duidelijk positiefe ovuleuatie test negatiefe zwangertets

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama2801, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi
    ik zit met het volgende ik heb altijd een cyclus tussen de 28 en 31 dagen

10 juni is mijn nod

aangezien die al geweest is en er nisk te zien is heb ik zwangerschapstest gedaan ik dacht daar echt een 2de streep te zien ( heb er meerdere gedaan) maar gisteren avond nog x getest toen werd de zwangerschaps echt niet duidelijker maar was juist negatief! en de ovuluati test was wel positief maar kan dat ook zijn die positief reageren als je al zwanger ben? aangezien ik 5 dagen overtijd ben en ik zelf vermoed mijn ei al gehad te hebben...

zowel de ovuloatie test als zwangerschapstest zijn van mat care

heb ook gewoone zwangerschaps test gehaald maar die was negatief

me nieuwe temp kaartje staat in me album

2. gizzy

gizzy Actief lid

24 apr 2007
    150
    0
    0
    hey mama2801

vervelend he die onzekerheid!
    ik zit er zelf ook een beetje mee...
    bij mij zijn de ovu-tests positief en de zwangerschapstesten negatief. Heb dit met de huisarts besproken en die heeft me uitgelegd dat een ovu-test ook positief kan zijn als er HCG in je urine aanwezig is. En dat hij dan veel eerder reageerd dan een zwangerschapstest omdat er maar een ieniemienie beetje in hoeft te zitten en dat is al genoeg voor een positieve ovu test. Zelf heb ik niet getemperatuurd, en weet daar eerlijk gezegd niet zoveel van. Maar de huisarts raadde miij aan om een week later nog eens te testen.
    hoop dat je hier iets aan hebt...
    Veel succes meid, en laat je nog wat weten.
    Ben erg benieuwd!
    Hoop dat we straks allebei een dikke vette streep op onze zwangerschapstets hebben!

3. mama2801

hoi gizzy

ik had dezelfde vraag ook even op een ander forum gezt, en ik weet wel dus waneer mijn ei precies geweest is, en toen zei iemand dat je na je eisprong er 14 dagen bij moet tellen eer dat je juiste nod datum is dus mijn nod zou niet 10-6 zijn maar 17-6 ik heb net weer een ovu test gedaan zou nu 3 dagen voor mijn nod zitten en herken de symptonen ook van me vorige zwangerschap dus ook jij alvast een kleine felicitatie!
    want ik ga er wel vanuit ik zwanger ben ook omdat de ovu testen steeds feller roze worden!

heb mijn banner gelijk weer aangepast

en dankje voor je reactie ik ga maandag pas een echt zwamgerschaps test doen het heeft me teveel geld gekost
    waneer ga jij testen?

vind het zo spannend en ben zo blij!

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi

Stomme vvraag mischien maar je hebt een neg test en gaat volgende week maandag een nieuwe test doen maar ik zie wel een zwangerschapsbanner..... vraag me even af of je toch geen pos test had? Anders val het misschien straks toch nog tegen

5. gizzy

gizzy Actief lid

24 apr 2007
    150
    0
    0
    @mama2801; dank je wel! Jij ook alvast voorzichtig gefeliciteerd.
    Ik heb zelf maandag getest en toen was ie negatief (zwangerschapstest)
    Ga het nu in het weekend weer doen. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen had ik 2 weken na mijn NOD pas een positieve test. Dus ik wacht nog rustig af. Wanneer test jij weer?

6. mama2801

hoi gizzy ik ga maandag
    weer testen, ik ga er wel vanuit dat we zwanger zijn omdat we nu toch al een postiefe ovuluatie test hebben terwijl dit ruim na ons ei is hopelijk heb ik maandag een echte duidelijke zwangerschapstest en jij ook! heb nu nog een echte heel onduidelijke vage zwangerschapstest

7. gizzy

gizzy Actief lid

24 apr 2007
    150
    0
    0
    Ik duim voor ons allebei!
    En hou me op de hoogte he ;)
    Als ik nieuws heb laat ik het ook zeker weten!

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    He meis, ik zou pas echt juichen als je een duidelijke zwangerschapstest in je handen houdt.

Ik vind dit een beetje tricky om uit te gaan van een positieve ovulatie test (heb je een echt superdikke tweede streep of is de 2e streep duidelijk te zien?)

Ik had vorige maand ook duidelijk ovulatie testen maar was echt niet zwanger.

Ik zou nog even inbinden wat betreft het wel/niet zwanger zijn om een teleurstelling te voorkomen.

