zus

Discussie in 'De lounge' gestart door puna, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Ik heb een zusje die mij om het minste of geringste belt om te klagen, af te geven op alles en iedereen en als ik dan zeg dat t ff niet uitkomt belt ze 10 min later. Laten rinkelen heeft geen zin, ze blijft net zo lang bellen tot je opneemt.

Ze heeft gezeik op haar werk, heel vervelend, maar wil daar niet dagelijks over gebeld worden. Baal ervan dat ze niet snapt dat ik het niet leuk vind dat ze alleen belt voor vervelende dingen. Het put mij emotioneel uit om dagelijks urenlang met haar over van alles en nog wat aan de telefoon te zitten, terwijl ik juist bezig ben mezelf weer uit een dal te halen (zit al 8mnd thuis en heb eindelijk per 1 mrt weer werk).

Ben net heel boos tegen haar uitgevallen toen ze weer belde om af te geven om de kat die haar bedlampje omgegooid had en zo vernield. Hoop dat ze eindelijk snapt dat ik hier geen zin in heb.

Sorry moest t ff kwijt.

2. Skye

Skye Niet meer actief

Je kan toch eerlijk zeggen dat je er geen zin hebt dat ze belt om te klagen!

3. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Hahahah ja ik zou het ook gewoon zeggen! Denk dat zij het niet door heeft! Ik doe namelijk precies het zelfde bij mijn zus (en andersom ook hoor ;))

4. Jel

Jel Niet meer actief

Gewoon duidelijk zijn en zeggen dat je niet zoveel zin hebt om elke dag gestoord te worden. Als ze bijvoorbeeld 2x in de week belt, dat het dan wel ok is.

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Misschien dat jou uitbrander werkt en anders gewoon zeggen als ze weer belt dat je er geen zin in heb.
    Luister ..... ik ben er niet om voor ieder dingetje gebeld te worden om je beklag te doen. Heb er geen zin in en geen energie voor.
    Spreek des noods een avond af dat ze je mag bellen om te zeuren als haar dat oplucht.

6. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat dit je emotioneel uitput. Ik zou inderdaad een keer zelf bellen om te zeggen dat je graag iets wil afpreken over het bellen omdat het jou uitput op deze manier.

7. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Heb je het er met haar al over gehad. Dat je het niet fijn vind dat ze zo vaak belt. En dat 1 keer bellen genoeg is?
    Misschien is ze wat eenzaam? Lijkt me beter om met haar om de tafel te gaan!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gewoon zeggen en/of niet opnemen.
    Heb een broer waar ik niet altijd zin in heb, ook zo'n positivo ahum, en neem soms gewoon niet op...en dat weet ie hoor :D

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Mijn telefoon staat vaak gewoon uit. Als ik geen zin heb zelfs het hele weekend en dat is me toch heerlijk rustig :D
    Maar goed dat is een korte termijn oplossing. Denk dat je een keer eerlijk tegen haar moet zeggen dat het je zoveel energie kost dat ze zo negatief doet; dat iets minder vaak en minder heftige emoties voor jou beter zijn. Dat mag je toch ook zeggen als zus :)

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou hetzelfde terug doen een weekje ongeveer.. todat ze zelf ervaart hoe ontzettend irritant het is! maarja daar moet je wel zin in hebben.....

11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    :Dlike

12. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Denk dat het kwartje voor even gevallen is. Ben er vanmiddag nog ff langsgeweest. Ze heeft er niks meer over gezegd en belt ze weer dan zeg ik weer dat ze me er niet meer over moet bellen. Hopelijk begrijpt ze t dan.
    Denk niet dat ze eenzaam is, maar weet ook niet of ze haar vriendinnen hier ook mee lastig valt.
    Ze heeft een heel negatieve manier van denken over van alles en dat begint me te veel te worden. Wil juist zo veel mogelijk genieten van het leven. Tuurlijk ik heb ook mn baalmomenten, wie niet, maar daar moet mn man dan maar naar luisteren of mn meisje. Die zegt nu toch nog niks terug en die vind het maar wat best als het maar lief klinkt.

Deel Deze Pagina