Ik ben wel nog "maar" 20 weken maar eigenlijk maak ik er niet zoveel uit. Vorige keer had ik een beetje bloed verloren dus ze moesten naar m'n baarmoederhals enzv kijken. Terwijl m'n aan het kijken was was ik even m'n vriend kwijt dus ik hem maar zoeken... ja seg met al die apparatuur. Met het onderzoek zelf was ik niet zo bezig. Je hoopt natuurlijk wél dat alles inorde is. Gelukkig was het dat ook. Ik ga niet ontkennen dat ik het geen leuke onderzoeken vind maar idd wat moet dat moet zeker. Als de gynaecoloog me aan het onderzoeken is heb ik nog nooit gedacht shit een man... op dat moment is hij de persoon die me het beste kan verder helpen.
hier bij alyisa rond de 39 weken narde gyn moest ik eigenlijk alleen voor een echo.. een groeiecho.. daar aangekomen ging hij ook voelen en nog gekker was ook en staiger bij dus hup omstebeurt gingen ze gezellig zitten voelen.. op dat moment dacht ik oke zal wel.. en had toen ook ontsluiting en ben gelijk gestript heeft niet geholpen maar toch denk gewoon dat het even een zomaar ontrole was en zal als ik jou was je er niet te druk om maken. Want he is hun dagelijkse werk. Misschien heb je straks bijde bevalling ook wel een man die steeds je ontsluiting moet voelen... Dus niet druk om maken en komt allemaal goed dan