Ik hoop natuurlijk dat je wel gelijk hebt! (dat spreekt voorzich)

Gr, Paula

9. mama2801

hoi paula

ik heb een duidelijke 2de streep en de laaste dagen (heb nu 3 dagen achter elkaar getest word de streep steeds duidelijker
    ik heb ook een zwangerschaps test gedaan maar dat was nog te licht om er iets van te kunnen maken.
    de symptonen die ik zeggen me gevoel wel heel sterk ik zwanger ben

nog 3 dagen dan weten we het 100%

10. gizzy

gizzy Actief lid

24 apr 2007
    150
    0
    0
    Ik de digitale ovu testen gebruikt, daar kan je niet omheen. Maar ik blijf idd nog voorzichtig en geloof het pas als ik een positieve zwangerschapstest heb. Voor mijn gevoel kan het nu nog 2 kanten op gaan.
    En we wachten af welke dat is ;)

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    sorry hoor wil helemaal niet vervelend overkomen of wat dan ook...

maar die banner van 3 wkn en 4 dgn vind ik persoonlijk echt te vroeg om te plaatsen zeker zonder positieve zwangerschapstest....

ovulatietesten mag je nooit gebruiken als zwangerchapstest omdat deze op het lh hormoon testen en niet op het hcg hormoon...Lh heeft iedereen in zijn lichaam als jij daar een teveel van aanmaakt en jouw ovu test werkt al bij een laag lh gehalte kun je daarom een positieve test in handen hebben...

ik weet niet zo goed wat ik moet denken als ik iemand zie met een banner van 3 wkn en 4 dgn...een gyn of ha zou je uitlachen als je zou vertellen dat je 3 wkn en 4 dgn zwanger bent.....

na je eisprong duurt het ongeveer 10 dgn voor het eitje goed en wel ingenesteld is en dan duurt het ook nog even voor het hcg hormoon hoog genoeg is om waargenomen te worden en afgaan op een ovu test die positief is :( begrijp me niet verkeerd hoor ik hoop van harte dat je gelijk krijgt maar hier kan ik niet zo goed bij met mijn pet eerlijk gezegd...

ook dat je zegt dat je vermoedelijk zwanger was van een 3ling?

heeft de gyn dat gezien met een inwendige echo? zo ja dan waren er op het moment van de echo 3 vruchtjes te zien en is het niet vermoedelijk zwanger van een 3ling...zo niet tja waarom denk je dan zwanger te zijn geweest van een 3ling?

op 4 juni dacht je al zwanger te zijn nu 10 dgn later nog steeds ook je banner hierop aangepast...

nu zit je ruim voor je nod (volgens je banner) hebt behalve een positieve ovu test geen posizwangerschapstest niks...heb je dan straks als je ongesteld wordt een mk gehad of wat?

ik zou persoonlijk gewoon wachten tot je zekerheid hebt en niet uitgaan van een ovutest....

succes meid en geloof me echt als ik zeg dat ik hoop dat je gelijk krijgt hoor...

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb het al eerder gezegd maar aan je temp kaartje te zien heb je nog helemaal niet of pas net, namelijk (eer)gisteren je ei gehad en dit kan dus de posi ovutest verklaren......

13. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Huh Dames begrijp het niet helemaal kan je met een ovu test ook zien of je zwanger ben daar kan je j etoch niet van aflezen of je zwanger ben alleen dat je dan het vruchtbaars ben?

:(

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd watervrouw,

daar is een ovu test wel voor bedoelt maar sommige vrouwen hebben een positieve ovu test gehad waarvan later bleek dat zij zwanger waren of deden een ovu test toen zij zwanger waren om te zien of deze idd positief zou zijn (zoals onderstaande) en idd KAN een ovu test soms positief zijn terwijl je dus zwanger bent...

maar vaker is en blijft deze ondanks dat iemand zwanger is gewoon negatief...dus vandaar dat je een ovu test gewoon moet gebruiken waarvoor deze bestemd is...het aangeven van je aankomende eisprong en niet om een zwangerschap te testen... :(

dit is leuk om te doen als je zwanger bent om te zien of deze bij jou wel of niet positief is....verder niks...

15. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Aha thanks!

heb al ff zitten googleen :D

Ik zie ook dat je na heel veel pogingen zwanger bent!

gefeliciteerd ;)

16. gizzy

gizzy Actief lid

24 apr 2007
    150
    0
    0
  17. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Je moet het zo zien:

Ovutest meet LH : groen rondje
    Zw.test meet HCG: groen rondje met een rood hoedje

De zwangerschaptest meet dus geen LH omdat ie een rood hoedje erbij wil.

Ovutest meet alle groene rondjes dus daarom wordt ie ook positief met HCG.
    Maar een streepje op de ovutest is niet altijd het bewijs dat je zwanger bent.

Tegen het eind van je cyclus wordt ook je LH hormoon weer hoger en dat kan je ook meten.
    Dus daarom zal ik pas juichen met een positieve zwangerschapstest.

18. gizzy

gizzy Actief lid

24 apr 2007
    150
    0
    0
    precies!

19. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

22 mrt 2007
    549
    0
    0
    vind het ook een beetje vreemd verhaal.
    maar ik hoop voor je dat je echt zwanger bent!

gr
    mayo

20. mama2801

hoi smoekie

de gynacoloog die heeft met inwendige echo toen gekeken en hij zag meerdere vruchtzakjes zitten maar hij wist het niet zeker! hij had het ook over eventueele luchtbellen?

maar ik moest het even afwachten toen van hem na 3 dagen toen overtijd een bloeding gehad van 6 dagen wat ik normaal maar 3 dagen had.

en idd 10 mei was mijn laaste menstruati dus ik dacht gewoon weer de 10 de mijn nod te hebben omdat ik altijd een cyclus van 28 a 31 dagen te hebben maar nu zei iemand dat je ei 14 dagen er bij moest tellen dus Zo KOM IK OP EEN ANDERE DATUM UIT.

Deel Deze Pagina