Ik zou het niet doen. Bekijk het eens vanuit het standpunt van je ouders. Dan hebben zij een kleindochter Anne en een kleindochter Anna. Dat lijkt me echt bijzonder vervelend voor die mensen
Ben ik overigens de enige waar meerdere neven en nichten dezelfde namen hebben? Ik heb bijvoorbeeld in mijn naaste familie 3 x Gea en 2x Susan, 2 x Siebren en 2 x Peter. Dus misschien dat het bij ons ook wel normaler is dat er meerdere gelijke namen in de familie voorkomen?
Bij ons ook hoor: broer en zus met zelfde naam voor dochter, broer en zus met zelfde naam voor zoons. 1 zus die haar dochter de naam gaf die ik altijd al geroepen had voor mijn evt. dochter later en ik heb weer een naam gegeven aan zoon die zíj had bedacht voor haar evt. zoon (maar dat wist ik niet). Wie eerst komt, eerste maalt...
Ik heb twee nichtjes die Sophie heten.. ik vond dat uitermate stom van mijn neef die zijn dochter zo noemde... maar goed, de knul weet niet eens dat hij al een nichtje had met deze naam. Weinig interesse in zijn familie.
Zou gewoon de naam doen die je mooi vindt, toch leuk 2 nichtjes waarvan de namen op elkaar lijken. denk niet dat de nichtjes daar zelf grote problemen mee zullen hebben. Voor wie zou het een probleem zijn dat de namen op elkaar lijken dan? Onze dochter heet Lara dat zou dan betekenen dat mijn zusje haar dochtertje niet sara, mara, lana, tara etc etc zou mogen heten?
Je kijkt toch niet vanuit het standpunt van iemand anders als je een naam voor JOUW kind bedenkt. jaaaa dat is inderdaad enorm vervelend zeg daar komen die mensen nooit meer boven op.....wat een ramp! wat een ramp! Ik denk eerder dat deze mensen alleen maar trots zouden zijn op hun 2 kleindochters....
Als je op een forum raad komt vragen over je naamkeuze, hou je duidelijk wel rekening met de mening van anderen. Dus waarom dan niet met je ouders? Je hoeft daarvoor niet zo giftig te doen