Ik heb sinds deze week een soort zurige smaak in mijn mond, alsof ik naar bed ben gegaan zonder tanden te poetsen en dan de smaak die je de volgende ochtend hebt. Ik heb gehoord dat een metaalsmaak normaal is bij zwangerschap, maar een zurige smaak? Als ik nu in de ochtend wakker word met een ochtendsmaak in mijn mond voel ik me eigenlijk opgelucht Normaal vind ik dat vies, maar nu smaakt dat zoveel prettiger dan die zure smaak. Herkent iemand dit en heeft iemand er tips voor? Iets eten werkt 5 minuten, tandenpoetsen ongeveer 10 minuten, daarna is het alleen nog maar erger. Ik krijg er vooral in de avond als ik in bed lig ook overtollige speeksel productie van.
Ik zelf heb af en toe een metaalsmaak in de mond. Wat jij beschrijft heb ik ook gehad maar dat had niet met mijn zwangerschap te maken want ik was niet zwanger. Het waren waarschijnlijk bacterieen op mijn tong heb toen 2 dagen goed mijn tong gepoetst en weg was het. Hoop voor je dat het helpt want ik weet hoe vies het is. Groetjes brenda
Als je zwanger bent heb je ook meer kans op tandvleesontsteking. Misschien heb je daar last van? Bij de tandarts zouden ze eventueel kunnen zeggen waar het aan ligt.
Ik denk niet dat het met bacteriën te maken heeft, want ik poets ook altijd mijn tong en ik heb ook geen last van slechte adem o.i.d. Ik twijfel nog of het misschien een bijwerking kan zijn van de Emesafene. Als het bacteriën waren, dan zou de smaak vooral na poetsen (tevens de tong) even weg moeten zijn lijkt me. Ook hoort daar geen overmatige speekselproductie bij. Mogelijk is het ook dezelfde smaak als die anderen 'metaalsmaak' noemen, maar proef ik het anders. Veel voedingsmiddelen smaken nu ook heel anders dan anders Een ontsteking is het niet, ik heb gevoelig tandvlees en zou dat wel merken met flossen. Heb het wel eens gehad en toen ging mijn tandvlees meteen bloeden, dat is nu niet zo. Ook ben ik niet ziek aan het worden, soms hangt zoiets samen met keelklachten. Via Google kom ik overigens op een ouder onderwerp op dit forum, dus ik ben blijkbaar niet de enige die het heeft.
Ik had ook last van vieze smaakjes en nog wel eens soms. Ik heb heel wat kauwgom gekauwd hier.. dat helpt nog tegen verstopping ook.