mijn buik groeit niet echt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jet75, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    :cry: Ik kijk vaak bij de buikfotos en ik kan alleen maar concluderen dat mijn buik niet zo groeit.
    Meestal als je al eerder een zwangerschap hebt gehad schijn je sneller te zien bij de volgende dat je zwanger bent.
    Ik heb dan twee jongens maar dit keer groeit mijn buikje haast niet, ik maak me er zorgen over.
    Ik denk dat ik wel de rand van mijn baarmoeder kan voelen en die groeit dan wel goed mee maar dat is het wel.
    Heel af en toe dacht ik de kleine te voelen maar nu dus niet meer.
    Erg irri vind ik het wel mede omdat ik mij dus zorgen maak of dit wel normaal is.
    Ik heb nu ook last van diarree en dat had ik bij mijn jongens dus niet omgekeerde wereld obstipatie!
    Wie herkent dit of heeft dit ook meegemaakt?

liefs
    Jet

2. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    nou aan mijn buik zag je echt helemaal niets tot na de 20e week. ik zou me er dus niet zo druk om maken. het komt vanzelf...

3. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi Jet,

Ook ik zit een beetje met hetzelfde. Bij onze twee jongens groeide ik ook eerder als deze zwangerschap en maak me ook een beetje zorgen daarover. Ik denk afgelopen woensdag de kleine voor het eerst te hebben gevoeld, maar daarna niet meer. Nu is dat op zich verder niet verwonderlijk.
    Deze zwangerschap voelt ook anders als de vorige twee.
    Misschien wordt het een meisje? Zou het erg leuk vinden, maar gezondheid staat toch voorop, vind je niet?

Ik leef en voel met je mee.

groeten,

Anja

4. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    @ Anja,
    Jij voeld je dus net zo als ik mij voel. Deze zwangerschap is ook anders dan van mijn jongens misselijkheid heeft nu een grote rol gespeeld en toen niet. Ik ben ook erg onzeker hier door en ik ga pas 9 januari weer naar de VK . Zo nu en dan heb ik daar erg veel last van. Toen zag ik mezelf echt per week groeien en nu dus helemaal niet.
    Nou ja wie weet dit keer een meisje zou ik ook leuk vinden maar idd wat je zegt de gezondheid staat zeker voorop.

xxx jet

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn buikje groeit ook nauwelijks, maar dat heeft (helaas) een medische reden. Mijn buikspieren geven niet mee, met als gevolg dat ik nu dus een heel klein buikje heb maar ook onstoken pezen en geirriteerde en zeer pijnlijke buikspieren. Voor mij is het de eerste, dus daar zal het ook mee te maken hebben, maar zelfs de gyn weet niet wat hij hier nu mee aan moet. Kijk maar in mijn album, bij 23 weken zie je er nog nauwelijks iets van.

6. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    @ LOEKI.

Ik heb even gekeken maar je hebt een beschaafd buikje hoor. Het is de eerste en je geeft aan dat je buispieren niet mee geven. Kan dat eventueel kwaad voor de groei ?
    Mijn buikspieren zijn ver te zoeken hoor ;) ik heb bijna twee jaar geleden een keizersnede gehad van mijn jongste en mijn buik is niet meer het zelfde geworden daarna teveel vel vind ik dan en een hele slappe buik.
    Misschien stel ik mij wel aan hoor want mijn man ziet mijn buikje wel alleen ik niet.
    Misschien gaat dat ineens wel erg hard hoor ik namelijk ook wel veel dat er een hele tijd weinig tot niets te zien is en dan ineens vanaf 20 weken gaat het hard.
    we zullen af moeten wachten.

xxx Jet

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    De kleine heeft er geen last van hoor Jet, maar ik des te meer. Helaas heb ik nu al 5 weken buikpijn, vergelijkbaar met een flinke blaasonsteking zeg ik maar steeds. Het schijnt bijna nooit voor te komen, vandaar dat zelfs de gyn nu niet weet wat hij er mee moet. Hoe het zich verder gaat ontwikkelen weet ik niet. Gelukkig weet wel iedereen die er verstand van heeft me te vertellen dat ik me over mijn kleine meid niet druk hoef te maken en vooral aan mezelf moet denken en het rustig aan moet doen. Maar alle adviezen ten spijt wordt de pijn alleen maar erger.

Elke centimeter die mijn buikspieren moeten rekken zal ik voelen. Ik slik nu om de 5 uur 1000 mg paracetamol en daarmee blijf ik nog een beetje op de been. Ik ben verder erg moe, wat volgens de gyn normaal is. De pijn en de ontsteking vragen nu eenmaal veel energie. Tot de 30e week kan ik nog geen ontstekingsremmers slikken, dus de komende 6 weken is er nog niets dat er aan gedaan kan worden.

Het is een bizar verhaal dat ik voor mijn zwangerschap nooit had kunnen bedenken. ik heb nu 4 VK's, een fysio, een HA, een mensendiecktherapeut, een arbo-arts en een gyn met zijn ass. voor een raadsel gesteld, maar helaas heeft nog niemand een oplossing.

8. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hallo allebei,

@Jet,
    Volgens mij kunnen wij zo voor een tweeling doorgaan. Ook ik heb bij de jongste een keizersnee gehad, vanwege een placenta die voor de uitgang lag. Aangezien ik van mezelf niet heel slank ben en altijd al een buikje heb gehad, is dat na die zwangerschappen niet veel beter geworden (ook al ben ik 13 kilo afgevallen voor ik zwanger werd)
    Mijn buikspieren zijn dus ook echt niet wat het wezen moet.
    Ik zag dat je het ook aan de vk had voorgelegd hier. Zij gaf jou hetzelfde antwoord als mij. Ze zei wel dat deze periode erg onzeker was, omdat je geen of heel weinig leven voelde en je vaak nog geen buikje had.
    Aan de andere kant: hoe minder je nu nog hoeft mee te sjouwen, des te prettiger, zeker met nog twee koters.

