Zwangerschapsdagboek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Within, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Dag dames!

Ik ben nog niet zwanger (we hopen wel snel!) maar van manlief heb ik nu een zwangerschaps dagboek van Anne Geddes gekregen.

Is er hier iemand die ook zo'n dagboek bijhoud? En zo ja, wat vinden jullie ervan?

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb ook een zwangerschapsdagboek van Anne Geddes (de lichtblauwe)
    En ik vind het wel leuk om bij te houden :D

Hopelijk kan jij ook snel gebruiken ;)

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb een 'dagboek' op internet (babysite) bijgehouden tijdens mijn zwangerschap. Soms dacht ik wel eens: 'ach, dat onthoud ik toch wel?!'... maar het is nu achteraf zo leuk om terug te lezen en denk steeds: 'oh ja, dat was toen' etc...
    Dus ik kan alleen maar zeggen, hopelijk kun je hem snel gebruiken en dan lekker alles opschrijven, het is zooo leuk voor later! :D

4. Within

Within Niet meer actief

Ja die heb ik ook! Staan erg mooie foto's ook in! Alleen bij sommige dingen snap ik nog niet helemaal wat ik er op moet gaan schrijven.

5. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    ik had bij naomy ook het anna geddes boek en als ik er nu in kijk staan er rare dingen in.
    gelukkig heb ik een schrift gekocht en gewoon de afspraken opgeschreven en hoe ik me voelde op dat moment.
    en nu in de nieuwe zwangerschap weer een schrift gekocht.
    en het oude schrift ligt bij al der bewaar spullen en is leuk om terug te lezen.

gr sabrina

6. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Heb tijdens mijn zwangerschap zo'n boek (zwangerschap van week tot week) bijgehouden!....

Ik vind het super om het terug te lezen! Zeker hoe ik me voelde in het begin, wat mijn symptomen waren en wie ik het wanneer verteld heb, wat ik aan cadeautjes heb gehad en alle afspraken bij de vk....

Heb er absoluut geen spijt van dat ik dat heb bijgehouden!

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Gaaf ja, dat lijkt me ook heel leuk om te doen.
    Zijn er nog andere ideeen voor leuke dagboeken in plaats van anne geddes? ben wel benieuwd welke jullie gebruiken

8. andreas

andreas Lid

15 dec 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 'mijn 9 maanden dagboek' van Pauline Oud.
    Is erg leuk! heb je nog meer boekjes van...!
    Ik d8 eerst dat ik geen dagboekje bij zou houden, maar na een aantal weken, merkte ik dat er dingen gebeurden die ik echt nooit wilde vergeten (reacties van mensen enz.) Toen heb ik toch maar zo'n boekje gekocht en ik vind het erg leuk!

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb een negen maanden dagboek bijgehouden, van Marianne Amelink. Ik vond hem persoonlijk erg handig, er staat elke week in wat er hoort bij die week in de zwangerschap, voldoende ruimte om dingen bij te schrijven, je houdt je gewicht bij, en er is voldoende ruimte om tussendoor foto's etc bij te plakken!

Ik vond het heel fijn om dit bij te houcden omdat ik anders zeker weet dat je veel weer vergeet na je zwangerschap! :D

10. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    ook ik houd een zwangerschapsdagboek van Anne Geddes bij (beige van kleur) erg mooi boek, mooie foto's en voldoende ruimte om de vragen die gesteld worden te beantwoorden.
    Lijkt me erg leuk om later eens in terug te bladeren.

Je hebt ook van Anne Geddes een baby's 1e vijf jaar boek. Ben van plan om na de geboorte van ons kleintje die ook bij te houden. Lijkt me erg leuk voor de kleine later en natuurlijk voor mezelf.

11. Within

Within Niet meer actief

Oh klinkt gaaf dat eerste 5 jaars boek! Mijn man had het er al over dat hij zoiets ook wilde doen. Eens kijken waar je die kan krijgen, leuk kraamkado ;)

12. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
  13. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ja ik vind het ook erg leuk!
    Heb het bij de eerste gedaan en doe het nu bij de 2e weer, is ook erg handig en leuk als je een tweede keer zwanger bent, dan kun je weer terug lezen en vergelijken :D

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik heb het 9 maanden dagboek van Pauline Oud, vind het een erg fijn boek.
    Niet te uitgebreid maar precies leuk.

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wij hebben er ook 1. Alleen wij schrijven er niet zo zeer over ons zelf in, maar meer verhaaltjes voor de kleine ( voor als die later groot is)

Zelfs mijn vriend vind het leuk om er wat in te schrijven, als is het in de trant van:

Ik ben vandaag niet zo blij met je moeder. Doordat jij in haar buik zit laat ze vandaag ontzettend stinkende scheten. Wat een lucht ;) Maar ik hou wel van der hoor.

16. haha gebakje dat lijkt me ook wel geinig om later terug te lezen!

Ik heb ook het zwangerschapsdagboek van Anne Geddes (De roze)! Ben er wel blij mee, denk dat het zowel voor mij als voor de kleine leuk kan zijn om later terug te lezen :)

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wat leuk dat jullie dat doen zeg!

Mag ik vragen vanaf wanneer jullie dat dan bijhouden?

Ikzelf ben nogal een schijterd, dus ik durf zo'n boek pas te kopen als ik ruim over de 12 weken ben (eigenlijk nu pas), en dan is het alweer 'te laat' voor mijn gevoel. Ik zou als de dood zijn dat ik van week 4 tot en met week 11 dat halve boek volschrijf en dan vervolgens een miskraam krijg. Hadden jullie dat niet?

Ik houd trouwens wel een documentje bij op mijn laptop waarin ik af en toe wat dingetjes schrijf.

18. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik heb er ook 1 bijgehouden
    Mijn 9 maanden dagboek van Pauline Oud......

Ik vind het echt een leuk boek, staan hele leuke vragen in.
    Heb het van de week teruggelezen, alleen de begin weken want dat was ik al een beetje kwijt hihi.

Ik ben met 8 weken begonnen erin te schrijven, durfde niet eerder

19. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat ontzettend lief van je man zeg!

Hier de vorige keer een bijgehouden en nu weer, merk dat ik het heel erg leuk vind om het van de vorige keer terug te lezen!

20. Ik heb hem pas sinds deze week! Had er eerder gewoon nog niet aan gedacht om hem te kopen. Ik schrijf nu gewoon vanaf het begin alles op, dat ben ik nog niet vergeten! En zo ontzettend veel is het niet, alleen het eerste deel :)

Deel Deze Pagina