Gewoon uitleggen dat je er niet prettig bij voelt... Hier wil ik voor geen goud direct de familie eromheen, laat staan dat ze op de gang wachten... dus hoop msar dat het in de nacht geboren word en voor de uitgerekende datum
Ik zou toch inderdaad tegen haar zeggen dat je je hebt bedacht. Je moet wel een beetje ontspannen je bevalling in kunnen gaan (zover mogelijk). Hier wilden de ouders pertinent niks weten van een aankomende bevalling, want dan gingen ze zich alleen maar zorgen maken en afvragen hoe lang het ging duren... Gelukkig maar...de oudste liet vanaf het moment dat ik naar het ziekenhuis ging nog 24 uur op zich wachten (en toen was ik al de hele dag thuis bezig geweest!) De jongste is overigens gehaald met een keizersnee en dat wisten ze wel. Schoonouders pasten hier op de oudste en datum/tijd was bekend. Tot ze in het ziekenhuis de keizersnee ineens 1,5 uur hadden vervroegd! We belden ze dat ze geboren was op het tijdstip dat ik normaal net in de OK zou gaan......toch nog een verrassing!
wij hebben bij de vorige ook niemand verteld dat we gingen bevallen. terwijl het van te voren wisten. alleen mijn zusje wist het maar dat was omdat ze mijn oudste op moest vangen na school. en die heeft ook haar mond gehouden. iedereen werd pas na de bevalling gebeld. daardoor hadden we gewoon tijd om van onze bb te genieten. tegen de tijd dat ik op de kamer kwam was mijn ma broer schoonpa er. en zelfs toen hebben we gezegd dat iedereen pas in het kraamhotel mocht komen. en dat was dus de dag erna. het is jullie kindje en niet van je familie of vrienden. hun kunnen best een paar uur of een dagje wachten.
Fijn om jullie ervaringen en ideeen te lezen. Ik heb het mijn zusje verteld en ze reageerde erg begripvol. Onze band is ook goed maar omdat ze zo enthousiast was dat ik het eerst prima vond, vond ik het best lastig om haar nu teleur te stellen. Vandaag is mijn verlof in gegaan en had ik een pakketje in de brievenbus. Het was een kaart en twee tijdschriften van haar als aardigheidje voor mijn verlof. Echt lief!
oh nee echt niet. vorige bevalling ben ik aan mijn lot overgelaten in een moeilijk moment en dat was heel beangstigend. mijn man was toen ook pas net een paar uurtjes naar huis gestuurd. als hij deze keer naar huis gestuurd wordt, weigeren we dat. als ze erg moeilijk doen mogen ze kiezen: of we blijven allebei of we gaan allebei naar huis. met mijn moeder afgesproken dat als mijn man even naar huis zou moeten voor onze zoon of om bij te tanken of om te douchen ect, dat zij dan bij mij is. maar bij de bevalling is alleen mijn man erbij en natuurlijk een medisch team
Bij mij stond de halve familie (6 personen) ook op de gang te wachten, dit was achteraf niet besproken en ik wilde dit ook niet. De verpleegsters hebben ze een voor een weggestuurd omdat dit tegen de regels in was van het ziekenhuis. Zelf zou ik er nooit wat van durven te zeggen dus was erg blij dat zij dit hebben gedaan.
Hier zaten mijn smoeder szus en papa op de gang Nou ik heb er echt niks van gemerkt dat die daar zaten haha Heb zelfs me paps bog gebeld dat ik 8 cm had en of hij na zkh kwam heel persoonlijk dus
Ik zou het ook niet prettig vinden als ik weet dat er iemand op de gang zit te wachten.... zus, moeder, buurvrouw vriendin of wie dan ook. Dus dat zou ik ook aangeven. Bij Tycho had ik al lang en breed weeen toen een paar vriendinnen smstten " en en is het al begonnen?" Ik heb toen heel flauw misschien een berichtje terug gestuurd dat alles nog rustig was maar had er geen zin in dat ze op de stoep zouden staan of elk uur zouden gaan bellen of ik al bevallen was! Bij Milou heb ik wel mn vriendin een berichtje gestuurd toen ik onderweg was naar ziekenhuis, maar daar wist ik van dat ze toch niet in de auto zou springen om ook te komen. Schoonoduers wisten het wel ( die pastten op Tycho) en de broer van mn vriend hadden we ook ene berichtje gestuurd want die stuurde ook een berichtje hoe het was toevallig. Ik zou het dus tegen je zus zeggen dat je het niet prettig vind en anders gewoon niet bellen of smssen als ze wat vragen en het is toevallig begonnen. En dan indd pas bellen als je lekker bevallen bent en jullie gezinnetjestijd heb gehad
Het verbaasd me echt dat wij Nederlands zo op ons zelf zijn....geen familie, geen vriendinnen enz.... Sorry ik zou het persoonlijk juist erg lief en fijn vinden als iemand met mij mee leeft....dus ik zie het probleem niet ....
