Bedoelt ze dit misschien als grapje??? Anders vind ik het echt ziekelijk!! Helemaal als je naar jouw voorgeschiedenis kijkt (wat in je handtekening staat).
Ik vind Anne en Anna niet de zelfde namen hoor.... Ben je in verwachting en weet je dat je een meisje krijgt? En stel je voor...je bent in verwachting van en meisje zou je altijd nog in gesrpek kunnen gaan. Dat je al heel lang een naam hebt,maar dat hij erg op die van hun lijkt? Of er nog een stukje naam aanplakken of als tweede naam... Weet even geen voorbeelden met Anna of Anne
Mee eens.. jeminee! Dat zou ziekelijk zijn van haar! @TS. Misschien toch maar een andere naam nemen dan? Of iets wat erop lijkt? Onze oudste heet Lizzy en mijn zus heeft altijd Lilly in gedachte gehad. Dit wist ik niet tot een paar maanden geleden maar van mij mag ze hem doen hoor.
Anna als 2e naam zou ik doen of een naam waarin Anna zit inderdaad. Zoals Annabel, Annasofie, Annaroos.. Lastig hoor!
Ik zit met een iets ander dilemma... Wij hebben echt wel 5 jongensnamen die we leuk vinden en na heel veel wegstrepen eindelijk een meisjesnaam die bij ons blijft hangen. Dat is floor of floortje. Maar... De hond ( haha) van mijn schoonouders heet floris en die noemen ze heel veel floor of flo of flootje. Die hond heeft nog maar een paar jaar. Maar het voelt voor mij alsof er altijd zo n bijsmaakje aan zal zitteg of dat ze mijn kind dan ook flootje of flo gaan noemen... Dus ik neig naar wegstrepen van deze naam... Maar goed over 5 dagen hebben we de geslachtsecho en weten we of we met dit dilemma zitten of dat we ons moeten buigen over onze lijst jongensnamen
Helaas heeft zij ook zo een voorgeschiedenis dus dat maakt niet uit. Maar het is wel ziekelijk ja. Ik weet niet of ze het doet om me te pesten maar ik zie er de humor echt niet van in. (Eerlijk gezegd doet het me mega veel pijn omdat ik niet zwanger kan worden of blijven)
Ik zou gewoon de naam gebruiken die jullie willen. Als dat Anna is, dan moet je dat zeker doen! Het is toch jouw kind? Als dit de beste naam voor haar is dan liet ik me echt niet tegenhouden. Met mijn zus wel eens over gehad dat als mijn 'droomnaam' toevallig dezelfde zou zijn als die van een van haar kinderen, ik dat gewoon zou doen. Dat vond ze niet zo leuk nee, en ik krijg er nu wel eens opmerkingen over dat als zij dan nog een kind krijgen ze het gewoon dezelfde naam gaan geven als wij. Het gaat erom wat jij wilt, niet wat een ander kiest, hoe dichtbij ook.
Ik geloof dat wij de uitzondering op de regel zijn. Met mijn schoonzus heb ik een lijstje besproken met namen waar ik vanaf blijf en omgekeerd. Dat werkt ook heel goed.
Heel lastig! Ik vind het gevoel bij Anna wel heel anders dan bij Anne, maar het lijkt wel heel erg op elkaar. Ik zou rondkijken voor andere namen (er zijn er genoeg), maar als je daar echt niet uit komt inderdaad je zus even vertellen over dat Anna voor jullie al lang de favoriete naam was en jullie je dochter graag zo willen noemen. Moet geen probleem zijn, lijkt mij.
Nee ik zou het niet doen. Ik zou een verbastering kiezen en thuis kun je de naam afkorten en zo toch Anne als bijnaam geven. Wat vind je van: - Lianne - Annelies - Annabel - Annemieke - Annelies - Janne - Jane (jaa-nuh) - Sanne - Hanneke - Rianne
2 jaar geleden hadden mijn man en ik een leuke meisjes naam in gedachten. We hadden het er toen zo over met mijn zus en zwager. Toen zeiden hun we hebben een meisjes naam met een A toen zeiden wij o wij hebben ook een meisjes naam met een A bleken we alle 4 de zelfde naam Amy erg leuk te vinden. Mijn zus een zwager hebben nu een jongetje gekregen en wij hebben een hele andere meisjes naam
Anna en Anne is toch niet hetzelfde? Of lees ik ergens overheen? Ik zou het gewoon doen, voel je je er alsnog niet prettig bij combineer het dan ergens mee of als tweede naam of overleg gewoon met je zus
Ik zou het niet doen, maar ik en m'n zus zijn ook wel heel close met elkaar, misschien zit daar nog verschil in.. Gelukkig hebben wij hele andere namen die we leuk vinden
Ik zou het zelf niet doen, maar tenzij je elkaar dagelijks ziet, de kinderen bij elkaar in de klas zullen komen, de kinderen ook dezelfde achternaam hebben, enz. vind ik het niet heel raar als iemand er wel voor zou kiezen het toch te doen.
Ik zou het ook niet doen, je ouders hebben dan 2 kleinkinderen met (bijna)dezelfde naam, ongeacht of de Anna/Anne's elkaar vaak zien.
Nee, zou ik zeker niet doen. Mijn man kwam ook met een naam waarvan ik weet dat mijn zus die hoog op haar lijstje heeft staan. Dus toen hebben we die naam meteen weer geschrapt. Als mensen dichtbij je staan, en je weet een favoriete naam, dan zou ik daar gewoon niet eens aan denken om die naam te gebruiken. Maar dat is per persoon natuurlijk anders. Ik denk dat je toch een wrijving krijgt.. Zie het al bij vrienden die hun kindje Elin hebben genoemd, en er in hun familie een half jaar eerder een Linn is geboren. Daarnaast ook nog openlijk gezegd dat ze eigenlijk Linn wilde noemen.
gelukkig hebben wij dit dillema niet. voordat we kindjes hadden wilden we een meisje heel graag gloie cloie of zoie noemen. met een klemtoon dan natuurlijk he. mijn schoonzus had toen als favo meisjes naam Tirza. uiteindelijk zijn er eerst allemaal jongens geboren en daarna een megan van ons en een caitlin van mn schoonzus. ik moet er nu niet aan denkenmn kindje zo te noemen haha weet je er zijn genoeg namen en ook al vind je anne of anna heel mooi er kotm wel weer een naam die nog mooier is. ik zou in elk geval zeer zeker niet de naam van een ander kindje gebruiken. net alsof je je eigen kindje dan vernoemd naar dat kindje zowiezo gebruiken wij namen waar we niemand mee kennen. dus als iemand een naam heeft voor zichzelf voor zn kind of partner of wat dan ook valt di enaam voor ons meteen af