Ik denk dat ik geloof ik de enige ben die er geen moeite mee heeft... Ik moet daar wel bij zeggen dat mijn zusje haar zoontje kreeg toen ik daar absoluut nog niet mee bezig was, ik had niet eens een relatie. Mijn zusje is 4 jaar jonger dan ik en haar zoontje is nu 3. Wij zijn sinds anderhalf bezig om zwanger te worden en sinds een half jaar lopen we op het ziekenhuis. We zitten nu midden in de eerste ICSI procedure. Ik weet dat mijn zusje graag een 2e kindje wil. En het lijkt of zij het er moeilijker mee heeft dan ik. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ze echt niet op ons moet wachten. Dat zij (1e ronde was zij zwanger en mijn moeder was destijds ook met een klap op de kont zwanger) straks zwanger zou zijn van haar 2e zou ik fantastisch vinden. Ik bedoel als ze het kon zou ze mij zwanger maken, maar helaas kan dat niet. En of zij nu wel zwanger is of niet, het helpt ons niet verder....maar het maakt het voor ons ook niet erger.. Heel veel succes allemaal, wat het lijkt me super vervelend als je die gevoelens wel hebt! XX
Mijn zusje is zwanger geraakt terwijl ze aan de pil was, en is inmiddels bevallen van een zoontje, terwijl wij al 4 jaar bezig zijn!
Ik vind het heel knap dat jij zo kan denken Zoe. Ik wordt er nl. wel heel verdrietig van als de zoveelste in mijn familie en vriendenkring zwanger is terwijl wij nu weleens 'aan de beurt zijn'. Mijn schoonzusje hoeft maar naar mijn broer te kijken en ze is al zwanger. Zij heeft 3 kinderen waarvan een tweeling. Toen was ik zelf nog niet bezig met zwanger worden dus heb dat wel heel leuk beleefd allemaal. Mijn zus heeft twee kids. De eerste niet eens een half jaar geprobeerd en de tweede 9 maanden dus ook heel snel. Toen zij voor de 2e gingen waren wij al een tijdje bezig met de 1e. Nu is haar tweede alweer 3 maanden. Ik vind dit wel heel moeilijk. Mijn jongere zusje is er nog helemaal niet mee bezig, die wil eerst gaan trouwen. Mijn moeder heeft 4 kinderen waarvan 3 niet gepland (wel gewenst) dus ook mega vruchtbaar. Be Happy, ik begrijp dat je het heel erg moeilijk hebt, sterkte en een dikke knuffel.
Dankje Zora! Ik heb het er vooral moeilijk mee als ik weer ongi ben trouwens. Dan zit ik altijd even in een dipje. Dan vraag ik me af "zal het ons ooit lukken?". Ook vind ik het in die periode vaak moeilijk om op familiebezoek te gaan. Dan zie ik die kleintjes, dan zie ik mijn zwangere zusje, wetende dat ik weer heerlijk ongi ben geworden. Inmiddels zijn wij weer bij de gynaecoloog geweest. Mijn vriend had zijn zaadjes vorig jaar augustus al laten testen en dat bleek toen goed te zijn. Hij hoeft eerst nog niet weer zijn kwakkie te laten onderzoeken. Nu ben ik aan de beurt. Vorige week dinsdag al 4 buisjes bloed laten prikken. Als ik deze week weer ongesteld word (van mij mag het wegblijven!), dan moet ik gelijk bellen en een afspraak maken voor de 10e cyclusdag in verband met een inwendige echo en weer bloedprikken. Ik heb zoiets van: waarom kan het bij ons niet zo gemakkelijk gaan als bij jullie (bij mijn zusjes dus)? Maar goed, we blijven positief en laten de kop niet hangen!
Ik begrijp het helemaal. Mijn zus is vanmorgen van de tweede bevallen en mijn schoonzus is ook zwanger. Ook zijn er nog eens drie nichten van mij zwanger. En bij ons wil het maar niet lukken. Dat is soms best wel moeilijk inderdaad. Maar als je dan je kleine nichtje vast hebt, ben je dat heel even vergeten. Ook al is het ook wel heel moeilijk om zo'n mooi mensje vast te houden dat niet van je zelf is! Maar elke keer krijg ik toch weer nieuwe hoop als ik hier verhalen lees, dus dat doet mij heel veel goed. Jullie ook?
