mij 2e kindje wordt 11 julli verwacht. zouik hem dan kleren kunnen aangeven met korte mouw als we er van uit gaan als t een beetje zomer word of is dat zowiezo te koud voor babys.
nee hoor kan prima al zou ik wel wat dingen met lange mouw aanschaffen. Je kindje moet net zo warm gekleed worden als jijzelf. Je bent op mijn verjaardag uitgerekend hahaha. Mijn dochter is op 11 aug geboren en had ook dingen met korte mouw en zelfs korte pijpjes aan.
Mijn dochter is 8 augustus 2009 geboren, het was toen heel erg warm (rond 30 graden tijdens bevalling ). Ik had ook t-shirtjes voor haar met korte mouwen, toch heeft ze aldoor lange mouwtjes aangehad. Zo'n kleintje koelt snel af en de kraamhulp vond het beter dat ze lange mouwtjes aan had. T-shirtjs had ik dan soms over het rompertje met lange mouwen aan. Maar de meestal had ze een rompetje zonder mouwtjes aan met daarover een shirtje met lange mouwen. Hahahaha, zo zie je maar dat iedereen het anders doet! Grappig, net het tegenovergestelde als hoe ik het heb gedaan! Is in ieder geval belangrijk dat je goed in de gaten houdt dat je kindje het niet te warm krijgt. Moet ook zeggen dat Zoë ruim 2 weken te vroeg was, dus ze was ook nog héél erg klein.
Hahahaha mijn dochter was een bulletje van 4000 gram dus spek genoeg. Ik hield haar wel altijd goed in de gaten hoor maar zelfs het mutsje was voor niets gekocht. Ze kon zich met 2 dagen prima warm houden en voeld ook warm. Ik ben zelf van 11 juli en 26 jaar geleden lag ik zelfs in mijn romper omdat het zo warm was. Afijn koop van alles wat en zie vanzelf wat wel en niet kan. Misschien niet in de kraamweek maar maatje 50/56 heeft ze hier 2 maanden aan gehad dus dan kan het later wel gedragen worden.
dat kan prima hoor, mijn dochter is in augustus geboren en toen was het erg warm... ik had zomerkleertjes gekocht en ook wat warmere kleding... maar ze lag het meeste in een rompertje met korte mouwen... je kunt ook onder een shirtje een rompertje met lange mouw doen hoor.... dus ik zou van beide wat halen want je weet het maar nooit met dit land.... hihi...
ok bedankt nou scheelt dat ik neutrale romper al heb en creme pakje van mijn zoontje. koop zowiezo wel lang bij maar idd shirt over romper doe ik nu ook vaak bedankt.
Mijn zoontje is van juni, en heeft de eerste week wel lange mouwtjes aan gehad. In huis was het ook "koel". Toen hij mee naar buiten mocht heeft hij vooral in een romper met korte mouw of zonder mouw gelegen. Vaak legde ik alleen een dun lakentje over hem heen als hij sliep. De kleding maatje 50 en 56 heeft hij niet en nauwelijks gedragen. Ik denk dat je van alles ietsje in huis moet halen, en tegen die tijd kijken wat bij de temperatuur past!
Finn is op 23 juli geboren, precies toen het erg warm was, een paar weken lang, en hij heeft regelmatig een tshirtje aangehad, of gewoon in romper gelegen...
Julia is op 17 augustus geboren, echt midden in een hittegolf. Ze lag de eerste dagen in gewone (lange) kleertjes, maar toen had ze verhoging!!! Dus echt niet té warm aankleden. T-shirtjes staan super schattig en kunnen ook prima als het zo warm is. Julia heeft ook regelmatig in een rompertje met korte mouwen en alleen een broekje er over gelegen!
Emma is 25 juni geboren en toen was het hier heel warm. ze zweette zelfs. we hebben haar vaak korte mouwen aangegeven want het was veel goed weer. Maar zoals al gezegd ik zou ook kleertjes met lange mouwen aanschaffen voor de mindere dagen (het blijft Nederland haha)
@gentle; wat leuk, junalee is ook op 17 augustus geboren, t was idd super warm die maandag, de hele week trouwens.. ik lag in bed maar t was zoo warm maar hier heeft ze trouwens alleen lange mouwen aangehad, ik had wel korte maar dat werd toch te koel voor haar