Waar ligt de placenta het vaakst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Vandaag zei de V.K. dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Las ze op het formulier van de 20 weken echo. (niet voor de uitgang ofzo)
    Nooit wat van gemerkt, ik bedoel, ik voelde mijn (2e) kindje al met 15 weken geloof ik, als het niet eerder was.
    Ik vind het wel een interessant fenomeen, omdat ik zo vaak hoor/lees dat vrouwen hun kindje later gaan voelen door hun placenta aan de voorkant.
    Wat is nu de meest reguliere ligging van de placenta?
    Voor of achterwand? Of zijkant? ;)

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Bij ligt de placenta ook aan de voorkant, maar mijn kleintje (1ste) voelde ik ook al met 18 weken...

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. voel de kleine al wel een aantal weken maar niet heel veel ofzo. denk dat het bij mij toch wel wat invloed heeft. maar misschien heb ik ook wel gewoon een rustig beebje in mijn buik, kan ook natuurlijk ;)

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mn eerste lag die boven en voelde dr met 15wk
    De tweede lag die tegen mn buik aan en voelde dr met 12wk.
    En nu zit ie aan de zijkant en voel beebie al.

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Volgens mij ligt de placenta bij mij aan de achterwand. Tenminste, ik meen me te herinneren dat de echoscopist dat riep. ;)
    Ik voel mijn baby helaas nog niet echt dat ik het kan herkennen als 'bewegingen van de baby'. Vind ik stiekem wel jammer. Ik hoop dat ik hem/haar snel kan voelen. Dat lijkt me zo speciaal!

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    bij mij bij de eerste laag achter geloof ik, en nu bij deze zwangerschap hoog voor... toch voelde ik ook al vroeg bewegingen hoor! maar merk wel dat ze aan de zijkanten van mijn buik een stuk sterker zijn dan in het midden...

7. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik geloof dat het meest voorkomende aan de rug kant is ;)
    maar bij mij ligt hij ook weer aan de buikzijde (beide zwangerschappen dus)
    ik voelde mijn kleine bij de eerste met 22 weken en nu met 12 :D
    grtz Ramona

8. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    bij mij ligt de placenta aan de achterkant van de baarmoeder.. maar het meest voorkomende is dat de placenta aan de voorkant ligt.. je hebt het geluk als de placenta aan de achterkant ligt dat je de kleine eerder kan voelen schoppen.. voelde de kleine al met 16 a 17 de week..

9. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hoi bij mij ligt ie ook aan de voorkant, maar wel vrij laag.. naast de baarmoedermond, volgende week weer echo ben benieuwd of ie mee omhoog is gegroeid ondertussen. Voelde de kleine toch al wel met 17/8 weken..

10. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    bij mij ligt de placenta aan de achterkant van de baarmoeder en voel me kleine vanaf week 17 elke dag druk en duidelijk bewegen in me buik.

11. Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant, maar voelde hem van binnen al met 15 weken bewegen. (heel af en toe) En het waren echt niet mijn darmen :)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

bij mij ligt de placenta boven, en ik voelde de kleine met 14 weken :)

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bij mij ligt mijn placenta ook aan de voorkant

14. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mij ligt de placenta links in mijn zij. Beetje apart...heeft iemand dit ook?

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij mij ligt de placenta ook voor.
    Ik voelde de kleine al met 18 weken af en toe, nu voel ik haar regelmatig!

16. Esma79

Esma79 Lid

26 jul 2008
    87
    0
    0
    bij mij ligt de placenta aan de voorkant. Het hartje was moeilijk te
    beluisteren omdat het kindje zo diep lag.

17. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Bij mij ligt i aan de voorkant schuin eroverheen, maar wat nou het meest voorkomend is geen idee. Volgens mij is er niet iets vaker voorkomends, het ligt er net aan waar het kindje zich innestelt. Willekeurig volgens mij (maar misschien dat een vk oid daar meer over kan vertellen?)

Deel Deze Pagina