Hier ook alle begrip voor je situatie! Beste vriendin zwanger, nicht zwanger, TWEE schoonzussen zwanger en buurmeisje zwanger... En ik ... Nog steeds niet zwanger! BALEN! En ik ben wel blij voor hen maar soms steekt de jaloezie de kop op en dan doe ik zo rot tegen hen gewoon omdat ik gefrustreerd ben.
Hier nog 1 Vorig jaar juni gestopt met de pil.... Alleen ik was bezig met de 2de... Mn 2 zussen en zusje vertelde dat ze zwanger waren en dus niet geplant.... Daarna vertelde mn schoonzus dat ze zwanger was (hadden net een maand met elkaar). Daarna vriendin zwanger..... Kon wel janken,hun wel en ik niet..... Maar goed we houden de moed erin..
Gelukkig kunnen we hier steun vinden bij elkaar! Het is niet gemakkelijk blij te zijn voor iemand als je jaloers bent
wat jullie volgens mij een beetje schijnen te vergeten. het hoeft niet aan jullie perse te liggen heh. als de partners van jullie zussen, moeder en oma''s goede zaadcellen hadden was het ook snel gedaan. Je weet nooit aan wie het ligt daar zijn wij ook achter gekomen.
Hoi, Ik weet ook hoe het voelt, mijn zus raakte heel snel zwanger heeft inmiddels 4 kinderen, vriendinnen van mij raakte ook snel zwanger en bij ons wil het niet lukken ..... ik ken je verdriet. Heb er zelf ook moeite mee gehad op hun wel met een kindje te zien. Ik liet het niet merken ik was er wel gewoon voor ze. Hopelijk is het snel raak bij jullie.
Gisteren was ik opeens heel druk dit topic aan het lezen. Geen idee waarom. Nooit gedacht dat mijn zusje opeens plannen zou hebben. Pas geleden zeiden ze nog dat ze een paar jaar wilden wachten met kinderen. Vandaag gaat de telefoon: wij zijn al 4 maanden bezig en al een miskraam achter de rug... Dat we het toch maar moesten weten... Bah ik ben best verdrietig. Moet het even leren een plekje te geven. Ik verwacht binnenkort een telefoontje dat ze weer zwanger zijn...
hoi behappy, ik begrijp echt heel goed wat jij bedoelt. ik woonde al een tijdje samen hadden ook al een kinderwens,mijn zus ging veel later het huis uit en die werd naar een maand niet meer ong. ik weer wel.zei raakte telkens heel snel zwanger, maar geef nooooooooit op hoor meid. jou tijd komt ook wel.net zoals bij die van mijn naar drie en een half jaar was het dan zover. ps wij krijgen een dochtertje, ik duim voor jou groeten koos
Hi, Ik ben na 6 maanden zwanger geraakt. Wij hebben het dit weekend aan familie verteld. Schoonzusje is nu een jaar bezig (wist ik) Nadat we het verteld hadden ging het gesprek snel over op ander onderwerp en moesten schoonzusje en zwager al gauw ineens weg. Ik kan mij goed voorstellen hoe ze zich voelt, heb MK achter de rug en iedere keer als iemand vertelde zwanger te zijn vond ik best lastig. Ik wil schoonzusje graag steunen. Lees hier van mensen dat ze rekening houden met omgeving, maar hoe kan ik dat het beste doen? tips?
ik word ook met een scheet zwanger en mijn zusje is inmiddels ook alweer 8maanden verder,, ik vond het heel vervelend om het tegen dr te vertellen maar ja ik kan dr ook niks aan doen:S:S
Mukje@ Ik denk dat het het beste is als je je schoonzusje belt en zegt dat je het heel rot vind voor hen...En meer kan je denk niet doen. Ik heb gemerkt dat de steun van mijn vrienden en familie als een warm bad werkt. Gewoon een smsje met sterkte, doet heel veel. Ik weet niet wie het schreef, maar het kan idd aan de ander liggen. Ja mijn moeder en zusje waren snel zwanger...En misschien ik ook wel. maar mijn man heeft zaad wat bijna niet beweegt en waar een spontane zwangerschap bijna niet mogelijk is. Dus het maakt niet uit dat mijn zusje en moeder snel zwanger zijn...Dat maakt het zaad van mijn man niet beter... Jaloezie kan je niets aan doen, maar probeer het om te buigen en blij te zijn dat zij de ellende van het wachten niet hoeven mee te maken... Of het ziekenhuis of wat dan ook! Ik gun het iig niemand, en ben blij als er "weer" iemand spontaan en snel zwanger is... XX