Zus wil oppas maar niet bij haar thuis!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja misschien is het raar dat ik nu pas zeg dat ik het bij haar thuis wil. Heb er eigenlijk ook nooit over nageacht. Maar ze waren hier net even en toen het zo snel zo druk en een bende was leek het me beter om het bij haar te doen.

Alleen heb ik ook nog een kindje van 1 die moet slapen. Zij maakt daar dan een punt van. Ja dan moet dat allemaal boven. Ze is gewoon bang voor rommel. beetje ziekelijk hoor!!!

2. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Je zou ook kunnen voorstellen dat zij de rommel opruimt en de vloer dweilt als ze terug komt van het werk. Je zal niet voor niks ziek thuis zitten dus zou raar zou ik het niet vinden als je dat van haar zou verlangen.

Ik vind het zelf ook niet fijn als er mensen in mijn huis zijn als ik er zelf niet bij ben.

3. tulip

tulip Niet meer actief

om verder gezeur te voorkomen zou ik maar stoppen met het oppassen, op de een of andere manier zal dit een keer fout gaan en dan heb je pas echt een probleem.

Sowieso vind ik het wel heel apart dat haar kind iets sloopt bij een ander. Dat vind ik echt niet kunnen. Per ongeluk is wat anders.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, dan zoekt ze inderdaad maar een ander, wat kinderachtig!
    Lekker wel een ander met de zooi opgescheept laten zitten, maar zelf niet willen dat het een rommeltje wordt.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik denk dat mijn moeder zich nu weer opoffert en zegt dat ze de kinderen wel bij haar kan brengen. Dan moet haar schoonmoeder het daarna doen. Maar dan komt het over alsof ik niet wil. Dat slaat toch nergens op? Straks heb ik het nog gedaan.

Hij heeft het niet express kapot gemaakt, maar snapte ws niet waarom de deur niet openwou!

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik vind het best egoistisch van je zus. Ze mag blij zijn dat jij oppast en als je het gratis doet dan helemaal en dan nog zeuren over rommel? Zo'n oppas wil ik ook wel. Kindjes ophalen, de oppas met de rommel laten zitten en thuis komen in een schoon huis.
    Zou dit echt even met je zus overleggen, bij jou of anders niet.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja misschien als ik het gelijk had gezegd dat ze iemand anders had geregeld. Maar ik had niet door dat het een probleem zou zijn.

En eerlijk gezegd vind ik het ook de eer te na om nu te zeggen dat het wel bij mij kan. Want het gaat nu echt om de troep en dat ze mij dus blijkbaar niet vertrouwt in haar huis.

8. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

A. je wilt het ook niet bij jou thuis, dus dat is waar.
    B. Ik had 2 oppaskids waarvan de 1 ook alles sloopt en het nodig vond om op de muur te tekenen. Haar aanpakken lukte niet want ik ben haar moeder niet en kon haar op milde wijze niet ten rede brengen. Haar moeder kon dit ook niet dus heb ik gezegd dat ik ermee stopte en dat het me spijt. Heel duidelijk. Zij kon dingen blijkbaar niet vergoeden (mooie praatjes maar verder niets) en ik zat met steeds meer kapot speelgoed thuis.

En als ze niet wilt dat haar huis een troep word dan moet ze haar kids opvoeden. Die van mij komt het gewoon brengen als ze per ongeluk iets kapot gemaakt heeft (wat ook echt wel gebeurd, zowel hier als bij anderen) En zegt dan sorry, ze gooit het dan ook zelf weg in de prullebak, zo leert ze dat als iets kapot gaat, je er niet meer mee kunt spelen. Gewoon opvoeden dus.

Kinderen maken nou eenmaal wel eens wat kapot en maken er een troep van. Als ik S. op haar kamer laat spelen en ik ga na een uurtje kijken wat de schade is, ligt haar complete kamer overhoop! Daar is ze kind voor toch?

Je kunt naderhand toch samen met alle kids de troep opruimen die gemaakt is? Doen we hier ook (ook met de oppaskids)

Ik vind je zus erg moeilijk doen en erg egoistisch overkomen in je verhaal. Als ze werkelijk zo is zal ik haar ook echt eens op aanspreken, ze kan niet verlangen dat omdat ze iets nodig heeft, iedereen maar in haar straatje moet dansen toch?

Sorry voor mn harde reactie hoor, is niet kwaad bedoeld naar jou toe.

9. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wil niet stoken ofzo, maar het zou mij echt kwetsen als mijn zus tegen me zou zeggen dat ze mij niet in haar huis vertrouwt. Hangt waarschijnlijk ook af van hoe je relatie met haar is. Ik zou me niet meer geroepen voelen om op te passen dan ook.

Als je een betaalde oppas zou nemen komt die toch ook in huis, dat lijkt mij lastiger. Dan liever zus ipv een vreemde.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja ik vind het ook raar dat ze het niet wil. Maar eigenlijk hebben we dezelfde reden. Ze zijn zo druk en maken een bende. Maar zij heeft meer ruimte en dat vind ik danwelfijn. Ze kunnen hier zo makkelijk in en uit lopen ,heb alle troep gelijk in de woonkamer.

En mijn zus is ziekelijk wat schoonmaken betreft. Zo erg dat ze op de dag van haar bevalling alweer met een doek in de handen stond.

11. VrouwtjeRomy

:Dklinkt als mij! Als het huis niet opgeruimd is ga ik midden in de nacht nog uit bed omdat ik er niet van kan slapen whahaha.

Maar dan snap ik niet dat ze dit niet doorgeeft aan haar kinderen. Die van mij mag best een troep maken maar moet het achteraf zelf opruimen en weet dit dondersgoed.

Waarom laat ze haar kinderen dan zo "ontsporen" Want zo klinkt het.

12. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ik zou een compromis stellen met zuslief....2 dagen bij jou 2 dagen bij mij...als ze dat niet wilt zal ik zeggen dat ze dan iemand anders moet zoeken omdat het zo niet verder gaat.
    En daarbij het zijn haar kinderen,,dus ook eigenlijk toch normaal als er iemand bij haar thuis op haar eigen kinderen let.

Ik ben ook echt een schoonmaak freak hou niet van een rommelig huis.
    Maar leer mijn kinderen wel wat hun vies maken of wat dan ook moeten ze zelf opruimen ben gekke bertje niet

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jij past toch voor haar op??
    nou dan lekker bij haar hoor!

lekker makkelijk van dr om dr kinderen bij een ander te brengen met het idee dat ze daardoor zelf geen ''rommel'' heeft!

14. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Als je nog wel enigzins bereid bent om bij jou thuis op de kinderen te passen, kan je ook het voorstel doen om jou te helpen met het opruimen van de bende.
    Dan heeft zij haar zin en zijn de kids bij jou, en heb jij naderhand je huis weer mooi snel aan kant.

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou soms kun je beter even snel alleen de bende opruimen, gaat vaak nog sneller dan met z'n allen.

Ik stelde het voor omdat zij een mooie grote tuin hebben en geen buren, dus kunnen de kids lekker gek doen. Het is nu een beetje uit de hand gelopen. Zij wil het gewoon niet. Is gewoon zo'n controlfreak dat ze er absoluut niet tegen kan dat zij aan het werk is en ik met 4 kids bij haar thuis. Dan zit ze zich zo op te vreten!!!

Heb tegen mijn moeder gezegd dat ik het dom vind dat zij zich weer opoffert, want ze past al zoveel op!

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Moet dus nog 4 keer oppassen.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vind het niet reeel dat zij bang is voor een bende en dat er spul kapot gaat en dat liever dan in jou huis heeft.

17. VrouwtjeRomy

Ja maar zo leren de kids het natuurlijk niet. Lekker handig, troep maken en mamma het op laten ruimen!;)

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik vind het echt belachelijk....

miss moet je zelf gaan stampvoeten om je punt duidelijk te maken bij haar??? :D

dus jij hoeft straks niet meer op te passen?
    en je moeder neemt het over?
    nou daar komt ze dan gemakkelijk van af!
    Leuk dat die kinderen bij je moeder wel alles mogen afbreken :(

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja mijn moeder gaat dan wel even de stad met ze in. Maar ze heeft al zoveel opgepast, ze was er bekaf van. Ik snap het niet en ik heb gezegd dat ik dat belachelijk vind. Het was gewoon een idee van me, dacht lekker makkelijk bij haar thuis. Maar nu is het een principekwestie geworden. Ik heb gezegd tegen mijn moeder dat ze maar moet zeggen tegen mijn zus dat ik me behoorlijk beledigd voel.
    Volgens mijn moeder is dat het niet. Ze ziet er gewoon tegenop dat er mensen in haar huis zijn als zij weg is.

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn idee dus, je zus weet nual dat het een dikke zooi gaat worden en wil dat liever niet in haar eigen huis. nou laat haar maar lekker iemand anders zoeken dan.

Deel Deze Pagina