Zusje krijgt baby down synndroom

Discussie in 'De lounge' gestart door linda81, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Dit wordt weer zo'n discussie zonder eind want mensen denken nou eenmaal verschillend over Down-syndroom.

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    heb inderdaad ook het gevoel dar er een duscussi aankomt... kortom ieder toch zijn eigen keuze? en of je het nou goed vind of niet.. dat vraagt de TS niet ;)

kortom...
    on topic:

wat vervelend voor je zus.. en wens haar veel sterkte in het maken van de keuze..

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja je kunt verwachten dat mensen hun mening gaan geven
    dat heb je op een forum

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik vind het al erg genoeg dat ze dit mee moeten maken. Dit is iets heel persoonlijks en ik vind niet dat we daar over kunnen oordelen zoals vele al zeggen. Laten we het idd on-topic houden, en tuurlijk mogen er meningen worden gegeven maar ga die van een ander niet tegenspreken.

Meid heeeeel veel sterkte ook voor je zus :(

liefs snoopy

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    meid wat een nare situatie ik hoop dat die 10 % toch gelijk krijgt. Ik wil je zus je zager en jou natuurlijk ook heel veel sterkte wensen.

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Heel veel sterkte. Ik hoop de punctie iets anders uitwijst.

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wat een ontzettend naar bericht

heel veel sterkte ermee

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

9. Ellenk

Ellenk VIP lid

Heel veel sterkte.

Ik zou die beslissing nooit kunnen/willen maken. Het lijkt me verschrikkelijk...
    Voor mij een reden om daarop niet te testen.
    Maar gelukkig zijn die testen er wel zodat je wel een keuze zou kunnen maken als je wilt....

toch ff kort off topic: vaak is het niet "alleen maar" down en heeft het kindje ook (ernstige) hartafwijkingen of andere lichamelijke problemen..

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Pfff... heftig bericht zeg. Heel veel sterkte voor jou, je zus en zwager!

11. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

O wat moeilijk zeg! Heel veel sterkte voor je zusje, zo'n keuze maken is heel erg heftig, met name als je de veroordelingen van je omgeving ook nog eens voor je kiezen krijgt. Ik hoop echt dat uit de punctie blijkt dat alles goed is.

Flientje

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    21 weken? Lekker dan, ik heb door een foute doorverwijzing van de verloskundige pas met 21 weken en 3 dagen een 20 weken echo gehad, als het dus een open rug had kon ik het niet meer laten afbreken. Bizar...

13. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Gebeurt wel vaker dat de 20 weken echo iets later dan 20 weken plaats vind...
    en als ik het goed heb, mag je tot 24 weken aborteren in dit geval.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het mag ook nog na 24 weken hoor. Stel dat ze er bij ons dochtertje pas na 24 weken achter waren gekomen dat ze een open schedeltje had, dan had ik alsnog de zwangerschap af mogen laten breken. Want het gaat immers om een niet-levensvatbaar kindje, of ze nu 24 weken was of 34 weken. En aborteren doen ze meestal niet, de bevalling wordt ingeleid (wat ook beter is voor de rouwverwerking).

15. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel

Ik vind jouw reactie nogal kortzichtig! Met name het laatste deel, waardoor bij mij mijn nekharen overeind gaan staan.
    Normaal reageer ik nooit op zulke dingen, maar hier kon ik het niet laten.

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Devilchase, het is trouwens normaal om de 20-weken echo tussen de 18 en de 22 weken te hebben, dus je bent echt niet te laat voor de echo hoor. Miekje, er is al eerder een discussie geweest over hoe makkelijk sommige mensen zeggen dat ze het in bepaalde gevallen zouden laten afbreken. Ik vind dat persoonlijk erg kwetsend, omdat het echt geen kwestie is van: oh niet goed? weghalen dan! Daar gaat zo ontzettend veel verdriet aan vooraf, die keus maak je idd niet zomaar. Maar goed, mensen zullen altijd hun mening klaar hebben, en juist die mensen overkomt het niet...

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik wens jouw zus en zwager heel veel sterke ongeacht hun keuze! Want een makkelijke is het niet! Ik duim voor die 10%!

18. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Yep. Heeft mijn tante gehad. Was al 38 toen ze EINDELIJK zwanger raakte. Was ook verdikte nekplooi, dus een vruchtwaterpunctie. Kreeg hier een miskraam door, en achteraf bleek dat het kindje helemaal kerngezond was... Hierdoor ben ik wel iets anders gaan denken over dit soort onderzoeken. Het blijft een hele moeilijke beslissing.

Ondanks dat de verzorging van een kind met Down veel zwaarder is dan een 'normaal' kind, kun je er wel gelukkig mee worden. Mensen met dit syndroom zijn over het algemeen erg gelukkige mensen. Maar er is idd ook een kans, dat er meer complicaties bij komen kijken.

Veel sterkte!

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Linda hoe gaat het nu met jullie? Wanneer is er meer bekend?

20. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Helemaal mee eens.. ik vind deze reactie ook nogal ongepast :(

Ik wens TS en familie heel veel sterkte en wijsheid toe!

Deel Deze Pagina