Zit me even voor te stellen als ik in jouw situatie zou zitten. Zou met je zus gaan praten en zeggen dat mochten jullie een dochter krijgen dat je dan ook graag die naam wilt geven. Bedenk voor je jezelf of je het erg zou vinden als jullie dochter dezelfde naam zou hebben dan jullie nichtje, of zou je een andere naam kiezen als je zus eerder van een dochter bevalt?
Ik heb precies hetzelfde met mijn beste vriendin. Zij heeft haar dochtertje Isa genoemd. Zelf had ik Ise op nummer 1 staan als ik ooit een dochtertje zou krijgen. Ik heb voor mezelf besloten dat mocht ik ooit een meisje krijgen dat ik dan toch maar op zoek ga naar andere naam. Ik blijf het wel een jammer vinden.
Het ging om de naam tessa, afgekort tess. ik vindt het zowiezo niets als ze allebei dezelfde naam zouden krijgen. ze zullen elkaar toch wekelijks zien en daarnaast krijg je toch ook weer de praatjes/discussie's in de familie wie nou wie heeft na-geaapt. en daar heb ik geen zin in. dat lijkt me niets. eigenlijk hoeft het tessa/tess al helemaal niet meer voor mij. dat gezeur. denk dat ik tess als evt. 2e naam gebruik en anders als eerste naam evt. een andere versie hiervan. bijv. tessy. dus ik hoop dat zusje een jongen krijgt en wacht het gewoon af. mocht ik toch eerder bevallen en een meisje krijgen dan blijf ik van tessa/tess af en wordt het evt. tessy. ben ik toch nog min of meer van "haar" naam afgebleven. heb het er nog met mijn moeder over gehad maar die was het met zusje eens dus dat schoot ook niet op. het enige wat eruit kwam was dat zusje die naam al veel eerder had en dat het lullig was als ik die naam ook had uitgekozen. nou ja, het verhaal is iets anders, ik kwam thuis dat ik die naam leuk vond het toen deelde m'n zusje mee dat ze die naam al heeeeeel lang in haar hoofd had. maar goed, ik kan geen gedachten lezen he. ik zou het anders vinden als ze mij jaren geleden die naam had verteld en ik hem nu ineens ook zou kiezen.
Kun je niet een naam kiezen die er qua klank erg op lijkt? Bijvoorbeeld Jess, Jazz, Chess..... Misschien vindt je het helemaal niks hoor. Ik probeer alleen een beetje mee te denken. Vind het zo sneu voor je dat je nu je naam niet kunt kiezen die je eigenlijk zo graag wilt. x
mijn zus heeft al veel eerder als ik kinderen gekregen en ook alle namen gegeven die ik mooi vind vette pech voor mij Jullie hebben beide even veel recht op een naam, dus het zal er gewoon aan liggen wie van de twee eerder bevalt.....ik zou die afspraak gewoon maken....beide een extra naam kiezen en wie het eerste bevalt, mag de naam van voorkeur geven
lastige situatie zeg. je zou kunnen kijken of er variaties op de naam te bedenken zijn die je ook erg leuk vind. op die manier toch nog een beetje het idee dat je de naam die je eigenlijk wou erin gebruikt. zoals je zei tessy misschien: jessy,
ik riep op mijn 10e al als ik ooit een meisje krijg noem ik haar Amy mijn nicht was zwanger en ik zei je weet het he Amy is al voor mij(met een knipoog hoor!) toen ik zwanger raakte is Amy nooit uit mijn hoofd gegaan en hoe heet mijn dochter... Amy-Lynn (in 1 keer uitspreken)
ja met tessa is niet echt zomaar een letter te veranderen.. ERG jammer... als ik jou was zou ik toch opzoek gaan naar een nog mooiere naam.. is niet zo leuk.. maarja als je dochtertje er eenmaal is en je bent gewend aan de 'nieuwe' naam dan denk je.. ja tessa had toch niet zo bij haar gepast en met isa en ise... ik vind het best kunnen... ik heb een neefje en een nichtje die heten Maud en Naud.. tja we zijn niet anders gewend, dus wij vinden er niets raars aan...
Ik zou zelf de naam ook niet meer hoeven en maar hopen dat je zus erg gelukkig wordt met haar zoons (grapje; als zij die naam dan zo graag wil hebben, geluk ermee!). Zoals iemand al zei: er zijn zo vreselijk veel namen, er moet haast wel een andere naam te vinden zijn waar jullie net zo verliefd op kunnen worden, toch..? Ik was er mijn hele leven zeker van dat als ik een dochter zou krijgen, ze Sarah zou gaan heten. Toen was ik zwanger (we wisten het geslacht niet van tevoren) en Sarah viel meteen af. Ik wilde geen naam geven die op dit moment zo vaak gegeven wordt. Na heeeeeel lang zoeken hebben we 2 namen gevonden waarvan ik er op 1 toch eigenlijk net zo verliefd werd als op Sarah, en toen... kreeg ik een jongen, hahaha! Maar goed, ik wil alleen maar zeggen: als je de naam loslaat en je openstelt voor andere namen, kom je er uiteindelijk vast 1 tegen die HET voor jullie is. Succes!
bedankt voor jullie antwoorden. het "probleem" heeft zich inmiddels opgelost. zusje vertelde dat ze een jongen kregen. Ik ga niet meer voor de naam tessa/tess maar een andere vorm daarvan. tessie/tessy. met daarachter nog een 2e naam. Lynn vindt ik ook heel leuk. dus misschien iets van tessy-Lynn. tessy wordt toch automatisch afgekort naar tess. ik heb dus min of meer mijn zin en toch niet helemaal de naam van zusje ingepikt. en daarnaast heb ik nog 2 namen dus kan zo maar zijn dat het kindje op m'n buik ligt en dat ik het helemaal geen tessy-kind vindt
Fijn dat het opgelost is! Vind het trouwens wel grappig dat er tegenwoordig heel veel naar gekeken wordt of een zus/nicht/vriendin of wie dan ook maar een beetje in de buurt dezelfde naam gebruikt, want dan 'kan' je de naam niet meer gebruiken, terwijl je 'vroeger' met het grootste gemak bijvoorbeeld 3 neven had die Johan heten. Sterker nog, binnen een gezin (ivm vernoemen) zelfs 2 dezelfde namen ... Ha ha, maar zelf zou ik het ook niet leuk vinden hoor!
Ik wilde ook per se een naam die verder 'niemand' had, met Simone hebben we een schot in de roos, al kom ik nu ineens op tv een partij Simone's tegen, grappig is dat! Mijn nichtje had iets minder inspiratie, die heeft haar dochter naar haar moeder vernoemd en haar zoon naar haar broer. Best verwarrend af en toe....