Vind het echt gek dat er famiie is die gezellig even op de gang komen wachten. Ik moet er niet aan denken om iemand extra in de stress te zitten werken gewoon omdat ik dan 5 minuutjes eerder de baby zou kunnen zien. En trouwens, dat wordt in ons ziekenhuis trouwens niet eens toegestaan. In andere ziekenhuizen dan wel? Je mag hier één iemand mee de verloskamer in nemen, en er wordt absoluut niet gewacht in de gang. Op de kamer wachten gaat ook niet, want die heb je dan nog niet, wordt pas klaargemaakt als je bevallen bent En als je een goed dik uur later eindelijk een kamer hebt (ze verzorgen je eerst boven nog, baby aanleggen, mama wassen, enz), dan mag er pas bezoek binnen. Vind het heerlijk geregeld zo! Lekker die eerste momenten met ons drietjes. Kun je niet gewoon tegen je zus zeggen 'ik wil niet dat er iemand zit te wachten, we bellen je wel als we er klaar voor zijn'? Ik snap best dat er mensen zijn die dat leuk vinden, de hele familie op de gang, maar als de moeder het niet ziet zitten past de rest zich maar aan, zij moet zich wel een béétje op haar gemak voelen he
a bah. moet er ook niet aandenken.. In het ziekenhuis waar ik ben bevallen van de eerste, mocht er ook geen familie wachten. Na de bevalling wilde ik alleen opa's en oma's hebben.. en de rest op de kraamafdeling.. regeld me moeder de rest van de famile ook tegelijk.. dus lig je daar op de verloskamer waar de hele meut binnen komt.. terwijl ik dit DUIDELIJK had doorgegeven dat ik dit niet wil. Ze hebben de boel in de wachtruimte op de verloskamers ook nog op de kop gezet.. #schaam# nu hoop ik thuis te bevallen. Als het snachts gebeurt dan blijft zoon gewoon thuis. Overdag gaat hij naar opa en oma maar hij is de eerste die zijn broertje of zusje mag zijn. De eerste uren wil ik met zijn 4en zijn en opa en oma mogen wel even kijken, maar moeten later terug komen.. Wil eerst tijd hebben voor ons zelf.. ik hoop gewoon dat de baby snachts komt..want dan weet niemand nog dat de bevalling is begonnen...
Ik zou heel duidelijk maken dat je dit niet wil! Ik ben met 42 weken ingeleid en uiteindelijk heb ik een KS gehad, lig ik net 5 minuten op de uitslaapkamer met mijn dochter en man eindelijk naast me komt mijn moeder aan kakken! Ze vond het te lang duren en was maar naar het ziekenhuis gegaan. O het moment was ik nog te beroerd en verdoofd maar later kwam mijn woede wel, 15 minuten later was mijn schoonmoeder er ook ze hadden elkaar gebeld. Bij de tweede heb ik nu al heeeeeel duidelijk gemaakt dat ik dit echt niet wil! Zelfs niet als de gene waar mijn dochter is geweest haar komt brengen, ze gaan eerst maar een uur koffie drinken ofzo, eerst wil ik genieten van ons gezin! En meid helemaal bij de eerste zou ik de eerste 2a3 uur geen bezoek willen!
ik zou het zeker zeggen zelf zou ik er geen moeite mee hebben. Zou wel duidelijk maken dat het lang kan duren en zou het meer rot vinden voor diegene zelf. Wie wil nou een hele dag in een ziekenhuis op de gang wachten?
Toen ik ging bevallen zat iedereen gewoon in de gang te wachten. Een aparte plek hebben ze dan echt niet naast mijn deur dit was buiten de verloskamers. En echt geen moment gedacht ik moet opschieten ofzo hahaha ze zitten daar vrijwillig hoor. Toen onze zoon geboren was rustig bijgekomen en alles en toen per 2 even naar binnen nog geen minuut en toen weer weg lange zit voor even maar goed dit wilde zij zelf. Nu bij de tweede zal ik ze ook laten weten als ik naar het ziekenhuis ga en of ze komen dat is aan hun.
pff dan heb ik een gekkenhuis bevalling gehad haha bij me eerste waren me vriend en me moeder en schoonmoeder erbij in het ziekenhuis me dochter is thuis geboren door omstandigeheden erg druk haha me moeder me schoonma me tante twee verloskundige en een kraamhulp erg gezellig vond ik het en de laatste in het ziekenhuis was me moeder er en me vader en stiefmoeder ik vind die drukte heerlijk en bij deze word het weer druk me moeder en schoonma me vriend zijn erbij hoop dat deze ook weer lekker snel ga ik voelde me er hier goed bij dus je moet egt je gevoel volgen daarin
Lekker aan jezelf denken! het is jou bevalling en je moet doen wat je zelf wilt! Iemand van de familie bij ons wil er dan eventueel ook bij zijn. ( nog langgggggg niet aan de orde!! ) maar wij doen het liever ook samen. Dus gaan we dat ook doen. Hoe teleurgesteld mensen ook zijn.
Bij mij zat ook mijn familie te wachten op de gang. Mijn maakte het niet uit! Ben naderhand wel heel blij dat ze er waren. Ik moest meteen na de bevalling na de OK dus vond het voor mn vriend wel fijn dat hij niet alleen met de kleine was.