zus kiest dezelfde naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door nosunnysunday, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou het niet doen. Bekijk het eens vanuit het standpunt van je ouders. Dan hebben zij een kleindochter Anne en een kleindochter Anna. Dat lijkt me echt bijzonder vervelend voor die mensen

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ben ik overigens de enige waar meerdere neven en nichten dezelfde namen hebben?

Ik heb bijvoorbeeld in mijn naaste familie 3 x Gea en 2x Susan, 2 x Siebren en 2 x Peter. Dus misschien dat het bij ons ook wel normaler is dat er meerdere gelijke namen in de familie voorkomen?

3. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Bij ons ook hoor: broer en zus met zelfde naam voor dochter, broer en zus met zelfde naam voor zoons. 1 zus die haar dochter de naam gaf die ik altijd al geroepen had voor mijn evt. dochter later en ik heb weer een naam gegeven aan zoon die zíj had bedacht voor haar evt. zoon (maar dat wist ik niet). Wie eerst komt, eerste maalt...

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    Mwa. 2 neven van m'n moeder werden beiden vader met een weekje tijd tussen: Pieter & Dieter ....

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb twee nichtjes die Sophie heten.. ik vond dat uitermate stom van mijn neef die zijn dochter zo noemde... maar goed, de knul weet niet eens dat hij al een nichtje had met deze naam. Weinig interesse in zijn familie.

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Zou gewoon de naam doen die je mooi vindt, toch leuk 2 nichtjes waarvan de namen op elkaar lijken.
    denk niet dat de nichtjes daar zelf grote problemen mee zullen hebben.
    Voor wie zou het een probleem zijn dat de namen op elkaar lijken dan?

Onze dochter heet Lara dat zou dan betekenen dat mijn zusje haar dochtertje niet sara, mara, lana, tara etc etc zou mogen heten?

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Je kijkt toch niet vanuit het standpunt van iemand anders als je een naam voor JOUW kind bedenkt.
    jaaaa dat is inderdaad enorm vervelend zeg daar komen die mensen nooit meer boven op.....wat een ramp! wat een ramp!
    Ik denk eerder dat deze mensen alleen maar trots zouden zijn op hun 2 kleindochters....

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je op een forum raad komt vragen over je naamkeuze, hou je duidelijk wel rekening met de mening van anderen. Dus waarom dan niet met je ouders?

Je hoeft daarvoor niet zo giftig te doen :)

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    *foutje*

Deel Deze Pagina