Fietskar handig? Kinderen 2 en 4 jaar.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door vliegje, 24 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Heb even wat tips nodig.
    We hebben nu een duowagen voor onze kids, gekocht toen onze jongste bijna geboren was. 2 jaar plezier aan gehad. Nu wilde de jongste niet veel meer in de wagen, slapen al helemaal niet.
    Is het een wijs idee een fietskar te kopen, te gebruiken als wandelwagen vooral dan..
    Kan altijd aan de fiets natuurlijk, dat is vooral de meerwaarde.
    Maar onze oudste wordt 4. Weegt 12 kg bijna. Onze jongst wordt 2 en weegt 10 kg.
    Is een fietskar dan nog de moeite?

We hebben de Thule Coaster XL op het oog. Nu in de aanbieding bij Babyhuys.

Zou graag tips/ervaringen willen.
    Of zeggen jullie, hou die duo wagen nog even? Hij staat nu te koop maar wil wel zeker weten of ik een goed alternatief heb voor ik heb van de hand doe (soort van, eerst nieuwe schoenen kopen voor je je oude weggooit :p)

2. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Helemaal niet handig. Breder, lomper en minder wendbaar dan een duowagen. Ik snap je jongste wel,met bijna 2 zijn er zoveel die niet in de wagen willen. Mijn jongste schreeuwde alles bij elkaar. Maar soms is het gewoon zo toch? Denk dat je dochter daar wel in wilt? Past het wel in de auto?

3. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Waarom niet gewoon een buggy kopen voor de jongste. En hem daarin zetten wanneer jij dit nodig vindt. En soms is dit met een hoop tegen zin van je jongste. De oudste kan gemakkelijk mee lopen en anders met loopfiets/step. Ik zou niet nog extra geld uitgeven aan een fietskar. Ik denk dat je deze heel weinig gaat gebruiken. Op die leeftijd van beide kinderen gingen ze bij mij altijd mee naar buiten met de loopfiets of zelf fietsen.

4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Fietskar? Nee ik denk dat het handiger is als je 4 jarige gewoon gaat lopen en de jongste kan dat ook prima, voor wat langere stukken of weglopen zou ik voor de jongste eerder een buggy aanschaffen.
    Maar met 4 jaar hoeven ze echt niet meer getild of voortgeduwd te worden.

floppie888 vindt dit leuk.
  5. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik had een fietskar en bond het echt een onding. Met twee jaar wilde mijn dochter ook nauwelijks meer in de buggy, gelukkig liep ze toen al prima grotere afstanden en heb ik de buggy toen ze 3 werd definitief weg gedaan.

Of topic: hoe kan je 4jarige maar 12 kg wegen? Lijkt me weinig.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vond mijn fietskar ( kidcar) echt het meest fijne wat ik ooit voor de kinderen heb gekocht.

Ik fietste en liep enorm veel en het was net als een auto zo handig.

Met kou fietste ik de stad in met die kleintjes in de kar. Deken en kruik erin. In de stad konden we dan gewoon gaan lopen of afkoppelen en overal mee naar binnen ( kar paste door elke deur)

Met de hond wandelen of een hele toch fietsen...ideaal.

Ik heb hem pas weggedaan toen de jongste 5 jaar was.

vliegje vindt dit leuk.
  7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou het niet meer doen. Je oudste is er al bijna te groot voor. Ik zou gewoon voor een buggy gaan met eventueel zo'n plankje erachter waar de oudste op kan staan als ze moe wordt.

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    #8 vliegje, 24 jan 2019
    Laatst bewerkt: 24 jan 2019
    Allereerst, ze schreeuwen niet als ze in de wagen zitten. Het leek ons handiger, een fietskar. Omdat ze er niet meer in slapen maar we vaak hele dagen in de Efteling struinen. Op de parkeerplaats moeten ze in de wagen van ons. De bolderkar gaat ook vaak mee maar die is bij een hele dag trekken niet altijd fijn.

Bedankt voor de reacties.
    Ik heb een typefout gemaakt met de kg's. Ze weegt 14 kg.

Ik ben verder geholpen, bedankt!

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben 2 kids die evenveel schelen als die van jou. Wij liepen vaak in de dierentuin. Na de duowagen (die we zelf wat onhandig en zwaar vonden worden) hebben we het gewoon met een buggy gedaan. Ze konden er om en om in zitten. Ging eigenlijk prima. Ze wilden best wat lopen en op zijn tijd even zitten. En zo konden we er ook nog wat eten en drinken in kwijt in het mandje er onder.

vliegje vindt dit leuk.
  10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113

Deel Deze Pagina