vraagje over lengte/weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nina22, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    hoi dames,

ik vroeg me even iets af voordat ik de vk bel.
    ik heb met 8+5 een termijn echo gehad (wat achteraf veel te vroeg blijkt te zijn) ik dacht dat ik zelf 9+1 was, maar goed, de baby was toen 2 cm.

gister heb ik een gewone echo gehad wat dus eigenlijks een termijn echo had moeten zijn maar ze heeft de baby alleen even op gemeten het was ruim 9 cm. ze heeft dit x geen aantal weken erbij gezegt.

en toen ik thuis was dacht ik er pas aan. ik ben 13 weken maar het aantal cm komt overeen et 15 weken.

wie heeft hier ervaring mee of hoe groot is jullie baby met 13 of 15 weken aan de hand van een echo?

alvast bedankt!

2. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik weet niet meer hoe groot mijn kindje toen was, maar het lijkt me wel belangrijk als je nog combi test wil dat kan maar tot 16.

Wanneer heb je vervolg afspraak gepland?

Ik weet niet waar je onder controle bent maar ik zou de situatie uitleggen en om een echo vragen

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Raar dat ze geen.weken heeft gezegd. Heb je geen brief erbij gekregen met alles erop, zo'n pc uitdraai, daar moet t opstaan want dat worst echt goed in de gaten gehouden

4. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik zou even bellen, want zij heeft zelf ook de uitdraai gemaakt van jouw echometing: daar staat echt altijd de overeenkomst van de lengte van het kindje en het aantal weken zwangerschap. Dus hoe lang was jouw kindje, dan staat daarachter vermeld het aantal weken zwangerschap waarmee dit overeenkomt.

5. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
  6. pleegje

pleegje Lid

24 sep 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik heb met 13+2 een echo gehad en de lengte was toen 7,25cm
    9 cm is voor die termijn inderdaad wel echt aan de grote kant...
    ik zou gewoon even de vk bellen met je vraag

7. Heb je geen foto meegekregen waarop het lijntje getrokken staat? Bij mij staat dan rechts onderin altijd met hoeveel weken het overeenkomt.. Anders zou ik ook even bellen. En niet teveel zorgen maken, die lengtes kunnen zó verschillen. Ik liep soms een week voor en bij een echo drie dagen later, liep ik dan ineens weer een dag achter (terwijl je toch zou verwachten dat dat onmogelijk is ;) ).

8. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    bedankt iedereen voor de tip! ik heb wel en foto maar idd sonder meet lijntje.. vind het zelf ook vreemd ik zal even de vk bellen! laat het wel even weten!

want k heb idd ook geen brief mee gekregen en de vorige keer wel.

ik heb nog geen vervolgafspraak alleen een 20 weken aar dat duur nog 6 weken

9. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    ik heb even gebeld, de brief gaat tegenwoordig digitaal.. ze zou er naar kijken en daar zal het idd wel opstaan het aantal weken, heb 17e pas weer een afspraak bij de vk dus even wachten achja met de baby was verder alles goed gelukkig dus maak me geen zorgen:)

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    13+5 was bij mij geloof ik 9,5 cm. Bij 17+1 18,5 cm.. Liep altijd goed qua termijn

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Iedere baby heeft zijn eigen groeicurve dus NIET het aantal weken berekenen aan de hand van de lengte.

1e dag laatste menstruatie is het begin van week 1 van de zwangerschap. Heb je een hele lange cyclus; reken 2 weken terug van je eisprong als je eerste week.

12. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    ik heb geen 1e dag laatste menstruatie omdat ik hier voor een miskraam heb gehad, en niet weer ongesteld ben geweest daarna,

maar de vk zei dat ze even naar de uitdraai van de echo ging kijken, komt goed:) het groeit in iedergeval goed!:D

Deel Deze Pagina