Hoi, We zijn op zoek naar een naam voor ons tweede kindje. Ik ben nog maar 17 weken dus we hebben nog even. Gelukkig maar, want ik vind het zo moeilijk! Ons zoontje heet Jelmer, we hebben best al wat namen voor een eventueel broertje, dus dat zal wel lukken. Maar voor een meisje??? En aangezien ik het geslacht pas echt na de geboorte wil weten, hebben we toch twee namen nodig Namen die ik mooi vind (maar manlief niet zo): Lauren, Noa, Rosanne, Tamar, Dany. Namen die hij mooi vind, maar ik niet zo: Britt, Naomi, Amber (omdat ik al een gezin ken met een Jelmer en een Amber) Sophie vinden we allebei mooi, maar zo heet het dochtertje van een vriendin. Dat wordt hem dus niet. Jasmijn vinden we ook mooi. Maar ik wil niet dat de naam van ons tweede kindje ook met een J. begint. Wie wil er mee denken?? Alle hulp is welkom Groetjes!!
In de lijn van Jasmijn: Marijn Carlijn Kathelijne Rozemarijn Willemijn Andere namen: Thirza Hanna(h) Nienke/Nynke Femke Milou Marlou Evi Vera Lize Sifra
Anne, Anna Benthe Carmen Charlotte Claire Dagmar Dana Daniek Dieke Emma Esmee Evy Famke Feia Fem, Femke Fenneke Fleur Floortje Gaby Hester Inse Iris Isa, Ise / Ize, Isabel Isis Kirsten Lisan / Lizan Liselot, Liselotte Liset / Lizet, Lisette Loïs Lonneke, Lonne Malou, Marlou Marije Marjolijn / Marjolein Marrit, Marre Marthe / Marte Martje, Maartje Maud Meike, Maike Merel Merle, Marle, Mirle Myrte / Myrthe Nienke / Nynke Noëlle Noor Renske Robin Romée Romy Roos, Rosa, Rosalie Rosan Sanneke Sarah Sterre Talitha Tara Tirza / Thirza Welmoed Wietske Yara Yente / Yenthe Yfke Yinte / Yinthe Zoë
Jelmer en Sanne Jelmer en Emma Jelmer en Sara Jelmer en Hanna Jelmer en Bente Jelmer en Nienke Jelmer en Lotte Jelmer en Fiene Jelmer en Cato Jelmer en Mare Jelmer en Mardée Jelmer en Linde Jelmer en Marthe Jelmer en Esther Jelmer en Maud Jelmer en Annemijn Jelmer en Annelin Jelmer en Rosa Jelmer en Britte Jelmer en Lenthe Jelmer en Lana
Bente... inderdaad... misschien nog wel mooier zonder h. Schrijf ik ook op! Super bedankt voor het meedenken iedereen. Sommige namen zijn echt geweldig en matchen super met Jelmer, maar kunnen niet omdat familie en (kinderen van) vrienden zo heten. Blijft lastig. Maar er staan echt goede suggesties tussen.
Kijk eens op Friese namensites. Tussen alle 'genante' namen staan ook een hoop leuke namen die erg leuk bij Jelmer, ten slotte ook een Friese naam, staan.
Wij hebben ook een Jelmer,hadden voor onze 2e de naam Lonne als meisjesnaam, maar werd een jongetje. Ook vonden we Silke, Maud, Tamar, Annemijn, Ninthe mooie namen.