Zusje meenemen op geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romymama, 31 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wij hadden binnenin een regeltje: Liv laat haar broertje graag aan iedereen zien, maar bel eerst even anders slaapt hij misschien"

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Wij hebben op het kaartje een zin geprint die Y een keer tijdens de zwangerschap tegen mijn buik zei toen S er nog in zat: 'Hoi baby-broertje, wat ben je lief!'

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wij hadden iets als 'Ontzettend blij zijn wij met de geboorte van onze dochter en zusje NAAM' gevolgd door de namen van ons + de oudste dus.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben zelf niet zo van het spreken voor kinderen die zelf niet/nauwelijks kunnen spreken, dus ik zou het zelf gewoon alleen bij de naam houden. Het gaat om de nieuwe baby, niet om broer of zus.

Wat ik wel leuk vind zijn illustraties van families. Bijv. 2 grote olifanten, een kleinere olifant en dan een baby olifant. Of 3 puzzelstukjes en dan een nieuw puzzelstukje ernaast.. Dat soort dingen.

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    wij hadden wel een gedichtje wij vonden het juist mooi om onze dochter erbij te betrekken op het kaartje in gedichtvorm omdat zij al jaren roept dat ze een broertje of zusje wil......zij keek ook onwijs uit naar het moment dat haar broertje geboren zou worden.

jouw handje in de mijne
    zo gaan we hand in hand
    als broer en zus een ijzersterke band
    ik ben alweer wat groter
    en jij bent nog zo klein
    maar ik hoop dat wij voor altijd
    elkaars vriendjes zullen zijn.

verder staat er nog in het kaartje
    je bent een wonder
    zo klein
    zo kwetsbaar
    zo mooi
    zo welkom...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kinderen krijgen ging bij ons in eerste instantie niet zo makkelijk, dus het was extra bijzonder dat we nog een kindje kregen. Wij hadden het wel subtiel vind ik, aan de linkerkant:

Zo welkom
    Ons tweede wonder
    Zusje van Eva
    Zo bijzonder

En rechts boven de andere tekst:
    Zo lief
    Zo nieuw
    Zo wonderlijk
    En toch al zo vertrouwd

En onderin stonden onze namen en daaronder:

Grote zus:
    Eva

Nu was onze oudste al dol op haar zusje voordat ze geboren was. En dat is nooit veranderd :). Jongste was een huilbaby maar oudste heeft dat echt nooit als een probleem ervaren. Echt zo fijn! :)

Deel Deze Pagina