Zusje krijgt baby down synndroom

Discussie in 'De lounge' gestart door linda81, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja dat vraag ik me ook af... ik dacht dat het nekplooitje alleen niet alles zei... maar dat zij nu al gelijk zo'n grote kans toegedicht krijgen poehee... heftig hoor. Duimen voor die 10% maar en voor nu sterkte met wachten op de test en op de uitslag voor je zus!

2. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Ja lijkt me ook een rotsituatie...
    maar het begint natuurlijk al bij je eigen instelling...het doen van de combinatietest ja of nee en met welk doel? ik begrijp dat als het in je familie voorkomt dat je de keuze maakt om te weten waar je aan toe bent..

Ik ben altijd een beetje verbaast hoeveel mensen die test doen, ik ben er niet aan begonnen omdat het uiteindelijk niet de gewenste zekerheid geeft?

iig sterkte met de situatie
    Jes

3. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag,en veel kracht toegewenst bij het maken van deze ondragelijk keuze.

4. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    heel veel sterkte voor jou en je zusje. Ik weet wat het is om dit te horen te krijgen, hebben het zelf meegemaakt en spijtig genoeg was bij ons de diagnose juist.

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wat ontzettend heftig! Heel erg veel sterkte voor je zusje en zwager met het maken van deze moeilijke beslissing. ZIJ moeten de beslissing maken, dat kan niemand anders voor hen doen, hoe goedbedoeld ook.

En voor jullie natuulijk ook heel veel sterkte gewenst.

6. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    Wat een schrik, zeg!

Maar als ik het goed lees is je zus 16 aug uitgerekend, en had ze nu de 12-weken echo ? Dan klopt dan niet helemaal, denk ik?

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    De ene zus is over 9 weken uitegerekend (16 aug) en de andere is nu ca 12 weken zwanger. Nog beter lezen dus ;)

Ik wens je zus en zwager veel sterkte toe in deze moeilijke periode die gaat aanbreken.

Groet van Kiki

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Volgens mij zijn er 3 zussen, ts, die ondertussen bevallen is.
    Zus nr 1 die op 16 augustus uitgeteld is en zus nr 2 die dus net de echo heeft gehad.

In ieder geval heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Groetjes Anita

9. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Combi test geeft toch alleen een kansberekening, maar geeft je wel een indicatie om verder te gaan met een punctie. Punctie geeft wel zekerheid.
    Mijn moeder werd spontaan zwanger -ongeplanned- toen ze al 45 was en dacht dat ze in de overgang was :confused: . Toen heb ik de hele medische test scenario's van dichtbij mogen meemaken (ik was 17 toen).
    De uitslag van de punctie was heel precies. Echt knap dat ze dat van een beetje vruchtwater kunnen uitvogelen.

10. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ja klopt je hebt helemaal gelijk..alleen stel dat uit de punctie zou komen...dat alles goed is...maar die punctie dan weer leidt tot miskraam (volgens info die ik heb gelezen is die kans aanwezig) is het toch erg zuur allemaal.

11. sim

sim Niet meer actief

heel veel sterkte, dat zijn moeilijke keuzes die beide veel verdriet met zich meebrengen... :cry:

12. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    moeilijke beslissing wordt het als het werkelijk zo is....sterkte!

13. Aura

Aura Niet meer actief

Jee wat een naar bericht...Heel veel sterkte en hopelijk komt het toch nog helemaal goed. Ga mijn persoonlijke mening ook niet geven maar uit het oogpunt van mijn werk kan ik wel zeggen dat down soms heel zwaar is maar je ook heel veel geluk kan brengen.
    Sterkte!

14. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    O wat een naar bericht. Wat zal het zwaar voor ze zijn, wat hun keuze ook is.
    Ik duim voor jullie dat dit kindje toch in de 10% zal vallen zodat er geen beslissing genomen hoeft te worden.

Zou zelf niet weten wat ik zou doen in hun situatie. Daarom hebben we ook geen nekplooi laten doen en geen vlokkentest.
    Ik oordeel dus hoe dan ook niet over welke beslissing ze ook nemen. Maar wellicht kunnen ze wel vooraf contact opnemen met ouders die een kindje met down hebben? Puur om later het gevoel te hebben goed over welke keuze ook gedacht te hebben?

Ik wens jou, je zus en je zwager heel veel sterkte.

15. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam

Ja dat is zo. 1 op de 200 krijgt een miskraam door de punctie.
    Gelukkig is het bij mijn moeder destijds goed gegaan: ik heb een gezond broertje die inmiddels 12 is.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mag je na 12 weken laten aborteren als het kindje down heeft dan? Dacht dat dat alleen mocht met zeer ernstige afwijkingen waar geen normale leven mee kon worden geleid? Dat het dan tot 24 weken kon?

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ja dat mag, omdat de nekplooimeting ook pas vanaf de 12 weken gedaan word.
    Een abortus mag dus tot de 21ste week (was voorheen 24 weken), mits in een ziekenhuis of kliniek worden uitgevoerd. Het enige wat verandert is de manier waarop de abortus word uitgevoerd.

En vind jij het down syndroom dan een normaal leven.... ik niet maar dat is persoonlijk net zoals de keuze die deze mensen moeten gaan maken.
    Ik ben al lang blij dat ik de keuze niet hoef te maken.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

het down syndroom kun je een normaal leven noemen hoor tegenwoordig heb je zoveel instellingen die je kunnen helpen ja het kost geduld als ouder zijnde maar verder niets ik heb een neef die het heeft in zware mate maar hij kan wel alles en werkt ook ook ik vind het een normaal leven

19. Aura

Aura Niet meer actief

@ mama lieske: wat is normaal?

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Heftig zeg,
    en waarom kiezen ze er voor hem het weg te laten halen als ik vragen mag/?als het niet goed zou zijn

Deel Deze Pagina