Zus wil oppas maar niet bij haar thuis!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Toen ik nog zwanger was, werd er afgesproken met een familielid dat zij 1 dag per week bij haar thuis zou mogen oppassen. Later vonden wij het toch fijner dat ze naar ons thuis zou komen maar dit paste niet voor haar. Wij hebben dan gewoon een andere oplossing gezocht. Geen gedoe rond ontstaan verder, geen andere mensen erbij betrokken ("zeg haar maar dat ik me beledigd voel" => nee zeg haar dat zelf ;) ). En ik denk dat jij dat ook zo moet doen. En als je moeder zich telkens laat inpalmen is dat gewoon heel jammer maar ze is toch echt oud genoeg om nee te zeggen tegen je zus lijkt mij.

2. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Waarom moet je moeder dit doen? Opdraaien voor de opvang EN jullie ruzie uitvechten? Loop zelf naar haar toe en vertel het haar recht in haar gezicht. Zeg meteen dat je met alle liefde op haar kids past en dat je erg gek op ze bent maar het gewoon verstandig is om het bij haar te doen om de punten die je opgenoemd hebt. En ook dat je vind dat je moeder hier niet steeds voor moet opdraaien.

Mijn schoonouders vallen beide met een plof op de bank na een dagje met 1 kind te hebben doorgebracht dus dat beperken we ook en dus brengen we haar vaker naar schoonzus toe. Ik vind dat je zus dat respect ook moet hebben. dan maar even niet zoals jij het in je hoofd hebt. Ze kan ook voor andere opvang kiezen. Breng ze naar een kdv of neem een oppas aan huis aan.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja ik moet het ook zelf zeggen, maar ik wist dat ze het er nog wel over zouden hebben. Ze zien elkaar toch zo vaak!!

Ik bel haar anders wel even op straks...

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als ze samen je hele huis op de kop zetten, bied je het de volgende keer toch gewoon niet weer aan.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Ik wou gewoon zeggen: laat zoiets niet escaleren en praat het gewoon uit. Als geen van beide kan toegeven dan moet zij maar een andere oppas zoeken!

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Aangeven, je wilt best oppassen om haar uit de brand te helpen, maar dan wel bij haar thuis. Wil ze dit niet. Dan zoekt ze maar een andere oplossing.

Zij wil niet dat haar huis een puinhoop is na een dag de kinderen thuis, maar jij zit daar ook niet op te wachten toch?! Misschien aangeven dat je er voor zorgt dat het huis gewoon netjes is als ze terug komt. Blijven jullie gezellig eten met zijn allen.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja ik weet ondertussen hoe ze is, dus ik zou er echt bende van maken. Ze kan me heus wel vertrouwen, maar blijkbaar denkt zij dat dat niet kan. Ik weet het ook niet, maar vind het wel dom.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    minny echt vervelend dit hoor!!
    heb je haar al gebeld?

9. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Lekker is dat.
    Zij wil geen rotzooi, dus moet het maar bij jou?
    Zij wil der spullen heel houden, maar jouw spullen maken niet uit? Die van jullie moeder zeker ook niet dan?

En ze "wil geen mensen in der huis hebben, als zij er niet is" ? Persoonlijk versta ik dan onder "mensen" , personen die ze niet zo goed kent. Maar je bent der zus... Beetje vreemd gedrag van der.
    Ik zou het mooi niet door laten gaan. Laat der maar iemand anders zoeken. En het is misschien lullig voor je moeder, maar die moet dan ook sterker in der schoenen staan om nee te zeggen.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou het is al opgelost, ik pas morgen bij haar thuis op!!!!
    Ze belde me net!

11. bereke

bereke Niet meer actief

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    ja ik ben ook blij...

13. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het best wel een heftig probleem als jullie beide van mening zijn dat de kinderen eigenlijk "overlast" veroorzaken. Zijn jullie beide zo ubernetjes en precies of moeten de kinderen wellicht anders benaderd worden en geleerd wat wel/niet kan?

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    ze zouden inderdaad wel wat rustiger mogen zijn als ze met z'n allen spelen. ze vinden elkaar zo leuk dat ze van hot naar her rennen... dat hebben ze ook alleen met elkaar, met andere kindjes valt het wel mee.

15. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop niet dat ik nu iets verkeerd ga zeggen, maar is harder optreden naar de kids niet een optie? Als je ziet dat ie aan de deur staat te trekken gelijk "straffen" bv op de trap zetten of goed duidelijk maken dat dat niet mag. Gillen in de tuin gelijk de kop indrukken, rommel maken samen opruimen al duurt het een uur. (Ben je ook weer een uur verder;))

Ik ben van mening dat een oppas of het nou familie is of niet ook best mag "opvoeden" wel in overleg met de ouders uiteraard. Maar de regels van dat huis gelden dan gewoon dus wat jou kids wel of niet mogen, mogen die van haar dan ook wel of niet.

16. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

superfijn! Maareu...ff nieuwsgierig: Hoezo kan het nu wel dan??

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja het was een beetje vaag gesprek, maar ze dacht ook dat het me teveel werd, want ik was net ziek geweest en heb zelf 2 kleine kids en ze had haar schoonmoeder gevraagd.

En ik denk dat ze er over nagedacht heeft en het toch wel gek vond.

Nu maar hopen dat mijn zoontje het volhoudt zonder ochtenddutje..

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    gelukkig maar!!!

Deel Deze Pagina