@Loeki,
    Het lijkt me erg afzien, op deze manier. Dan maar liever geen buikspieren, denk ik dan. Daar ben jij uiteraard niet mee geholpen.
    Is het ook bekend wat er bij een eventuele volgende zwangerschap gebeurd?
    Ik leef met je mee.

groeten,

Anja

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    haha, als er ooit een volgende gaat komen Anja. Zoals het nu gaat denk ik nog niet na over een tweede. Ik wil wel graag meer kinderen hoor, maar eerst deze zwangerschap tot een goed einde brengen.

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jeetje Loeki, wat een verhaal!
    Het klinkt erg pijnlijk... Ik hoop dat het nog even vol te houden is.
    Gelukkig voor de kleine geen zorgen, dat scheelt alweer. Maar toch, dit is echt geen pretje. Sterkte van mij..

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Tigger. Het ergste is de onzekerheid dat zelf een gyn niet weet wat hij er mee moet. Ik ben nu 24 weken en dus al weer een magische grens gepasseerd, nu is iedere dag dat ik de kleine bij me heb er eentje waarin ze kan groeien en als het echt niet meer gaat zien we het wel weer.

12. annelore

annelore Lid

8 aug 2006
    81
    0
    0
    Bediende
    Geraardsbergen
    Hey,

Bij mij is dat ook hetzelfde, ben nu 16 weken en mijn buikje is ook niet veel gegroeid. Tis voor mij ook het tweede, maar deze zwangerschap voelt wel anders aan.
    Veel gevoel van de baby heb ik niet, 1 keer heb ik het gevoeld en nu niets meer. Soms maak ik me wel zorgen.
    Vanavond naar de gyn, hopelijk is alles in orde en kan ze zien wat het gaat worden.

grts

13. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Goedemorgen allemaal,

Eventjes op het forum, voordat ik verder ga met de huishoudelijke beslommeringen.
    Allemaal prettige dagen gehad? Ik in ieder geval wel.
    1e kerstdag vrij rustig gehad, geen visite.
    Gisteren des te meer. 's morgens kwam mijn moeder al, om 2 uur mijn broer en schoonzus en om 4 uur mijn andere broer, schoonzus en twee jongens. Al met al 11 man. Gezellig gegourmet, daarna nog koffie met gebak en het nodige vocht (allemaal alcoholvrij, gelukkig)
    Het was erg gezellig.
    Alleen de kids zijn niet te genieten vanmorgen. Lopen aan elkaar te plukken en huilen om niets. Ze zijn echt een beetje uit hun doen. :x

Gisteren zei mijn moeder dat ze nu toch wel een beetje kon zien dat ik begon te groeien. Ik moet zeggen dat het ineens wel hard gaat. Ook aan mijn bandenpijn voel ik het wel. Het zeurt continu, maar ergens ben ik er wel blij om.
    Nog een weekje, dan mag ik weer naar de gyn. Ben benieuwd of ik weer een echo krijg, anders vraag ik er gewoon om.
    Vanaf welke week kun je trouwens het geslacht zien? Ik ben deze keer heel erg benieuwd wat het wordt. Zelf heb ik het gevoel dat het een meisje wordt. :rolleyes:

Ga nu gauw aan de afwas ( er zat geen afwasmachine in de keuken toen we vorig jaar dit huis kochten, helaas)
    Dan nog stofzuigen, was ophangen, was opvouwen en strijken, boodschappen doen en dan is de ochtend al weer ruimschoots voorbij.
    Hubbie werkt gewoon, eigenlijk vind ik dat wel erg lekker :oops:

groeten,

Anja

14. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Hoi Anja,
    leuk om te lezen hoe jou zwangerschap ook zo anders aanvoeld als de vorige. Ik begrijp geloof ik goed dat je al jongens hebt?
    Mijn zwangerschap is ook totaal anders. Ik heb 1 zoon. Vorige keer heb ik me veel en veel beter gevoeld. Ook zag je veel sneller dat ik zwanger was, typisch is dat he, want ze zeggen juist bij een 2e dat je meer kilo's aan komt, sneller dik wordt, en dat je ook sneller de baby voelt. Nou bij mij dus ook niet hoor! Ben nu 19 weken en pas veel later als bij de 1ste zag je een buikje. Ik voel de baby wel, heel zachtjes, maar ook dat veel later en minder sterk als bij de 1ste. Ook wij hebben nu zoiets van "zou het nu dan een meisje zijn?" Ben zo benieuwd! Volgende week de 20 weken echo, maar eigenlijk willen we deze keer niet weten wat het wordt, maar als die datum dichterbij komt..... ooo moeilijk hoor.....

15. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    mijn buik begon pas te groeien met 20 weken voor die tijd zag je niks alleen ik voelde dat mn broeken strakker begonnen te zitten om mn heup maar een buik nee dat niet, ik wilde t wel maar ben heel blij dat t echt later pas begon te groeien ben nu zo beperkt in mn dingen doen werk en hobby gaat niet meer :cry: daar baal ik erg van.
    nee ik vind die buik echt niet leuk zit me in de weg.

en bij de ene groeit ie al met 12 weken :confused: en de ander pas veel later.
    als het er op de echo goed uitziet meid dat moet je je geen zorgen maken

Deel Deze Pagina