Och moeders schikken ook wel eens als je dit soort nieuws en dat 2 keer op een dag hoort....ze word gewoon dadelijk binnen 2 maanden tijd 2 keer oma Je zusje kunt er natuurlijk niets aan doen die weet toch niet dat je zwanger bent weet je moppelientje soms gaan dingen niet zoals het gepland gaat ik heb hier in de wc een mooie spreuk hangen (vooral voor me vriend) en daar staat het volgende... Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Ik vind de reacties van sommige Maar een beetje raar! Jullie kunnen het verhaal ook even van ts haar kant bekijken aangezien moeders niet zo leuk reageerde en ze geen goede band heeft met haar zus. En dan de reactie's "ik zou het wel geweldig vinden,samen dit en samen dat!!!" Wie zegt dat ts dit zo gezellig vind?? Ik begrijp je wel hoor ts....het is een beetje dubbel. Maar probeer er toch van te genieten!
enige irritatie? nee hoor. maar blijkbaar irriteer jij je aan een hoop. als je al niet met een ander zwanger kunt zijn. het gaat mij erom dat het niet gek is jij moeder hoor op 1 dag dat ze 2 keer oma gaat worden. aan je schrijven ben je niet zo oud en dan zal je moeder zichzelf waarschijnlijk nog te jong vinden. dus daarom vind ik dat je zeurt.
Ik liep samen met mijn schoonzusje en we scheelden 2 weken, we vonden het geweldig samen zwanger en de oma en opa ook. Alleen me broer maakte zich grote zorgen, wat als we op de zelfde dag bevallen?! Helaas bleek het bij mij fouteboel en werd ik gecurriteerd. Maar ik zou in iedergeval echt gaan genieten van jullie spruitje in je buik! En als jullie straks beide uit de " gevarenzone" zijn misschien rustig aan elkaar opzoeken of een middagje shoppen, alles naar je eigen gevoel. En je moeder zal ondertussen ook wel over de schrik heen zijn en zij zal echt niet minder van de kleinkinderen houden hoor!
Hey meiden, Gelukkig voel ik mezelf er al een stuk beter over, mijn zus net zo. Ze heeft gister weer een echo gehad en dat leek allemaal goed, gelukkig! Had haar gister nog even aan de telefoon, ze leek er ook behoorlijk aan gewend te zijn. Eigenlijk vind ik het wel jammer dat er nooit zo close geweest zijn, dat vond ik al, maar nu helemaal. Ze is altijd zo afstandelijk. Met mijn zwangere vriendin heb ik het over alles maar met mn zus loopt het zo stroef, onnatuurlijk voelt het aan. Nogmaals bedankt voor de normale reacties, goed om te weten dat er meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben. De eerste avond reageerde ik ook een beetje heftig denk ik maarja tis allemaal zo emotioneel de afgelopen dagen.
Da's ook logisch, toch? Los van alle hormonen en veranderingen... Je hebt je natuurlijk al een tijdje een voorstelling gemaakt van 'hoe het zou zijn als het gelukt is'. En daarbij heb je nooit nagedacht over dat je zus een rol in dit plaatje ging spelen. Da's inderdaad even omschakelen.
Wat jammer dat het vertellen van je zwangerschap niet zo is gegaan als je gehoopt hebt, maar uiteindelijk gaat het om het boodschap en niet op de manier hoe toch? Ook jammer dat je band met je zus niet zo goed is, maar misschien is dit nu iets waardoor jullie je band kunnen verbeteren. Je hebt nu iets wat je samen met je zus kan delen, ervaringen bespreken, samen shoppen etc. Probeer het gewoon positief te benaderen en als het toch niet gaat zoals je had gehoopt, dan weet je iig dat je het heb geprobeerd. Laat het dan maar lekker los en geniet lekker van je eigen zwangerschap