Schuldgevoel, ibuprofen ingenomen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mama in spe, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zit met een schuldgevoel...

Twee dagen geleden heb ik mijn verstandskies moeten laten trekken. Hoewel de tandarts vooraf zei dat het een makkie zou zijn, heb ik 30 minuten op de stoel gezeten, brak de kies af en moesten de wortels 1 voor 1 uit mijn tandvlees gepulkt worden.

Aangezien we proberen zwanger te worden, had ik mezelf al voorgenomen alleen paracetamol te gebruiken, aangezien ik had gehoord dat ibuprofen niet mag.
    Nu was vannacht de pijn zo hevig, dat ik toch 1 ibuprofen van 600 mg heb genomen. Heeft goed geholpen, dat wel.

Vanmorgen heb ik op internet opgezocht wat de effecten van ibuprofen zijn en daar ben ik nogal van geschrokken.

Teratogenese: Epidemiologisch onderzoek suggereert dat gebruik van prostaglandinesynthetaseremmers in de vroege fase van de zwangerschap het risico van miskramen, cardiale malformaties en gastroschisis vergroot. In dierproeven is een verhoogd pre- en post-implantatie verlies, embryo-foetale letaliteit en een verhoogde incidentie van malformaties gezien. Bron: farmacotherapeutisch kompas.

Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien, zit ik in mijn vruchtbare week. Ik heb spijt dat ik die ibuprofen heb genomen. Ik weet nog niet of ik zwanger ben (zou kunnen zijn), maar ik zou het mezelf niet vergeven als ik een miskraam of een kindje met een aangeboren afwijking zou krijgen.

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?

Mama in spe.

2. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Hey mama in spe, ik wist ook helemaal niet dat dat zo kwaad zou kunnen. Heb niks genomen maar zou er helemaal niet over nadenken.
    Ik zou proberen me niet schuldig te voelen, maar kan me voorstellen dat dat moeilijk is. Soms is internet echt niet leuk!!!

3. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hoe kan de tandarts dat nou zeggen! Een verstandskies trekken is NOOIT een makkie...en zonder zwaardere pijnstillers kun je echt niet. Achteraf had je beter deze afspraak op een ander moment kunnen plannen want ibuprofen kan inderdaad schadelijk zijn tijdens je vruchtbare periode. Je moet maar gewoon even afwachten denk ik. 3e ronde zwanger zou geweldig voor je zijn natuurlijk maar de kans is nog klein hoor, ben je al lang van de pil af? Ik wil je zeker niet bangmaken maar ik heb afgelopen mei ook deze kies laten trekken en ik heb ong 4 dagen heftige pijn gehad...maar het verschilt gelukkig bij iedereen...suc6 meid!

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap meerdere van die dingen genomen. Wist ook niet dat ik zwanger was, was ook niet aan het proberen zwanger te worden. Mijn zoon is nu 2 en kerngezond. Zou me er maar niet te druk over maken hoor. Gewoon nu niet meer nemen.

5. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben sinds juni met de pil gestopt, dus nu al zwanger zijn, zou geweldig zijn. Maar ergens heb ik zo'n gevoel dat het deze maand zou gaan lukken... Nu weet ik het niet zo goed meer.

Durf in ieder geval geen ibuprofen meer te nemen.

Mama in spe.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    De kans is kleiner dat je niet zwanger raakt deze maand dan wel en dan nog is de kans heel klein dat dat ene pilletje iets uitmaakt. Ik weet dat het moeilijk is, ik maak me ook steeds om vanalles zorgen en ik doe echt mijn best om elk risico te vermijden en toch blijven er kleine dingentjes voorvallen die misschien niet helemaal ideaal zouden kunnen zijn (te warm worden bijvoorbeeld) je kan alleen je best doen jezelf gek maken over dingen die toch al gebeurd zijn daar schiet niemand iets mee op.

7. Chai

Chai Niet meer actief

Zoals meer vrouwen hier zeggen, ik zou me erniet al te druk om maken. Het was er maar 1 toch?

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    He meis, is het niet zo.. dat als je nu zwanger zou zijn dat het kindje nog niet met jouw lichaam verbonden is. In welke week wordt de navelstreng gevormd?? Is wel handig van de natuur. ;) ;)

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    stel de vraag anders aan de vk hier op t forum.
    er is nu toch niks meer aan te doen. je wist het niet.
    hoop dat je gauw over je schuld gevoel heen bent.

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Nope, geldt niet voor alles. Ibuprofen kan ook kwaad in de vruchtbare periode. Ibuprofen kan de hormoonbalans verstoren, waardoor een bevruchte eicel zich niet in de baarmoederwand kan hechten.

11. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Oei! Ook ik heb pas een ibuprofen gebruikt. Ik weet niet meer precies wanneer. Volgens mij vorige week. Dus vlak na mijn vruchtbare periode.

Normaal neem ik geen ibuprofen, maar omdat ik zo'n hoofdpijn had en dat het enige was wat mijn collega me kon aanbieden, heb ik dat genomen.

Nou ja, ik denk dat je er niet al te zwaar aan moet tillen. Zo zit bijna overal wel een risico aan denk ik.

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ok, goed dat ik het weet. :)

Deel Deze Pagina